[RMA] Harddisk kapot, maar "warrantyzegel" beetje kapot??

Pagina: 1
Acties:

• M_V
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-03 00:32
Haai iedereen :),

Mijn harddisk is dus net overleden, ik heb hem uit de kast gehaald en rma aangevraagd. Nu kijk ik net nog eens naar die harddisk en nu zie ik dat het zegel een beetje kapot is (door het schuren langs mijn lowcost kast).

Op zich zit dat zegel rond de hele harddisk en hij is maar aan 1 kant beschadigd. Ik kan hem dus niet open hebben gemaakt (zit nog aan 3 kanten dicht), maar hij is wel beschadigd.

Gaat Western Digital hier moeilijk over doen? En hij moet naar Duitsland, weet iemand hoeveel dat kost en of het dus waard is het risico te nemen?

Nog een laatste vraag, nu ik toch bezig ben, HEEL misschien is hij kapot gegaan door een val. Ik had aan mijn kast lopen klussen en niet super-voorzichtig gedaan. Toen ik de computer weer aanzette, werkte hij wel, maar iets van 10 minuten laten kapte de hd ermee. Komt het nu door een val en zo ja, gaat Western Digital mij dan nog garantie geven? En als het inderdaad een val was, gaan ze mij dan aansprakelijk stellen wegens asociaal garantiegebruik? Het is me geen strafblad waard.

Verwijderd

Ik denk dat ze niet moeilijk doen, gewoon opsturen!

• blender
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Welnee man, als hij door die val kapot was gegaan was hij of helemala niet meer opgespind of je had het wel binnen die 10 minuten gemerkt waarschijnlijk...

• Diablo
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Als er nou een deuk in zit door die val, kan ik me voorstellen dat ze 'm niet vervangen, maar verder.. gewoon omruilen dat ding :)

• icecoolsniper
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:39

icecoolsniper

never run from a sniper!

Ze sturen heus wel een andere, of er moeten idd hele duidelijke sporen zijn van user abuse.

http://www.tweakers.net/gallery/58175/sys

• M_V
Hij spint nog wel op, maar begint nu ongelofelijk te tikken. Ook de utility vindt hem niet meer.

Is dit een garantiegeval?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Rudy_V schreef op 17 May 2003 @ 14:39:
Hij spint nog wel op, maar begint nu ongelofelijk te tikken. Ook de utility vindt hem niet meer.

Is dit een garantiegeval?
Lijkt me wel he.
Maar bel anders WD even, die kunnen je het zo vertellen.
Maar meestal doen ze niet moeilijk

• M_V
WD was gesloten. Heb hem maar gewoon opgestuurd, het postkantoor hier om de hoek was nog net open en het kostte maar 5,75, bijna net zo duur als in nederland.

Pakketjes versturen naar het buitenland is vaak gewoon goedkoper dan in Nederland, onder de 500 gram betaal je maar 3,75, dat is voor nederland 5,50

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Een HD is niet <500 gr denk ik hoor :)

niet als je hem netjes wilt verpakken

• M_V
G33rt schreef op 17 May 2003 @ 15:43:
Een HD is niet <500 gr denk ik hoor :)

niet als je hem netjes wilt verpakken
Klopt, pakketje was 900 gram, de harddisk woog zelf al 501 gram :). Daarom moest ik ook 5.75 dokken.

Maar ik wilde even met jullie delen dat vrij lichte pakketjes versturen naar het buitenland goedkoper is dan naar nederland.

• Juicy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-03 07:11
Ik had enige tijd geleden ook een kapotte 20 GB harddisk van WD en deze had ik zeer goed ingepakt en verzekerd verstuurd + priority en dit kostte me 16 euro ...

Doosje was ook eigenlijk iets te groot.

Maar ik had binnen een week de vervanger binnen.

-

• M_V
Juicy schreef op 17 mei 2003 @ 15:49:
Ik had enige tijd geleden ook een kapotte 20 GB harddisk van WD en deze had ik zeer goed ingepakt en verzekerd verstuurd + priority en dit kostte me 16 euro ...

Doosje was ook eigenlijk iets te groot.

Maar ik had binnen een week de vervanger binnen.
Kreeg je een zelfde of rereviseerde of een nieuwere versie?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Rudy_V schreef op 17 mei 2003 @ 15:45:
[...]

Klopt, pakketje was 900 gram, de harddisk woog zelf al 501 gram :). Daarom moest ik ook 5.75 dokken.

Maar ik wilde even met jullie delen dat vrij lichte pakketjes versturen naar het buitenland goedkoper is dan naar nederland.
zeker niet aangetekend opgestuurd dan? want ik was 11 euro kwijt toen ik mijn 120GBer terugstuurde.
Rudy_V schreef op 17 mei 2003 @ 16:02:
[...]

ik kreeg een refurbished terug van WD (1200JB)

Verwijderd

mmm, ik wil niet je topic verneuken maar heb zelf precies het zelfde probleem (Hij spint nog wel op, maar begint nu ongelofelijk te tikken. Ook de utility vindt hem niet meer.) met mijn Maxtor 60gb 7200rpm HD.
Probleem is dat ik hem in November 2002 op een PC beurs heb gekocht, en nu de garantiebon kwijt ben.

Kan ik hem nou nog steeds naar Maxtor opsturen en een nieuwe terug verwachten ??

• Casejunkie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-02 09:00
Verwijderd schreef op 19 May 2003 @ 14:03:
mmm, ik wil niet je topic verneuken maar heb zelf precies het zelfde probleem (Hij spint nog wel op, maar begint nu ongelofelijk te tikken. Ook de utility vindt hem niet meer.) met mijn Maxtor 60gb 7200rpm HD.
Probleem is dat ik hem in November 2002 op een PC beurs heb gekocht, en nu de garantiebon kwijt ben.

Kan ik hem nou nog steeds naar Maxtor opsturen en een nieuwe terug verwachten ??
Ja hoor.
ze kijken namelijk alleen maar naar je serienummer maar je kan bij de fabrikant op de site kijken of hij nog in de garantie zit (zeer waarschijnlijk wel aangezien dat hij nog zo jong is )

19x 300Wp Trina Solar + 12x 320Wp Q-cells op een SolarEdge SE7K

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-12-2025

SmartDoDo

Woeptiedoe

Verwijderd schreef op 19 May 2003 @ 14:03:
Ook de utility vindt hem niet meer.
offtopic:
Dit misschien een oplossing? LoCuTuS2000 in "Powermax ziet geen Maxtor D740X 40 GB?"

Garantiebon is voor RMA niet interessant tenzij het een gestolen HD is. Daar gaan we maar niet vanuit :)

Verwijderd

tijgermobiel schreef op 19 mei 2003 @ 14:08:
[...]

Ja hoor.
ze kijken namelijk alleen maar naar je serienummer maar je kan bij de fabrikant op de site kijken of hij nog in de garantie zit (zeer waarschijnlijk wel aangezien dat hij nog zo jong is )
Relax, scheelt me weer 100 euro :D
Hoe moet ik nu tewerk gaan ??
RMA nummer aanvragen op site en dan gewoon versturen en wachten op een nieuwe ??
SmartDoDo schreef op 19 mei 2003 @ 14:08:
[...]

offtopic:
Dit misschien een oplossing? LoCuTuS2000 in "Powermax ziet geen Maxtor D740X 40 GB?"

Garantiebon is voor RMA niet interessant tenzij het een gestolen HD is. Daar gaan we maar niet vanuit :)
En tevens begint ie kijhard te tikken en had ik al 2 weken een smart failure ding als ik opstartte :)

• Casejunkie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-02 09:00
Verwijderd schreef op 19 mei 2003 @ 14:14:
[...]

Relax, scheelt me weer 100 euro :D
Hoe moet ik nu tewerk gaan ??
RMA nummer aanvragen op site en dan gewoon versturen en wachten op een nieuwe ??
idd

19x 300Wp Trina Solar + 12x 320Wp Q-cells op een SolarEdge SE7K

Verwijderd

Rudy_V schreef op 17 May 2003 @ 16:02:
[...]

offtopic:
Hey Rudy. Zit je nog steeds bij mij in het gebouw?
Pagina: 1