Toon posts:

[.htaccess/.htpasswd] Gebruikersnaam 'vangen' na inloggen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik vraag mij af of er een mogelijkheid is bij de "Beveiligde directory" manier van .htaccess i.s.m. .htpasswd om de gebruikersnaam te weten te komen, nadat iemand is ingelogd via deze methode.

Kortom ik heb dus meerdere gebruikersnamen & paswoorden staan in .htpasswd en ik zou willen weten of het kan (zo ja, hoe?) om de ingevulde gebruikersnaam bij dit inlog venster te achterhalen...

Want ik wil namelijk voor een bepaald gedeelte van mijn website geen pottenkijkers en dus maak ik gebruik van .htaccess, alleen zal men zich weer een 2e keer moeten inloggen wil men hiervan gebruik maken. Echter leek mij het handig om het zo te maken, dat men alleen maar één keer hoeft in te loggen, via dat venster dus en dat ik met de 'opgevangen' gebruikersnaam de juiste persoon uit de database weet te halen.

Kan dit wat ik wil?

Alvast bedankt!

Verwijderd

Topicstarter
Och, das ook stom. Ik had eerst beter moeten kijken. In PHP waar ik het voor nodig had, is er gewoon een global variable voor... $REMOTE_USER.

Thanks anyway.

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 17 mei 2003 @ 12:03:
Och, das ook stom. Ik had eerst beter moeten kijken. In PHP waar ik het voor nodig had, is er gewoon een global variable voor... $REMOTE_USER.

Thanks anyway.
gebruik liever $_SERVER["PHP_HTTP_USER"] en $_SERVER["PHP_HTTP_PW"]
voorkomt problemen in de toekomst ;)

Verwijderd

Topicstarter
Kun je ook uitleggen, welke problemen?