Rollovermenu wordt niet goed weergegeven in frame

Pagina: 1
Acties:

• CycloneX
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

Topicstarter
Ik heb dus een site met een frameset, aan de linkerkant heb ik dus een frame met een menu die heb ik gemaakt in menu.html zie hieronder:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
<html>
<head>
    <title>menu</title>
    <style type="text/css">
     body{background-image: url(bground/menu.jpg);
          background-repeat: no-repeat;
          background-attachment: fixed;}
    </style>
<script language="JavaScript" type="text/JavaScript">
<!--
function MM_swapImgRestore() {
  var i,x,a=document.MM_sr; for(i=0;a&&i<a.length&&(x=a[i])&&x.oSrc;i++) x.src=x.oSrc;
}

function MM_preloadImages() {
  var d=document; if(d.images){ if(!d.MM_p) d.MM_p=new Array();
    var i,j=d.MM_p.length,a=MM_preloadImages.arguments; for(i=0; i<a.length; i++)
    if (a[i].indexOf("#")!=0){ d.MM_p[j]=new Image; d.MM_p[j++].src=a[i];}}
}

function MM_findObj(n, d) {
  var p,i,x;  if(!d) d=document; if((p=n.indexOf("?"))>0&&parent.frames.length) {
    d=parent.frames[n.substring(p+1)].document; n=n.substring(0,p);}
  if(!(x=d[n])&&d.all) x=d.all[n]; for (i=0;!x&&i<d.forms.length;i++) x=d.forms[i][n];
  for(i=0;!x&&d.layers&&i<d.layers.length;i++) x=MM_findObj(n,d.layers[i].document);
  if(!x && d.getElementById) x=d.getElementById(n); return x;
}

function MM_swapImage() {
  var i,j=0,x,a=MM_swapImage.arguments; document.MM_sr=new Array; for(i=0;i<(a.length-2);i+=3)
   if ((x=MM_findObj(a[i]))!=null){document.MM_sr[j++]=x; if(!x.oSrc) x.oSrc=x.src; x.src=a[i+2];}
}
//-->
</script>
</head>
<body onLoad="MM_preloadImages('menu/menu2.gif','menu/menu4.gif','menu/menu6.gif','menu/menu8.gif','menu/menu10.gif','menu/menu12.gif','menu/menu14.gif')">
<table width="275" height="375" cellspacing="2" cellpadding="2" border="0">
  <tr> 
    <td><a href="#" onMouseOut="MM_swapImgRestore()" onMouseOver="MM_swapImage('menu1','','menu/menu2.gif',1)">[img]"menu/menu1.gif"[/img]</a></td>
</tr>
<tr>
    <td><a href="#" onMouseOut="MM_swapImgRestore()" onMouseOver="MM_swapImage('menu2','','menu/menu4.gif',1)">[img]"menu/menu3.gif"[/img]</a></td>
</tr>
<tr>
    <td><a href="#" onMouseOut="MM_swapImgRestore()" onMouseOver="MM_swapImage('menu3','','menu/menu6.gif',1)">[img]"menu/menu5.gif"[/img]</a></td>
</tr>
<tr>
    <td><a href="#" onMouseOut="MM_swapImgRestore()" onMouseOver="MM_swapImage('menu4','','menu/menu8.gif',1)">[img]"menu/menu7.gif"[/img]</a></td>
</tr>
<tr>
    <td><a href="#" onMouseOut="MM_swapImgRestore()" onMouseOver="MM_swapImage('menu5','','menu/menu10.gif',1)">[img]"menu/menu9.gif"[/img]</a></td>
</tr>
<tr>
    <td><a href="#" onMouseOut="MM_swapImgRestore()" onMouseOver="MM_swapImage('menu6','','menu/menu12.gif',1)">[img]"menu/menu11.gif"[/img]</a></td>
</tr>
<tr>
    <td><a href="#" onMouseOut="MM_swapImgRestore()" onMouseOver="MM_swapImage('menu7','','menu/menu14.gif',1)">[img]"menu/menu13.gif"[/img]</a></td>
</tr>
</table>
</body>
</html>

Zodra ik menu.html open staat ie goed op zijn plaats, maar open ik de site dan is dat hele menu weg, ben er dus achter dat als ik ff met de muis in die frame sleep ik dat menu weer terug haal B) Ik heb het rollover menu in tabellen gemaakt, want ik dacht dan blijft het op zijn plaats. De menuframe heeft alleen een background in de body daarover moet hij toch die tabellen laten zien. De maat van het tabel is binnen de maat van de background. Wat moet ik doen om dat rollover menu in de gehele site op zijn juiste plek te krijgen. Terwijl het in menu.html wel het geval is :?

<<--edit-->>
Hij komt precies na de bodybackground :? in de volledige site en in menu.html dus niet, heb tabel ook uitgelijnd left/top
<<--edit-->>

[ Voor 25% gewijzigd door CycloneX op 17-05-2003 15:38 ]

MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i

• waxle
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-08 15:52

waxle

Schavuit & Schobbejak

zou handiger zijn als je de code van je frameset even laat zien, aangezien Fireworks echt geen fouten maakt met HTML (misschien wel onzinnige meuk, maar dat is een ander verhaal)

ouwe meuk
Nichts ist toller als ein Zündapp Roller!

• CycloneX
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

Topicstarter
Idd ik weet het, maar ik heb het opgelost, en ja de fout zat in de frameset :X
Excuus topic ken dicht B)

MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i

Verwijderd

Zet dan even een html file online ofzo, is ook wat makkelijker om hulp te bieden dan..