divx naar mpeg2

Pagina: 1
Acties:
  • 193 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Aurelium
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-02 11:58
Hallo allemaal!
Wij krijgen binnenkort een DVD speler en ik wilde vragen of iemand een programma weet waarmee ik een divx of xvid video bestand om kan zetten naar een mpeg 2(DVD formaat) bestand. Ik wilde het dan vervolgens op bijvoorbeeld 3 cd-r's gaan branden zodat ik het ik het via mn dvd speler kan bekijken.

Alvast bedankt!!

• Godjira
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-06 16:49

Godjira

To infinity and beyond!

Probeer GordianKnot eens... weet niet 100% cker of het daarmee kan.

Profile

• Miglow
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-08 13:59
Ik gebruik voor rippen Moviejack3, daar kan je aangeven hoeveel cd's het moet worden, vcd, svcd, xvcd of sxvcd. Niet duur programma en het kan alles, zelf branden. Maar bij meerdere cd's laat ik altijd eerst rippen (keurig automatisch op 80minuten cd's geknipt) en brand ze de volgende morgen op cd met Nero ofzo. Voor converten van divx/xvid en daarna mpeg2 knippen gebruik ik tmpegenc, maar dat is lastiger te gebruiken...

• Aurelium
Maar dat moviejack ript dan alleen van dvd's af? Kan het ook divx/xvid naar mpeg 2 coverten?
Ik zal iig eens tmpegenc gebruiken

Thx

Verwijderd

DVD2SVCD (tevens AVI2SVCD) i.c.m. Cinema Craft Encoder voor het beste resultaat...
Guides te vinden op doom9.org..

• Miglow
Aurelium schreef op 17 mei 2003 @ 12:49:
Maar dat moviejack ript dan alleen van dvd's af? Kan het ook divx/xvid naar mpeg 2 coverten?
Ik zal iig eens tmpegenc gebruiken

Thx
Mocht je nog is een dvd lenen :X

• Aurelium
Hmmm. Ik heb eff op die doom9.org gekeken en ik zie wel dat het niet zo simpel is als een mp3 naar wav converten bijvoorbeeld. Ik zal het nog wel eens goed doornemen :)

• Miglow
Ik heb hulp gehad van diverse mensen om er handig in te worden, MSN staat aan voor hulp met tmpegenc. Roept u maar :*)

Houd er trouwens wel rekening mee dat je met een 2000+ wel een uurtje of 6/7 zoet bent qua omzetten. Misschien dat dat met een super-de-huper 1700+@3400+ met pc3500 een stuk sneller gaat, maar dat heb ik niet :p

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Aurelium, welkom op GoT!
Op deze vraag zijn al veel antwoorden te vinden hier op GoT met de search en via Google. Sterker nog, er zijn zoveel vragen over geweest dat er een rijtje met tutorials in de FAQ staat: Software Algemeen - FAQ onder het kopje DivX / VCD / DVD sites :Y)
Het is verstandig om voortaan eerst in de bovenste 'sticky' topics (Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/Sticky_off.gif) te kijken voor je je vraag stelt; vaak is dat doen + natuurlijk googlen genoeg en is een vraag stellen niet meer nodig :)

En ontopic: inderdaad niet zo simpel als mp3->wav, al kan het vrij simpel. Ik zelf gebruik voor de enkele keer dat ik het doe TMPGEnc + vcdimager en het is amper werk, maar zie dus de tutorials :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Aurelium
:$ me is sorry
Ik zal voortaan verder kijken dan mn neus lang is :P
Ik heb op dit moment een p800 :P dus waarschijnlijk doe ik er 12 uur over :)
maar ik krijg binnenkort een nieuwe pc dus dat moet wel lukkken dan.
Thx voor jullie hulp en ik zal nu eens die FAQ bekijken

• Miglow
Aurelium schreef op 17 mei 2003 @ 13:32:
Ik heb op dit moment een p800 :P dus waarschijnlijk doe ik er 12 uur over :)
maar ik krijg binnenkort een nieuwe pc dus dat moet wel lukkken dan.
Thx voor jullie hulp en ik zal nu eens die FAQ bekijken
Gewoon uitproberen is het motto denk ik. Het scheelt niet gelijk UREN hoor. Misschien een uur of 10 voor omzetten. Dan knippen is zo gebeurd, half uurtje max

Een nacht is vaak al een uur of 7/8?? ;)

Edit:
Heb even een film omgezet van Xvid naar mpg2, duurt hier 4 uur. Dus @PIII/800 moet het in een nachtje wel te doen zijn denk......

[ Voor 13% gewijzigd door Miglow op 17-05-2003 16:59 ]

Verwijderd

Deze links zijn vrij duidelijk.

http://www.dvdrhelp.com/forum/userguides/144250.php

http://users.pandora.be/sectie/divx2svcd/divx2svcd.htm

Bij de laatste link kun je het geluid ook 48 kHz laten. Ik gebruik daarna DVD-Lab om er vob files van te maken.

Suc6 ermee! :)
Pagina: 1