Toon posts:

Mijn tweede maxtor HD is niet zichtbaar??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

ik heb twee hd's van Maxtor, een van 60 en een van 20 gig en een cd rom

De tweede schijf is in de bios zichtbaar en doet het goed, maar als ik in Windows kom, zie ik alleen mn eerste HD en cd-rom.
Pas als ik begin te zoeken naar hardware, komt mijn tweede schijf er ook in eens bij te staan en kan ik er alles mee doen wat ik wil..
nogal onhandig als ik altijd eerst naar configuratiescherm-hardware moet gaan om wat met die schijf te doen. :|

iemand een idee hoe ik dit op moet lossen??

alvast bedankt,
Erik

Verwijderd

Master/SLave goed gejumpert achter op de HD??
Hoe heb je het aangesloten 2 hd's op een kabel of 1 hd met cdrom?

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Nu online
En als je opstart in veilige modus? dan is íe misschien wel zichtbaar, dan moet je 'm daar even verwijderen.

[ Voor 5% gewijzigd door zetje01 op 17-05-2003 11:54 ]

Verwijderd

Als ik jou was zou ik hieronder genoemde opties proberen ene heb je waarschijnlijk al.
IDE0: hd0 master, hd1 slave
IDE1: CDROM master
of
IDE0: hd0 master, cdrom slave (geen goede optie wanwege loage snelheid van het cdrom loopt de harddisk0 trager)
IDE1: hd1 master

Bios update van je moederbord en harddisk.
Ik hoop dat het lukt.

Verwijderd

welk os heb je..?

Kan wezen dat je als xp of 2000 heb dat je nog ff een driveletter moet toekennnen..

in confugratiescherm----> systeem ----> schrijfbeheer

zo uit mijn hoofd

• RawPeanut
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-05-2023

RawPeanut

Nog niet gare aardnoot

Heb je die harde schijf wel gepartitioneerd? Anders ziet hij hem inderdaad niet. Kijk anders eens bij apperaatbeheer of hij daar wel staat.

Canon Digital Ixus V3

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Of check het met fdisk

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-03 20:52

tweakerbee

dus..?

Wat dacht je van diskmgmt.msc? (start...uitvoeren...diskmgmt.msc)

You can't have everything. Where would you put it?

Verwijderd

Topicstarter
nouh hij doet het nog steeds niet..
driverletter is toegekent, schijf is gepartitioneerd, met diskmgmt.msc zie je hem niet.. tot ik dus naar configuratiescherm/hardware ga en dan staat ie er in een keer wel bij. de jumpers zitten ook goed.

ik heb op IDE nu mijn 60 gig schijf, en op de tweede IDE kabel de 20 gig die zo raar doet.. als ik deze schijf als slave aan IDE1 hang dan kom ik Windows niet meer in. krijg wel Windows opstartscherm, maar dan krijg je héél even een blauw scherm en gaat ie rebooten. als ik de schijven aan aparte IDE kabels heb gaat het wel goed, alleen is de tweede schijf dus niet zichtbaar tot ik zoek naar hardware..

iemand suggesties??? :)

p.s. heb Windows XP

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2003 11:01 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

gooi er voor de zekerheid eerst eens even debug overheen (had het probleem met maxtor hdds dat als ik dat niet deed, ze niet herkend werden) en dan vervolgens fdisken en formatten.

Verwijderd

Topicstarter
misschien domme vraag.. maar hoe? ;-)

nog een dingetje.. als ik die schijf in een andere pc stop krijg ik in de bij het opstarten van pc deze message:

"S.M.A.R.T. status bad backup and replace"

is die schijf dan nog te redden?

[ Voor 77% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2003 15:12 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

misschien domme vraag.. maar hoe? ;-)
Dat staat dus in de FAQ van dit subforum uitgelegd :)

In het vervolg dus eerst even netjes o.a. de FAQ's raadplegen eer je een "domme vraag" stelt ;)
"S.M.A.R.T. status bad backup and replace"
Zie wederom de FAQ van dit subforum. Check de schijf met het tooltje van de fabrikant. Zie onder "mijn HDD doet vaag" B)

[ Voor 31% gewijzigd door BalusC op 19-06-2003 15:14 ]

Pagina: 1