Toon posts:

[VPN] Advies verbinding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De volgende situatie moet worden geimplementeerd

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
                 [Novell Server] 
                        |
                       \|/
                [Linux Redhat 7.2]
                        |
                        |
                    (internet)
                        |
                        |
                [Linux Redhat 7.2]
                       /|\
                        |
                  [Dos 6.2 (VLM)]

De dos machine logt nu in op de Novell server d.m.v. van 2 CISCO ISDN Bridges. Sinds we nu op beide lokaties ADSL hebben willen we graag de verbinding via het internet laten lopen. Beste optie volgens mij is VPN.

Volgens mij is het mogelijk om met behulp van VPN de Dos machine te laten inloggen op de Novell Server.

Welke software (freeswan? bv) is het meest eenvoudig te installeren en te configureren voor deze situatie?

Ps. Reden waarom het systeem op dos draait: software om een kabelkrant uitzending op TV te realiseren werkt voorlopig alleen nog onder dos.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
is het niet veel handiger om ipv die redhat dozen een hardware vpn routertje te kopen (draytek 2300 voor rond de 180euro) :? die kan je dan een ipsec tunnel laten opbouwen tussen 2 pandjes (zo heb ik het ook op het werk)

redenen om te kiezen voor zond hardware oplossing: die kregen zijn veel makkelijker in het beheer en onderhoud als een dedicated linux doos, de funtionaliteit is hetzelfde overigens

* Zwelgje houdt van linux, maar wil het bij klanten graag simpel houden zodat ze hem niet 's nachts gaan bellen als de vpn verbinding weg is.. 'en klant kan de was doen is dan het devies' ;)

[ Voor 47% gewijzigd door Zwelgje op 17-05-2003 13:51 ]

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
Dus

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
                 [Novell Server] (Oldenzaal)
                        |
                       \|/
                [Draytek]
                        |
                        |
                    (internet)
                        |
                        |
                [Draytek] (Losser)
                       /|\
                        |
                  [Dos 6.2 (VLM)]

In Oldenzaal zijn er meerdere computers welke verbinding met het internet hebben. Volgens mijn gegevens (draytek.nl) kan een Vigor 2600I (voor ISDN-ADSL) ook als router fungeren om bijv. poorten te forwarden. Ga contact opnemen met de leverancier voor meer info. Lijkt me idd de beste optie Zwelgje, thnx!