Toon posts:

Totale schijfruimte is minder dan verkenner aangeeft *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 3 verschillende partities ingedeeld op mijn pc. De C schijf waar windows is geinstalleerd vertoont iets vreemds.
Als ik in de verkenner op de rechtermuisknop duw en vraag om de eigenschappen van de C schijf, dan vertelt hij mij dat van de 2G die ik kan gebruiken 1,99G in gebruik is. Als ik daarna in de C schijf alles selecteer (Ctrl + A, inclusief verborgen mappen) en ik vraag om eigenschappen dan zegt windows dat slecht 1,3G in gebruik is terwijl ik nog maar 47MB vrij heb op mijn schijf...
Mijn vraag is hoe kan dit en wat kan ik hiertegen doen, zodat mijn 500MB weer vrij komt.
Ps ik heb scandisk al geprobeerd maar tevergeefs

Verwijderd

eehm, kan dat niet de SWAP file betreffen?

trouwens: de titel van je topic is niet echt geweldig en er zijn vast wel wat dingen over

en er zijn ook genoeg topics over dit probleempje volgens mij:

zoals: HD geeft niet juiste vrije ruimte aan :(

[ Voor 76% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2003 13:05 ]

Verwijderd

Misschien dat windows bij die 1.99 gb ook de ruimte voor het virtueel geheugen meerekend?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

hidden + system files allebei?
Alleen hidden files is niet genoeg namelijk :) (2000 /XP)
maar aangezien je 2GB als sys hebt, zal het denk ik niet om XP gaan...

Zou je de volgende keer ook je OS willen vermelden?

Enne... een betere topic titel kiezen ;)

Kijk even in de faq Algemene gedragsregels (Netiquette) #pre-topic wat er bedoed wordt ;)

Je kan je verbeterde topictitel in Schop een Modje aangeven, dan kan de geschikte persoon deze wijzigen voor je :)

[ Voor 98% gewijzigd door alt-92 op 17-05-2003 13:13 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Titelfixje dus. Als je nog even je OS zou kunnen vermelden, voeg ik die ook nog even toe :).

En zoals BackSlash al aangaf, is dat inclusief Systemfiles? Dit is namelijk een apart vinkje ;).

• blueline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-09 16:49
Misschien rekent de ene keer met GigaByte en Megabyte en de andere keer wel met Gigabit en Megabit

The ones with the greatest power protect those who don't.

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
blueline schreef op 17 May 2003 @ 17:31:
Misschien rekent de ene keer met GigaByte en Megabyte en de andere keer wel met Gigabit en Megabit
Nee, gelukkig gebruikt Windows wel uniform hetzelfde voor een en dezelfde meting. Bestandsgrootte word in bytes gemeten, netwerktraffic in bits.

Wat waarschijnlijk het probleem is, is - zoals Backslash32 al aangeeft - het verborgen zijn van bepaalde bestanden. Het betreft hier bestanden met 'hidden-attributes' evenals bestanden gemarkeert als 'Protected System Files', waar o.a. ntldr en boot.ini onder vallen (in de root van je C:). Beide kunnen zichtbaar gemaakt worden onder Extra / Tools -> Mapopties / Folder Options.

vorteXt en anaconda: het virtueel geheugen van windows (de pagefile) word in de root van de installatieschijf van windows (tenzij anders ingesteld) opgeslagen onder de naam 'pagefile.sys' en is een protected system file. Die zou dus zichbaar moeten zijn als die zo ingesteld zijn bij de mapopties. :)

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:38

Orion84

Admin Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

of het verschil tussen "size" en "size on disk". want als je alles selecteerd pakt ie de "size" maar als je de ruimte bekijkt via de properties van de disk rekent ie missschien met de "size on disk" en dat wil nog wel eens verschillen. run ook ff defragmentatie.

[ Voor 11% gewijzigd door Orion84 op 17-05-2003 18:48 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Orion84 schreef op 17 May 2003 @ 18:47:
of het verschil tussen "size" en "size on disk". want als je alles selecteerd pakt ie de "size" maar als je de ruimte bekijkt via de properties van de disk rekent ie missschien met de "size on disk" en dat wil nog wel eens verschillen. run ook ff defragmentatie.
dat kan op 1,99GB geen 600MB schelen hoor :)

dan moet je wel heel veel weggeschreven en gedelete hebben van je hd
Pagina: 1