Kan ie 't of niet?

Pagina: 1
Acties:

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-08 12:07
Hoi, mijn Duron600 gaat op dit moment op 893@1,65 volt. Nou probeer ik uiteraard ff uit om de ghz te halen maar hij blijft koppig op max voltage in windhoos opstartscherm hangen, het maakt niet uit hoe ik ghz doe(10x100, 9,5x106, 9x112 maakt allemaal neit uit). Nu zou ik heel graag willen weten of dit komt omdat ie te heet wordt of omdat ie het gewoon niet kan.

koeler=de allergoedkoopste cooelermaster.
stressed: 60graden@893

THX m8s

Verwijderd

Haal eerst de beschermvoetjes van je processor (die zwarte kussentjes)
en eventueel ook van je koeler
zodat de koeler goed contact maakt met de processor (scheelde bij mij 10 graden met de chromeorb en heb toen de 1 gig gehaald)
je zal merken dat je meer kan oc-en
maar de 1 gig haal je niet
dan zul je een andere cooler moeten halen

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Misschien een Alpha cooler erop, en wat koelpasta.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Verwijderd

Koop een betere cooler en schroef de Vcore op ;)

Verwijderd

Blijf proberen, maar zo gauw weet ik niets.

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:46

Floor-is

5.2

[TLT]Lynx: Euh pas ff je icoon aan, het is te groot, wel mooi, maar gewoon te groot.

Verder: Je VCore zit al op max, het enige dat je nog een beetje verder _zou kunnen_ helpen is een betere koeler, maarja dat kost wel een hoop centen (een Alpha kost je zeker >100 piek).

Bericht hierboven

• Lynx
dank je voor de tip junior maar ik wil graag m'n core heel houden. Ben maar arme student! :'(

• _mARCO_
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-08 16:46

_mARCO_

Hier staat niks

Toch denk ik dat 'm daar de schoen wringt. Je zult toch eens moeten proberen de koeling te verberen om wat hoger te komen. Persoonlijk vind ik het al heel wat dat je bijna de 900 haalt met een default koeler. Wat versta jij eigenlijk onder 'max' Vcore?

En waarom zijn mensen eigenlijk bang om de Vcore omhoog te gooien? Denkt men dat er dan teveel stroom door de processor loopt? Hou dan in je achterhoofd dan je door overklokken op standaard spanning ook de stroom door de proc laat toenemen. Een 900 Mhz proc trekt anderhalf keer zoveel stroom als een 600 Mhz exemplaar.... En als je de core-spanning dan opschroeft van 1,65 Volt naar 1,7 ; da's 3 % extra. Dan trekt een overklokte processor van 600 naar 900 Mhz 'slechts' 1,5 * 1,03 = 1,545 - 1 = 0,545 * 100 % = 54,5 % meer stroom. Dit dus in plaats van de 50 % op standaard voltage. Niet echt een supergroot verschil, toch?

Zorg echter wel voor goeie koeling, helemaal als je de spanning écht flink gaat oppompen > 10 %. En nog een tip: Gebruik ALTIJD koelpasta tussen chip en koeler.

// typo //

mARCO

sigloos

• Lynx
heb al geprobeerd met max vcore maar toen wou ie dus niet verder dan windhoos opstartscherm. heb een 300W voeding en niet zo'n hele vole kast dus denk dattie dat extra vermogen wel aankan. Maar het probleem is dus of het wel de moeite is om nog is extra geld uit te geven aan een koeler als ie de ghz toch niet haalt. Dan kan je uiteraard wel zeggen "is dat nou een tweaker" maar zoals ik al eerder zij ben ik maar een arme student :? .
Pagina: 1