Hallo, ik heb een systeem geassembleerd met een AMD Athlon 2600+ XP processor. Als ik binnen windows of met Sisoft Sandra kijk naar het type CPU zegt ie dat ik een athlon 2000+ heb, maar wel dat ie met 2,08 Ghz draait. Waarom? Kan ik iets doen waardoor er netjes athlon 2600+ wordt weergegeven?
Bios updaten, waarschijnlijk wordt het probleem hiermee verholpen. Of anders een nieuwe versie van Sisoft Sandra instaleren.
Heb je de BIOS al geflashed, misschien dat die hem niet goed herkent.
There could be only one, too bad it wasn't me
Goh, zegt Sisoft dat?
Je kunt in het BIOS zien hoe je cpu is ingesteld, staat hij niet goed dan kun je de FSB aanpassen, staat hij al goed (zoals het illustere sisoft ook aangeeft met de 2.08GHz) dan hoef je je nergens druk om te maken; hij draait goed!
Dit soort vraagjes zijn al zo vaak langsgeweest terwijl het in feite non-issues zijn; voor PMG is het lekker belangrijk of de een of andere buggy software nu wel of niet de cpu goed weergeeft, belangrijk is dat 'ie goed draait (en dat bekijk je _altijd_ in het BIOS). Je zou voor de grap de nieuwste versie van sisoft kunnen proberen mocht je dat nog niet geprobeerd hebben.
Basic ende search
Dit soort vraagjes zijn al zo vaak langsgeweest terwijl het in feite non-issues zijn; voor PMG is het lekker belangrijk of de een of andere buggy software nu wel of niet de cpu goed weergeeft, belangrijk is dat 'ie goed draait (en dat bekijk je _altijd_ in het BIOS). Je zou voor de grap de nieuwste versie van sisoft kunnen proberen mocht je dat nog niet geprobeerd hebben.
Basic ende search
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
Dit topic is gesloten.
![]()