Toon posts:

[PERL] Installeren Perlmodule / missing POD2MAN

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer via CPAN onder Red Hat een perlmodule (in dit geval een update van CPAN zelf, maar elke willekeurige andere module levert hetzelfde prob) te installeren maar ik krijg altijd de volgende error na de make install:
code:
1
2
I could not locate your pod2man program. Please make sure, your 
pod2man program is in your PATH before you execute 'make'

Ik heb toen http://search.cpan.org/author/RRA/podlators-1.26/ geinstalleerd, maar blijf dezelfde melding krijgen.

Als ik locate pod2man doe, vind ik gewoon /usr/bin/pod2man dus waarom werkt het dan niet?

Ik weet niet of het van belang is om te weten, maar ik heb sowieso problemen met het runnen van programma's in mijn /usr/bin, zoals sendmail en convert die niet werken.

Overige wellicht relevante info:

• PATH=/usr/local/bin:/bin:/usr/bin:/usr/X11R6/bin:/home/flabber/bin
• Ik ben als root ingelogd.
• Ik heb Pod::Parser geinstalleerd.
• This is perl, v5.8.0 built for i386-linux-thread-multi

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:42

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Verwijderd schreef op 17 mei 2003 @ 14:39:
• PATH=/usr/local/bin:/bin:/usr/bin:/usr/X11R6/bin:/home/flabber/bin
Het laatste onderdeel van je $PATH doet mij vermoeden dat dit niet de $PATH van root is, maar van een gebruiker. Kun je eens 'echo $PATH' draaien als root in de shell waar je ook de modules probeert te installeren? Je kunt ook gewoon eens 'pod2man' draaien, dan weet je meteen of die executable wel gevonden wordt.

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

Verwijderd

Topicstarter
Als ik dat doe krijg ik het volgende resultaat:
code:
1
/usr/local/bin:/bin:/usr/bin:/usr/X11R6/bin:/home/flabber/bin

Lijkt me in orde?

Pod2Man draait gewoon. Als ik het run, krijg ik een hele rits info langs die duidt op een goede werking van het progsel.

Wat kan er nog meer mis zijn?

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2003 02:29 ]

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:42

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Heeft die perlmodule die je wilt installeren een configure? Zo ja, dan kun je even kijken of er een config.log is waar je wat aan hebt. Zo nee, dan is de beste oplossing het gebruik van strace. Draai iets als 'strace -ftt -o logbestand installatiecommando' en spit vervolgens dat logbestand van achter naar voor door op problemen :).

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

Verwijderd

Hmmz, wellicht gebruik je UTF8?

Ik heb het idee dat het een bug is een perl ofzo? Bij mij werkte iig dit:
export LANG=C
perl -MCPAN -e shell

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2003 14:17 . Reden: typfout ]