[XP]Netwerkkabel niet verboden blijft knipperen

Pagina: 1
Acties:

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-07 16:57
Ik heb net een SiteCom netwerkkit gekocht met 50m UTP kabel en een mooie tang :P En nu heb ik ong 30 meter van de kabel gelegd door het huis heen met aan deze kant een Win2000 pc met internet en aan de andere kant een XP pc. Maar als ik ze verbind via een hub hier dan blijft in XP de heletijd Netwerkkabel is niet verbonden knipperen, teminste hij vind de netwerkkabel en dan 3 seconden zegt ie dat ie geen netwerkkabel kan vinden en dan vind ie m opeens weer voor 1 seconde (beetje vaag) In de hub brand het lampje en de kabel is ook goed want heb m tussen mijn ADSL modem en netwerkkaart gedaan en dat werkte gewoon :S

Iemand een oplossing?

• Animal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:37
Megamind schreef op 17 May 2003 @ 13:48:
Ik heb net een SiteCom netwerkkit gekocht met 50m UTP kabel en een mooie tang :P En nu heb ik ong 30 meter van de kabel gelegd door het huis heen met aan deze kant een Win2000 pc met internet en aan de andere kant een XP pc. Maar als ik ze verbind via een hub hier dan blijft in XP de heletijd Netwerkkabel is niet verbonden knipperen, teminste hij vind de netwerkkabel en dan 3 seconden zegt ie dat ie geen netwerkkabel kan vinden en dan vind ie m opeens weer voor 1 seconde (beetje vaag) In de hub brand het lampje en de kabel is ook goed want heb m tussen mijn ADSL modem en netwerkkaart gedaan en dat werkte gewoon :S

Iemand een oplossing?
Kabel opnieuw maken, misschien gebruik je ADSL modem andere aders van de kabel.
Voor het GOED maken van een kabel zie de FAQ

• Megamind
Maar ff tussendoor, het maak toch niet uit hoe je de aders in de stekker stopt als je maar aan de andere kant precies hetzelfde doet?

• Tiberium
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-04-2025

Tiberium

/w Flux-Capacitor

ik denk dat je er per ongeluk een cross cable van gemaakt hebt. zie faq

Dat verklaart ook gelijk dat ie het wel in je modem doet, dan maakt dat meestal niet uit.

[ Voor 40% gewijzigd door Tiberium op 17-05-2003 13:56 ]

"Watch this.... when this baby hits 88 Mph.... we're gonna see some serious shit"

• Megamind
Nee ik heb er echt een normale kabel van gemaakt, groen|witoranje|oranje|blauwwit|groenwit|blauw|bruinwin|bruin
aan allebei de kanten...

Verwijderd

Een normale 'straight' kabel ziet er zo uit:

Oranje - wit
Oranje
Groen - wit
Blauw
Blauw - wit
Groen
Bruin - Wit
Bruin

Andere kleur combinaties kunnen dit soort resultaten hebben, omdat de auto sensing functie van de netwerkkaart steeds tussen 10 en 100 mbit aan het switchen is.

Een goede CAT5e cabel red met gemak 100 meter zonder problemen.

Verwijderd

Het kan ook nog aan het kaartje liggen, ik had hetzelfde probleem met een onboard Realtek nic, aangeloten op een Sweex router. na het terugschakelen op 10Mbit full duplex werkte het wel (uiteindelijk toch maar een ander kaartje gekocht :( ).

• Megamind
Ik zal er even een ander stekkertje opzetten dan :)

Maar in het boekje staat:
Wit-groen
Groen
Wit-Oranje
Blauw
Wit-Blauw
Oranje
Wit-Bruin
Bruin

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:56

Predator

Suffers from split brain

http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/3#3

Tussen 2 pc's heb je natuurlijk de cross versie nodig.

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• Megamind
Is niet tussen 2PC's is tussen PC>HUB>PC maar thanx Boozy ik heb er nieuwe stekkertjes opgezet en hij doet het perfect :D
Pagina: 1