no offence topicstarter maar je vraag is idd non existent
er _is_ geen stabiliteits verschil tussen verschillende platforms, die onstaat hoogstens tussen verschillende uitvoeringen
idd kan instabiliteit liggen aan voeding geheugen enz, staat perfect hierboven
wat je neemt hangst af van je beurs, en wat je wilt...
je athlon gebaseerd op de t'bred /barton cores is een aflopend platform
nu inmiddels aardig uitgekristalliseerd, vandaar de extra's, d's heel vaak bij producten die aardig aan het eind van hun cyclus lopen, zo waren de laatste s370 boards ook erg compleet om ze nog aantrekkelijk te maken tussen die nieuwe p4 planken
bovendien schakelt AMD mijns inziens minder vaak over van socket, en intel vrij vaak (van socket , v core, fsb en memory support)
natuurlijk kon je via slot naar socket kaartjes en bios upgrades veel levend houden maar om nou te zeggen dat intel daar veel moeite voor doet , nou nee
ik vind/ vond AMD's oplossing vaak prettiger, iig als end user maar da's persoonlijk
vette kans dat je nu moderne intel boards straks ook tegen limitaties oploopt
de nforce borden geven je de kans om met supergoedkope cpu'tjes (amd xp 1700 etc) op de snelheid van xp 2600-2800 te komen,
vast ook niet toevallig dat dit lukt met deze laatste producten van amd, want zij weten zelf ook wel dat dit volop gebeurt...
dit kan ook met intel p4 1.6's vaak die komen soms ook erg hoog, maar ze zijn vaak nog vrij prijzig, itt tot de low end athlons
maar met een AMD platform heb je dan wel een board dat eigenlijk haast niet verder upgradeable is,
wat niet zo'n probleem is vind ik, want het houdt met socket A toch op bij xp3200 hoogstwaarschijnlijk
heb je meer geld , dan kun je voor de intel oplossingen gaan
in low en mid end is amd nog steeds erg sterk
wil je per se het snelste van het snelste kies dan intel,
hoewel ik denk dat je er niet veel van merkt, maar ik weet niet
of dat belangrijk is voor je
of dat je het zelf moet betalen
en of je wilt overklokken of daar principieel tegen bent