4 rode ledjes! <-> MSI K7T-Turbo-r & AMD XP1800+

Pagina: 1
Acties:

• pmeter
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-08 15:49
Als upgrade heb ik een AMD XP1800+ gekocht. Deze werkt niet :( in mijn MSI K7T-Turbo-r moederboard (VIA133A - 133FSB). Dit itt de MSI speceficaties op hun site.

Naar aanleiding van de search oa geprobeerd:
-geheugen & videokaart vervangen
-bios update --> 3.6
-CPU vio voltage 3.3 --> 3.45

Wat ik verder zelf kan bedenken:
-DOA: lijkt me niet waarschijnlijk aangezien enkele anderen met hetzelfde mobo hetzelfde probleem hadden.
-Kom niet met "daar zijn al zoveel topics over geweest". Ik heb vele topics gelezen en oa bovenstaande geprobeerd. Echte oplossingen heb ik daar niet gelezen.

Wat ik graag zou willen is dat mensen die deze zelfde problemen hadden en die het hebben opgelost, hun oplossing posten.

Verwijderd

PCI videokaart erin hielp bij mij altijd wonderbaarlijk

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:29
Nou om het kort te houden: er zijn hónderden topics over het MSI 133A-moederbord geweest, ik weet het, maar misschien ís er gewoon geen oplossing.

De meeste topics die ik heb gelezen was de conclusie dat het moederbord dood was (en niet de processor, wat vier rode ledjes volgens de handleiding van het moederbord betekend). Stop de processor eerst maar in een ander moederbord, als hij dan wel werkt, weet je het zeker.

Verder, WTF moet een XP1800+ in een KT133A moederbord!?

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

• VinnieM
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 29-11-2024
Dit kreeg ik toen ik mijn XP2200+ wilde "unlocken" zodat ik een lagere multiplier kon gebruiken. Verder heb ik het ook eens gehad toen er wat koelpasta op een L-brug kwam |:( Na wat schoonmaken deed ie gelukkig weer :+

edit:
OnTracK schreef op 17 May 2003 @ 14:39:
...
Zich 1337 voelen omdat er weinig van zijn soort op een KT133A gedrukt worden :)
Ik heb zelf een XP2200@2400+ op een MSI K7T Turbo dus ik weet er alles van 8)

[ Voor 45% gewijzigd door VinnieM op 17-05-2003 14:43 ]

Verwijderd

OnTracK schreef op 17 mei 2003 @ 14:39:

waar slaat dit op? Als je wel cpu-power nodig hebt maar geheugenbandbreedte niet extreem belangrijk is, waarom dan geen sdram+snelle proc combinatie maken??

Verwijderd

Naar mijn weten heeft de K7T Turbo geen ondersteuning voor de Athlon XP met de Thoroughbred kern, alleen Palomino kern werkt hier op

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2003 14:44 ]

• Longbeard
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:18

Longbeard

Back in Black, hobby beëindigd

4 rode led'jes houd in dat:
Description
System Power ON
This will start the Bios initialization
Possible Problem
The Processor might be damaged or not installed properly
Ik ben bang dat je de verkeerde processor hebt.
K7T Turbo CPU Support Status
Palomino (0.18u) 133/266MHz FSB
AthlonXP 1800+; 133 FSB; 11.5 Ratio; OK
Thoroughbred (0.13u) 133/266MHz FSB
AthlonXP 1800+; 133 FSB; 11.5 Ratio; NO

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:29
Oke, je kan dus wel een Palomino XP1800+ draaien op dat ding, maar geen Thoroughbred (of Barton), en aangezien ze tegenwoordig helemaal geen Palomino's meer verkopen...

http://www.msi.com.tw/pro...%20&NAME=MS-6330%20Ver3.0

[ Voor 3% gewijzigd door OnTracK op 17-05-2003 14:53 ]

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

• VinnieM
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 29-11-2024
Toch wel grappig dat ik gewoon een Thoroughbred 2200+ erop draai dan :P

Verwijderd

nou dat het mobo dood is geloof ik eigenlijk niet, bij mij was ik eens een nieuwe procc aan het installeren, geeft dat msi pro266A plankje ook ineens 4 rooie leds, blijkt na veel gedoe en gezeik en alles uitzoeken

...dat de ide kabels verkeerd om zitten

plank draait nu nog perfect.dus er zitten bugs in de detectie, maar hij blijft wel hangen en geeft dan een mogelijk juiste, mogelijk onjuiste fout code

je hebt het zelf het onderstaande allemaal al geprobeerd waarschijnlijk:

-nacht cmos battery eruit,
-jumper naar 100 mhz fsb (indien aanwezig) en dan flashen,
alle ide kabels eruit en alleen booten met mem en cpu,

-eerst (als die jumper bij jouw plank uberhaupt aanwezig is ik ken niet al die types uit mijn hoofd) de jumper op 100 mhz fsb doen, dan clear cmos , als het dan nog niet werkt proberen te flashen op de lagere fsb...

-andere battery

ws heb je al het bovenstaande al geprobeerd, en dan weet ik het ook ff niet meer
succes....

Verwijderd

Xp 1800+ gaat wel degelijk op de msi k7t-turbo.. 't Gaat hier toch dus waarom niet bij jou..
En om te zeggen waarom: 'k had een mobo gekocht voor 40euro op ebay en ging normaal ook een proc kopen via ebay maarja dan was de 1800+ zo goedkoop dus..

• DAMAGE
  • Laatst online: 17-04 21:40

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

ja dan moet je maar ff zien dat je de oude processor er in prikt en een bios update doet... dan zal het wel gaan werken

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

Verwijderd

volgens mij heeft ie bios update al geprobeerd...

Verwijderd

Je kunt op die k7t borden alleen palomino xptjes drukken (eigen ervaring)
Vanaf de msi k7t turbo2 versie 5 kun je ook de t-bred core gebruiken.
Waarschijnlijk heeft dit te maken met de lagere corespanning van de t-bred core.

oftewel onmogelijk.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2003 15:12 ]

Verwijderd

Je kan wel degelijk een t-bred op een turbo prikken. Zie ook hierboven, daar wordt dit al gezegd

• pmeter
Verwijderd schreef op 17 May 2003 @ 15:09:
Je kunt op die k7t borden alleen palomino xptjes drukken (eigen ervaring)
oftewel onmogelijk.
Verwijderd schreef op 17 mei 2003 @ 16:31:
Je kan wel degelijk een t-bred op een turbo prikken. Zie ook hierboven, daar wordt dit al gezegd
Ah, heerlijk :Y)

Ik ga ff de batterij er uit slopen. Later meer...

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 May 2003 @ 16:31:
Over welke versie heb jij het dan?Ik kreeg die cpu niet aan de praat op een k7t v3.0.(ook niet na biosresets updates enz..)
Ik heb momenteel een turbo2 versie 5 en daar wil idd een t-bred cpu op tot 2600+ zelfs(na biosupdate)

P.S. zie ook hierboven dat het dus niet kan...
(afhankelijk van de versie van je pcb natuurlijk)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2003 18:51 ]

• Stinger666
  • Laatst online: 08-02 00:01
offtopic:
Ik moet wel zeggen dat je deze week wel 100 problemen hebt gehad pmeter (gezien het aantal topics) :?

Misschien is een mobo update ook wel een ideetje. Een T-bred Xp1800+ komt niet echt tot zn recht in een KT133A bordje. ;)

Verwijderd

nacht cmos batt eruit? Wat heeft dat voor zin? Kan je beter batt eruit halen, stroomkabel uittrekken en 10 sec op je powerknop duwen. CMOS cleared.

Verwijderd

Stinger666 schreef op 17 May 2003 @ 18:50:
offtopic:
Ik moet wel zeggen dat je deze week wel 100 problemen hebt gehad pmeter (gezien het aantal topics) :?

Misschien is een mobo update ook wel een ideetje. Een T-bred Xp1800+ komt niet echt tot zn recht in een KT133A bordje. ;)
Een echt knooikeerlke :+ :+ :+

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 mei 2003 @ 18:47:
[...]

Over welke versie heb jij het dan?Ik kreeg die cpu niet aan de praat op een k7t v3.0.(ook niet na biosresets updates enz..)
Ik heb momenteel een turbo2 versie 5 en daar wil idd een t-bred cpu op tot 2600+ zelfs(na biosupdate)

P.S. zie ook hierboven dat het dus niet kan...
(afhankelijk van de versie van je pcb natuurlijk)
Dat was een een T-bred B 1700@1800Mhz op een turbo ver 3.0 met bios 3.6. Dat Vwerkte hier perfect. Nu heb ik in de plaats een A7V8X

• casj
  • Laatst online: 18-10-2023
even voor diegenen welke zeggen dat het niet kan.Ik heb hier k7t v3.0 bios 3.6 xp1800@1900 K7t met raid bios3.6 xp1800@1666 en nog een k7t bios 3.6 xp1800@2075 alle draaien zonder een enkel probleem al ruim 3 mnd dus om nu op voorhand te zeggen dat de thoroughbred niet loopt op een k7t v3.0 lijkt me wat voorbarig.Wel heb ik op het board met raid de eigenaardigheid dat wanneer je de fsb ook maar 1mhz verhoogt het bord op slot gaat en je dus alleen met de mp kunt spelen(vandaar de 1666=12.5X133).

Verwijderd

casj schreef op 17 May 2003 @ 21:48:
even voor diegenen welke zeggen dat het niet kan.Ik heb hier k7t v3.0 bios 3.6 xp1800@1900 K7t met raid bios3.6 xp1800@1666 en nog een k7t bios 3.6 xp1800@2075 alle draaien zonder een enkel probleem al ruim 3 mnd dus om nu op voorhand te zeggen dat de thoroughbred niet loopt op een k7t v3.0 lijkt me wat voorbarig.Wel heb ik op het board met raid de eigenaardigheid dat wanneer je de fsb ook maar 1mhz verhoogt het bord op slot gaat en je dus alleen met de mp kunt spelen(vandaar de 1666=12.5X133).
Dat heeft niets met voorbarig te maken....jij hebt gewoon mazzel.Zoals je in andere topics hierover wel kunt lezen werkt het dus niet op elke v3.00 mobo.
raar maar waar. ik kreeg hem hoe dan ook niet aan de praat....had mazzel en kom de chip omruilen voor een palomino xp1900.Het moederbord is er officeel niet op berekend om een tbred core te ondersteunen.Dit staat ook op de msisite.En dat zal er dus niet voor niets opstaan.

• pmeter
Ik bekeek de onderkant van mijn 2 dagen oude 1800+ eens. :(
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/jammer4.jpg

Hoort er zo'n zwarte plek in het midden te zitten |:(

Hoe kan mijn MSI K7T-Turbo deze proc in 10 seconden slopen? :'( Ik had er een overkill Swiftech 462 op zitten!!!!!

Nou ja, terug naar de winkel :7

Maar... hoe kan zoiets :?

[ Voor 3% gewijzigd door pmeter op 18-05-2003 21:50 ]

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

pmeter schreef op 18 May 2003 @ 21:50:
Ik bekeek de onderkant van mijn 2 dagen oude 1800+ eens. :(
[afbeelding]

Hoort er zo'n zwarte plek in het midden te zitten |:(
nee
Hoe kan mijn MSI K7T-Turbo deze proc in 10 seconden slopen? :'(
mobo's slopen geen cpu's, dan doen gebruikers :Y)
Ik had er een overkill Swiftech 462 op zitten!!!!!
verkeerd geinstalleerd waarschijnlijk
Nou ja, terug naar de winkel :7
dit kan je wel vergeten
Maar... hoe kan zoiets :?
dit kan verschillende oorzaken hebben:

1: koeler verkeerd erop gezet (lees: slecht contact)
2: gewoon een DOA, dus krijg je een hittepunt (1 punt op de core waar ie heel snel, erg heet wordt. Het koelblok kan dit niet afvoeren) dus fikt ie door.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• pmeter
dual-zip schreef op 18 May 2003 @ 21:57:
Terugbrengen --> dit kan je wel vergeten

Oorzaken --> DOA, dus krijg je een hittepunt
Maar, da's tegenstrijdig ;) Is het tweede geval soms zeer onwaarschijnlijk, of maak ik een kans bij de winkel?

Verwijderd

Ik weet wel zeker van niet ternzij de verkoper dronken is 8)7

• pmeter
Verwijderd schreef op 18 mei 2003 @ 22:11:
Ik weet wel zeker van niet ternzij de verkoper dronken is 8)7
En op V&A :?
:+

Verwijderd

lol....kun je altijd proberen :P

TE KOOP:

Geroosterde amd athlon xp1800 met T-knackerbred core :+

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2003 22:14 ]

Verwijderd

je maakt altijd _een _ kans..het is heel gek wat er is gebeurd, ook al gaf je mobo teveel (1.75 volt) dan nog hoort ie niet meteen door te fikken...

tsja faag

misschien zat je koeler toch schuin op het randje of zoiets...who knows
succes iig

• pmeter
Verwijderd schreef op 18 May 2003 @ 22:13:
je maakt altijd _een _ kans..het is heel gek wat er is gebeurd, ook al gaf je mobo teveel (1.75 volt) dan nog hoort ie niet meteen door te fikken...

tsja faag

misschien zat je koeler toch schuin op het randje of zoiets...who knows
succes iig
Eh, mijn mobo geeft standaard 1,88.
Nog met mijn vorige proc, die overigens veel te heet werd:
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/pcallert2.jpg

Enkele leden waren het er over eens dat zowel de temp. uitlezing als de Vcore uitlezing verkeerd waren "die sensoren zijn niet zo goed". :/ (no flame intended, allemaal goed bedoeld...)

Deze hoge temperatuur was één van de redenen om een nieuwe, koelere, proc aan te schaffen.

Zal dezelfde 1,88Vcore die mijn oude proc te heet maakte, de nieuwe hebben gesloopt:?

[ Voor 6% gewijzigd door pmeter op 18-05-2003 23:02 ]

Verwijderd

als het een tbred was met DLT3C stepping die op 1.5 V hoort te werken...misschien wel ja
die beestjes kunnen soms niet al teveel hebben, op enkele buitenlandse forums (www.ocinside.de) heb ik een enkel sporadisch geval gelezen van DLT3C's die niet tegen hogere spanningen konden en idd overleden bij 1.8 a 1.9 volt, maar ja die waren dan WEL ver overklokt, en dus ook erg heet etc

dus feitelijk weet ik het niet, het lijkt me sterk dat het daardoor komt, veel t'breds kunnen 2v a 2.2 volt wel hebben zij het niet te lang..klote iig voor je

de msi boards zijn inmiddels wel berucht vanwege probs...soms zijn de VRM's die de Vcore regelen gewoon niet zo goed krijg ik de indruk..

no flame intended maar ik zie dit wel bij meer dan alleen de k7T serie trouwens hoor, van de K7D is ook bekend dat de VRM's af en toe erg fluctueren, de huidige nieuwe planken zijn prima idd...tot nu toe ;)

edit: 84 graden is ook wel erg warm zeg, ok een palomino (ik neem aan dat je die had) kan wel 90 hebben maar toch.. bovendien fluctueert de vcore vaak flink bij het opstarten, als ie dan net een piek heeft gehad is ie misschien toch 'gewoon' doorgefikt...maar toch wel erg sterk dit alles

ik neem aan dat je alles ok hebt gemonteerd enzo, dus... it beats me :?

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2003 23:20 ]

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

pmeter schreef op 18 May 2003 @ 22:03:
[...]

Maar, da's tegenstrijdig ;) Is het tweede geval soms zeer onwaarschijnlijk, of maak ik een kans bij de winkel?
bij mijn TB 1400 krijg ik nog 90 euro terug van de winkel. AMD oordeelde dat het een productiefout was 8)

maar je kan het proberen

de kans dat je was terugziet is zeer klein, ik zou het risico nu niet nemen (geen sleutelhanger :'( :+ )
Verwijderd schreef op 18 May 2003 @ 23:11:
de msi boards zijn inmiddels wel berucht vanwege probs...soms zijn de VRM's die de Vcore regelen gewoon niet zo goed krijg ik de indruk..
Oh god gaan we weer. MSI borden zijn prima nu. Alleen de 6330 (dus alle borden met "K7T") waren/zijn brak :)

[ Voor 47% gewijzigd door Glashelder op 18-05-2003 23:17 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Verwijderd

helemaal niet waar ik heb zelf een msi k7t turbo Limited edition vind een super stabiele bord!. alleen oc wilt niet al te hard gaan maar goed. het gaat erom dat het geen brakke bord is.

Verwijderd

ok joh rustig,

alleen ik lees alleen wel vaker dat mensen probs hebben gehad met die serie,
maar er zijn er ook erg veel van op de markt

_klaar_ hou het daar maar op er zijn er veel op de markt , dus ook* iets* meer probs absoluut gezien,
een discussie daarover helpt de topicstarter nu verder niet, die zit met de gebakken peren, waardoor dan ook, laten we het ontopic houden... ik ook ja

Verwijderd

@ dual-zip....

Beetje flauwe stelling......k7T brak....dan weet ik nog wel andere borden die er ook wat van kunnen.

De OUDERE K7t serie is gewoon niet geschikt voor die cpu cores.Dat ie op sommige exemplaren wel werkt is mazzel...Je loopt gewoon het risico dat die cpu er gewoon uitfikt....

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 May 2003 @ 23:29:
ok joh rustig,

alleen ik lees alleen wel vaker dat mensen probs hebben gehad met die serie,
maar er zijn er ook erg veel van op de markt

_klaar_ hou het daar maar op er zijn er veel op de markt , dus ook* iets* meer probs absoluut gezien,
een discussie daarover helpt de topicstarter nu verder niet, die zit met de gebakken peren, waardoor dan ook, laten we het ontopic houden... ik ook ja
Oke je hebt wel gelijk dat geef ik toe :) misschien heb ik geluk gehad en de topic starter niet zo. maar MSI zelf gaf al aan dat de t-bred niet stabiel werkt. ik zeg niet dat het niet werkt maar je kan problemen tegen komen soms hele vervelende problemen o.a een doorverbrande cpu of een defecte bord dat gevaar bestaat altijd.

• pmeter
Verwijderd schreef op 18 May 2003 @ 23:11:
als het een tbred was met DLT3C stepping die op 1.5 V hoort te werken...misschien wel ja
die beestjes kunnen soms niet al teveel hebben, op enkele buitenlandse forums (www.ocinside.de) heb ik een enkel sporadisch geval gelezen van DLT3C's die niet tegen hogere spanningen konden en idd overleden bij 1.8 a 1.9 volt, maar ja die waren dan WEL ver overklokt, en dus ook erg heet etc
Nou, dan ga ik zelf ook maar ff offtopic ;)

Ik blijf maar bij mijn oude AMD1200. Deze is echter veel te heet. Ik denk dat dat komt door mijn Vcore1.88. Echter, als ik deze in de bios naar 1.75 zet, geeft het windows progje nog steeds 1.88 weer :? 8)7 Hoe zet ik deze ECHT lager?

edit:
Overigens koop ik een heel nieuw zooitje: nForce2 ed. maar ik wil deze combi toch stabiel krijgen om moeders computer te upgraden :Y)

.

Verwijderd

mee eens....maar dan moet men niet de schuld afschuiven op een zogenaamd brak bord.....

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 May 2003 @ 23:38:
[...]

Oke je hebt wel gelijk dat geef ik toe :) misschien heb ik geluk gehad en de topic starter niet zo. maar MSI zelf gaf al aan dat de t-bred niet stabiel werkt. ik zeg niet dat het niet werkt maar je kan problemen tegen komen soms hele vervelende problemen o.a een doorverbrande cpu of een defecte bord dat gevaar bestaat altijd.
En mijn Reply was niet Kwaad bedoelt. misschien kwam het anders over maar meer was het niet.

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Verwijderd schreef op 18 May 2003 @ 23:36:
@ dual-zip....

Beetje flauwe stelling......k7T brak....dan weet ik nog wel andere borden die er ook wat van kunnen.

De OUDERE K7t serie is gewoon niet geschikt voor die cpu cores.Dat ie op sommige exemplaren wel werkt is mazzel...Je loopt gewoon het risico dat die cpu er gewoon uitfikt....
dat is geen stelling, dat is gewoon een feit ;)

de K7T serie heeft last van bugs

Verwijderd

Dat weet ik, heb ik zelf zelfs ondervonden maar oke hier is de TS niet mee geholpen.

• Dualdude
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-06 23:18
't staat duidelijk genoeg op de MSI Site.

De K7T Turbo (6330 v3.0) ondersteund alleen 1800+ met Palomino core. En de K7T Turbo2 ALLE FSB266 CPU's :) Dus het is niet zo raar dat het niet werkt :)

Verwijderd

Dualdude schreef op 19 mei 2003 @ 19:58:

De K7T Turbo (6330 v3.0) ondersteund alleen 1800+ met Palomino core. En de K7T Turbo2 ALLE FSB266 CPU's :) Dus het is niet zo raar dat het niet werkt :)
Dat probeer ik ook te zeggen maar goed.......... 8)7 8)7 8)7 8)7

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Dualdude schreef op 19 May 2003 @ 19:58:

en er zijn ook al mensen voorbij gekomen waarbij het wél werkt duzzzz reken maar uit :Y)

edit: de MSI site kun je toch niet vertrouwen wat betreft compabliteit :+

[ Voor 11% gewijzigd door Glashelder op 19-05-2003 20:26 ]

• Stinger666
dual-zip schreef op 18 mei 2003 @ 23:57:
[...]

dat is geen stelling, dat is gewoon een feit ;)

de K7T serie heeft last van bugs
Ik zal de stelling nog ff versterken,.... de K7T serie is gewoonweg K*t! :r

Hier heb ik er al zeker 60 (geen gelul, maar harde waarheid) kapot van gezien!! :|
Als het de doorgerotte/geklapte condensators niet waren dan was het wel iets anders of gezeik met de BIOS,....

Verwijderd

[quote]Stinger666 schreef op 20 May 2003 @ 03:35:
[...]

Hier heb ik er al zeker 60 (geen gelul, maar harde waarheid) kapot van gezien!! :|
Als het de doorgerotte/geklapte condensators niet waren dan was het wel iets anders of gezeik met de BIOS,....

Oke misschien heb jij steeds pech gehad, ik zelf heb 4 msi mobo's gewerkt namelijk MSI k7t pro, MSI K7t turbo, en 2 x MSI k7t turbo limited edition.mij vorige msi k7t turbo Limited edition had ik opgeblazen :P dus vandaar die 2x k7t turbo limited edition. allemaal geen 1 probleem gehad. maar goed jij hebt wel 60 van die mobo's gehad daar kan je met mij niet vergelijken. Overgens volgens mij heeft de topicstarter eigenlijk nix aan dit info. Hij wil een werkende 1800+ ;) dus hierbij vraag ik om iedereen effe op het echte probleem te richten. :)

Verwijderd

ik heb er niet minder dan 6 gehad, allemaal kaduuk. Van het falen van een bios bij het opnieuw opstarten tot de welbekende 4 rode ledjes of een bord wat gewoon echt dood was.

K7T is gewoon zwaar brak...

Verwijderd

Die van mij valt ook steeds uit, we hadden hem met zijn 4en gekocht ik ben de enige met een nog (enigszins) werkende. heb alleen op onregelmatige tijden zwart beeld, waarbij 2 minuten wachten met opnieuw opstarten het enige is wat helpt.

• Stinger666
[quote]Verwijderd schreef op 20 mei 2003 @ 14:56:
Stinger666 schreef op 20 May 2003 @ 03:35:
[...]

Oke misschien heb jij steeds pech gehad, ik zelf heb 4 msi mobo's gewerkt namelijk MSI k7t pro, MSI K7t turbo, en 2 x MSI k7t turbo limited edition.mij vorige msi k7t turbo Limited edition had ik opgeblazen :P dus vandaar die 2x k7t turbo limited edition. allemaal geen 1 probleem gehad. maar goed jij hebt wel 60 van die mobo's gehad daar kan je met mij niet vergelijken. Overgens volgens mij heeft de topicstarter eigenlijk nix aan dit info. Hij wil een werkende 1800+ ;) dus hierbij vraag ik om iedereen effe op het echte probleem te richten. :)
Ik heb er geen 60 gehad, maar ik heb stappels door mn handen zien gaan op 't werk.

Dat de topicstarter hier weinig aan heeft ben ik met je eens Vegito!

Maar het is een feit dat de nieuwe T-bredjes met deze borden probs hebben. Hij is niet de enige,... ;)

En zoals ik al zei, misschien tijd voor een ander goedkoop wel werkend mobotje. (Het is een systeem voor zn ma ofzo, dus mag niet teveel kosten, maar er zijn al met deze CPU goedwerkende bordjes voor 50 Euro te halen en tweedehands misschien nog goedkoper) Zo sluit je ook het risico uit dat het bordje over een jaar alsnog dood gaat en het dan bijv. financieel niet goed uitkomt (kijk naar mezelf :| :P )

Verwijderd

wat een onzin . ik heb ook een k7t turbo en die is helemaal niet brak . super stabiel zelfs .

het enige dat de k7t turbo zo zwak maakt is dat ie maar een geheugen bandwith van rond de 800 . ( op ,mijn 8rda+ is dat bij mij 3000)

k7t turbo is een prima bordje . er kan bij mij ook gewoon een 2200+ in . ook de tbreds .

maar idd . een athlon xp komt niet aan zijn recht in een k7t turbo

Verwijderd

oke maar het gaat nu niet meer om of het stabiel is of niet de topicstarter zult nu wel kijken waar zijn hun nou mee bezig :/ bedoel hij maakt een topic open voor Zijn probleem wat ik natuurlijk rot voor hem vind en sommige mensen(include me) proberen eigen het topic te verwaarlozen met reply's dat mijn bord ook brak is enzo. Ik zelf schreef ook dat het bordt niet brak is maar goed ik ga er zelf niet op door bijten. dus daarom vraag ik het weer om op het echte probleem te richten wat wel zo handig is. :).]

Overgens Ik wil namelijk mijn Mobo kwijt+cpu+mem. ik weet niet of de topicstarter interrese heeft als zijn mobo kapot is.

Nee mensen ik heb nog beter nieuws voor de topicstarter. Zoals jullie weten is de palomino core bijna niet meer nieuw te vinden, maar ik heb 1 winkel gevonden waar ze de 1800+ xp nog verkopen Nieuw! voor 62.90 euro. het naam van het winkel is gistron een best bekende online winkel hier is er een linkje www.gistron.com . ik hoop dat je hier wat aan hebt. :)

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2003 19:36 ]

Pagina: 1