Toon posts:

Aankoop TK -domein

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik kreeg vandaag een paar brieven met daaraan een acceptgiro. In die brief staat dat ik mijn TK - domein voor 4 jaar kan kopen voor 25 euro. Ik krijg dan voor 4 jaar de volledige eigendomsrechten en ik hoef geen minimaal aantal hits per 90 dagen te hebben.

Hebben jullie dit ook gehad(die een tk domein hebben bedoel ik) en is het wel vertrouwd?

In de brief staat tenslotte dat als ik het niet doe, het geen gevolgen zal hebben mijn tk domein.

• Stoffel
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 20-04 16:47

Stoffel

Engineering the impossible

Ja ik maak hem ook net open, leuk dat ze me een domein willen verkopen dat als sinds 1 januari 2002 niet meer werkt :X

Verwijderd

Ben ik ff blij dat ik een valse adressen gebruikt had :P (anders zou mn hele brievenbus vol zitten O-) )

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2003 15:28 ]

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
ik denk niet dat er veel mensen zijn die zoals jij hun echte adres hebben ingevuld......

maarja, 25 euro voor 4 jaar is natuurlijk niet echt duur.. maar het schijnt nogal vaak traag/plat te liggen.. hopelijk voor je wordt daar dan ook wat aan gedaan :)

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-05 21:47
Ik heb hem ook. Niet verwacht dat iedereen hem zou ontvangen, ik ging ervan uit dat alleen de gebruikers die ook een PAIDdomain hebben dit zouden ontvangen...

Maargoed, of dot.tk te vertrouwen is, dat staat vast wel in de search. Mij persoonlijke ervaringen zijn opzich goed. Ik heb direct vanaf het begin al een domeintje betaald geregistreerd. Totaal geen problemen. En inderdaad, ik kan een eigen DNS server gebruiken.
(Dus ook subdomeintjes maken, onbeperkt email aliassen, maar ook dingen als www.blabla.tk/test/test.html. Dat kan ook niet bij Freedomaintjes.

[edit]
Als heel dot.tk plat ligt, blijft mijn domain altijd lekker up :)
Das het voordeel van een eigen DNS he...

[ Voor 11% gewijzigd door Xandrios op 17-05-2003 15:32 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 17 May 2003 @ 15:27:
Ben ik ff blij dat ik een valse adressen gebruikt had :P (anders zou mn hele brievenbus vol zitten O-) )
In de brief staat dat ze inmiddels een half miljoen TK domeinen hebben: als ze die allemaal zo'n brief sturen, van laat zeggen 50 eurocent per stuk, dan is dit wel een kostbare zaak en als veel mensen dan nog een vals adres opgegeven hebben..

Verwijderd

Topicstarter
Palomar schreef op 17 mei 2003 @ 15:29:
ik denk niet dat er veel mensen zijn die zoals jij hun echte adres hebben ingevuld......

maarja, 25 euro voor 4 jaar is natuurlijk niet echt duur.. maar het schijnt nogal vaak traag/plat te liggen.. hopelijk voor je wordt daar dan ook wat aan gedaan :)
Ja, ik vind het ook niet duur, maar wat zullen ze na 4 jaar zeggen 50 euro per jaar of zo?

• zwahiel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-05 12:34

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

ik denk dat ik 'm ook ga kopen, ik heb 'm ook gekregen op zich is € 25,- niet zo duur voor 4 jaar volledige eigendoms rechten :)

't is gewoon nog een Nederlandse BV waar je aan betaald, eindelijk geen geneuzel meer met creditcards (die ik niet heb) :)

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

• Stoffel
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 20-04 16:47

Stoffel

Engineering the impossible

Ik quote die brief:
In 2002 zijn, dankzij de verkoop van .TK domeinnamen, extra telefoon/telefax communicatiefaciliteiten gerealiseerd op twee van de drie atollen. Dit heeft de totale bereikbaar van en naar het buitenland verdubbeld.
^^ bevat geen typefouten, het staat er zo letterlijk

Ze hebben nu dus dual 14k4 ofzo, vind je het gek dat het traag is :Y)

Verwijderd

Kan iemand de volledige inhoud van die brief scannen oid? Ben wel benieuwd eigenlijk wat er allemaal instaat :)

Verwijderd

Topicstarter
Cutebritney schreef op 17 May 2003 @ 15:31:
Ik heb hem ook. Niet verwacht dat iedereen hem zou ontvangen, ik ging ervan uit dat alleen de gebruikers die ook een PAIDdomain hebben dit zouden ontvangen...

Maargoed, of dot.tk te vertrouwen is, dat staat vast wel in de search. Mij persoonlijke ervaringen zijn opzich goed. Ik heb direct vanaf het begin al een domeintje betaald geregistreerd. Totaal geen problemen. En inderdaad, ik kan een eigen DNS server gebruiken.
(Dus ook subdomeintjes maken, onbeperkt email aliassen, maar ook dingen als www.blabla.tk/test/test.html. Dat kan ook niet bij Freedomaintjes.

[edit]
Als heel dot.tk plat ligt, blijft mijn domain altijd lekker up :)
Das het voordeel van een eigen DNS he...
Dus jij verwacht wel dat ze nog een jaar of vier zullen bestaan? Op zich vind ik het niet duur, maar als na een jaar die handel op de fles gaat dan ben ik mijn geld kwijt.

Het registreren van die gratis TK domeinen kost die organistaie toch een gulden of dertig per jaar heb ik wel eens gelezen? dat geld moet toch terugverdiend worden.

Het komt mij over als een laatste poging om geld binnen te halen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 mei 2003 @ 15:37:
[...]

Dus jij verwacht wel dat ze nog een jaar of vier zullen bestaan? Op zich vind ik het niet duur, maar als na een jaar die handel op de fles gaat dan ben ik mijn geld kwijt.

Het registreren van die gratis TK domeinen kost die organistaie toch een gulden of dertig per jaar heb ik wel eens gelezen? dat geld moet toch terugverdiend worden.

Was ook mijn eerste gedachte :) Ik moest gelijk denken aan Exile, die zaak die op het laatste moment zo'n actie had van gratis verzenden ofzo... Uiteindelijk kon iedereen naar zn geld fluiten...

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-05 23:45

tweakerbee

dus..?

Thanks dat je me daar weer even aan hielp herinneren. Ik had het bijna uit m'n gedachten verbannen ;)

Had laatst eens gekeken van wie dat hele dot.tk was, en het bleek gewoon van een nederlands bedrijf te zijn :?
Weet alleen niet meer waar ik dat nou gezien had :D

You can't have everything. Where would you put it?

• Xandrios
_-SToFFeL-_ schreef op 17 mei 2003 @ 15:34:
Ik quote die brief:

[...]

^^ bevat geen typefouten, het staat er zo letterlijk

Ze hebben nu dus dual 14k4 ofzo, vind je het gek dat het traag is :Y)
De boel wordt gewoon in A'dam gehost hoor ;)
Dat WAS dus zo, nu hangen ze ergens bij COLT zo te zien.
Verwijderd schreef op 17 mei 2003 @ 15:37:
[...]

Fl. 30 per jaar? No way.
Het is gewoon een kwestie van het beheren van 2 simpele nameservers, en de webhost onderhouden. Het registreren kost ze niets, aangezien ze de beheerder zijn van de extensie....
Ik schat dat het aan materiele kosten niet meer dan...100-200 euro per maand is.

• HGM
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

HGM

Cutebritney schreef op 17 May 2003 @ 16:47:
Fl. 30 per jaar? No way.
Het is gewoon een kwestie van het beheren van 2 simpele nameservers, en de webhost onderhouden. Het registreren kost ze niets, aangezien ze de beheerder zijn van de extensie....
Ik schat dat het aan materiele kosten niet meer dan...100-200 euro per maand is.
Zal aanzienlijk meer zijn, dat is natuurlijk ook de reden dat ze zo vaak plat liggen ;) Voor 100 euro kan je amper één server weghangen.

[ Voor 5% gewijzigd door HGM op 17-05-2003 16:50 ]

• Xandrios
HGM schreef op 17 mei 2003 @ 16:50:
[...]
Zal aanzienlijk meer zijn, dat is natuurlijk ook de reden dat ze zo vaak plat liggen ;) Voor 100 euro kan je amper één server weghangen.
Maar voor 200 euro hang je er wel 3 weg hoor.
En dataverkeer trekt het hele gebeuren toch niet echt. Hoogstens die site zelf, maar ik verwacht niet dat dat in de honderden GB's gaat lopen.

• Phoolie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-05 15:38
ja ik had die brief ook, had echt zo iets van, wat is dat nou weer :?

• HGM
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

HGM

Cutebritney schreef op 17 May 2003 @ 16:53:
[...]

Maar voor 200 euro hang je er wel 3 weg hoor.
En dataverkeer trekt het hele gebeuren toch niet echt. Hoogstens die site zelf, maar ik verwacht niet dat dat in de honderden GB's gaat lopen.
Naast het 'weghangen' zijn er echt nog andere hardware kosten hoor. Met 200 haal je zoiets absoluut niet. Een beetje machine kost 3k (dus 1k euro p/jaar aangezien afschrijving in 3jaar) en dus ~100 p/mnd aan hardware daarbovenop komen dan de colocation kosten etc.

• wicher|IA
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-04-2023
Palomar schreef op 17 May 2003 @ 15:29:
maarja, 25 euro voor 4 jaar is natuurlijk niet echt duur..
Een NL-domein is vanaf € 30 a 40 per 4 jaar... niet echt veel duurder.
Ik geef dan aan NL de voorkeur, hoewel je dan dus alleen nog maar het domein hebt, en niks verder.

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:30
Ik heb ook zo'n brief gekregen ,maar goed ik gebruik me domein toch niet meer :P. Heb hem toen voor de lol geregd, en nou jah als iemand er geld voor wil neerleggen van mij mag ie hem hebben B).

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:19
Ik heb sinds half april een Paid .TK domain en draai ook m'n eigen DNS server ja.
Heb via CC betaald maar nog niks op me afrekening gezien dus kan ook niet vertellen of ze me genaaid hebben of dat het nette lui zijn :)

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

• WouterG
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:58

WouterG

Dit is geen ondertitel

Ik wil hem ook maar heb die brief niet gekregen. Check net mn profiel, staat mijn oude adres er nog in. Heb maar even gemailed en hoop dat ze hem nog een keer op willen sturen.

Neem hem puur omdat de .nl naam van mijn site al in gebruik is. Staat trouwens al 3 jaar lang: under contruction maar die gast reageert niet op mijn mail.
Pagina: 1