Pioneer DSC-303 DVD zwart/wit

Pagina: 1
Acties:

• Sonic
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:31
Hallo,
ik weet dat er meerdere topics zijn geopend bij search maar niet over mijn type pioneer en daar was het meestal het probleem met instellingen van NTSC/PAL.

Het probleem is dat ik geen kleur krijg bij het afspelen van DVD-Rs. Ik krijg deze DVD-R's van een collega. Bij me collega speelt hij ze goed af maar bij mij echter niet. Op de computer speelt hij hem wel in kleur af.
Ik heb geprobeer PAL in te stellen op me DVD Speler maar hij speelde nog zwart/wit af. Ook heb ik NTSC geprobeerd maar dan is het ook zwart/wit. Sommige DVD-R's doet hij wel in kleur andere weer niet. Nu heb ik me DVD-Speler weet op auto gezet.
Ik heb ergens gelezen dat je hem dan opnieuw moet branden maar dan als PAL bestand ofsow? Of pal instellingen? weet iemand hoe dit moet? Of is dat onzin en is het een andere oplossing?
edit:

Kan et ook nog aan me TV liggen? Heb een Samsung TV?? Type weet ik echter niet..

[ Voor 8% gewijzigd door Sonic op 17-05-2003 14:27 ]

• Sonic
Ben erachter
de DVD is NTSC.. De DVD Speler ondersteunt het wel maar kan het signaal niet omzetten naar PAL. Me TV kan geen NTSC ontvangen. Dus of een nieuwe TV of de DVD naar PAL Converten met een software programma? Heeft iemand daar ervaring mee? Zo ja kan iemand mij uitleggen? Ik heb zelf wel een link gevonden maar als ik dan op het einde ben heb ik een geluids file van 400 MB en een DV2 File van 2,5 MB??? Wat moet ik er mee? Volgens het programma is het nu omgezet naar PAL? Maar hoe brand ik het? Heeft iemand ervaring ermee? Of weet iemand een andere manier hoe je het naar PAL zet?

P.S. Hoop dat ik dit keer wel een reactie krijg :P :Y)

Verwijderd

De resolutie en framerate is anders bij NTSC en PAL. Het converteren zou eventueel kunnen werken echter of dat goede kwaliteit oplevert weet ik ook niet. Kan je het niet resampelen met tmpMPG ?

• Sonic
dat heb ik dus geprobeert.
http://www.geocities.com/xesdeeni2001/StandardsConversion/
Die tutorial heb ik geprobeert maar als ik hem rip krijg ik maar bestanden van totaal 400 MB alles bij elkaar... 1 geluids bestand en 1 van D2V. Dat is dus bij elkaar 400 MB Terwijl geluid 398 MB is! Dus D2V is de film denk ik dan? Die 2 MB groot is??

Bij NTSC en PAL is alleen de framerate anders
NTSC = 29.9
en PAL = 25 Dacht ik uit me hoofd
Ik kan hem natuurlijk ook gewoon in de videotheek huren en dan rippen (want daar is hij waarschijnlijk wel PAL) maar ik wil gewoon weten hoe et precies zit..

[ Voor 6% gewijzigd door Sonic op 19-05-2003 15:54 ]