Ik heb een menu gamaakt middels <div layers>. Alleen als dit menu naar beneden scrollt en over een dropdown button gaat dan zit deze dropdown boven het menu. Wie weet hoe ik dit oplos.
Misschien handig als je wat meer verteld over hoe je het gemaakt hebt en waarmee......
"Watch this.... when this baby hits 88 Mph.... we're gonna see some serious shit"
je bedoelt een <select>? daar kun je inderdaad geen div overheen krijgen; de beste manier is om bij het laten zien van je div de select tijdelijk te verbergen.
Anders zul je een DHTML select moeten gebruiken..
Anders zul je een DHTML select moeten gebruiken..
Intentionally left blank
Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz
form elementen hebben standaard een z-index van oneindig... de rest komt er altijd onder...als dat is wat je bedoelt.... je komt het best wel vaak tegen in op internet.... verplaats de button
Dat is een leuke benadering, maar dat is niet helemaal correctFolkert:
form elementen hebben standaard een z-index van oneindig... de rest komt er altijd onder...als dat is wat je bedoelt.... je komt het best wel vaak tegen in op internet.... verplaats de button
In IE. worden select - elementen door windows later (als IE daar de ruimte voor ingeruimd heeft) op de pagina geplakt. Daarom vallen ze er overheen, en daarom kun je er ook vrijwel geen CSS op loslaten. Het is echter wel iets waarmee je moet leren leven, of je moet een eigen select-box gaan bouwen
Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz
Toevallig ben ik hier vanmiddag ook mee bezig geweest, en het blijkt wel te kunnen zonder Javascript-trucs uit te halen.
Helemaal netjes is het niet, maar zowel IE5.5 (waar ik voor moet ontwikkelen op mijn werk) als Mozilla 1.4b tonen de div zo boven de select-box.
De exacte code heb ik hier even niet beschikbaar, maar ik weet nog wel hoe ik het voor elkaar heb gekregen:
• Maak een DIV
• Zet in die DIV een lege IFRAME ter grootte van de DIV minus een beetje vanwege de randen die anders uitsteken
• Zet bovenop die IFRAME een nieuwe DIV en plaats daar de content in die in de DIV getoond moet worden.
Hierdoor komt de uiteindelijke content bovenop eventuele selectboxes te liggen.
Helemaal netjes is het niet, maar zowel IE5.5 (waar ik voor moet ontwikkelen op mijn werk) als Mozilla 1.4b tonen de div zo boven de select-box.
De exacte code heb ik hier even niet beschikbaar, maar ik weet nog wel hoe ik het voor elkaar heb gekregen:
• Maak een DIV
• Zet in die DIV een lege IFRAME ter grootte van de DIV minus een beetje vanwege de randen die anders uitsteken
• Zet bovenop die IFRAME een nieuwe DIV en plaats daar de content in die in de DIV getoond moet worden.
Hierdoor komt de uiteindelijke content bovenop eventuele selectboxes te liggen.
En zo is het maar net.
Pagina: 1