[Excel] Macrocode wijzigen na foutje

Pagina: 1
Acties:

• rewind.
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-09 20:30
oke ik he een foutje gemaakt in een macro waardoor de datum steeds hoger word na het doortrekken nu staat er in de macro: Type:=xlFillDefault met wat moet ik dit vervangen om gewoon de 1e datum te houden ?

• rewind.
Nog een vraag ik heb in excel de cellen J4 tot J18 een simpele formule staan die kijkt of er nog genoeg aanwezig is van een product. Nu wil ik dat als je op een knop drukt hij deze controllerd en en een popup geeft als er te weinig van een bepaald product is

• rewind.
weet niemand dit ??

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Vraag 1: Het zou helpen als je bijvoorbeeld even het relevant stukje code gaf ;)

Vraag 2: dat lijkt me volledig standaard? Kijk in de cellen en geef een msgbox - uitgelegd in elk boek en tutorial, of begrijp ik het verkeerd?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• rewind.
oke bedankt voor de tip. dat 2e hoeft al niet meer was ik al uit. oke dit is een deel uit die macro:
code:
1
2
3
Range("D5").Select
    Selection.AutoFill Destination:=Range("D5:D18"), Type:=xlFillDefault
    Range("D5:D18").Select

alleen nu is het de bedoeling dat dit veranderd word van doorvullen naar dat hij gewoon wat in de cel D5 staat kopieerd tot cel D18 naar beneden

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Eeuh, Range("d6:d18").Value = Cells(5, 4).Value ?
Waarom autofill als kopieren toch makkelijker is :+

offtopic:
Ik kan het mis hebben, maar misschien is het verstandig om een Excel / VBA boekje te kopen of wat webpagina's erover langs te gaan, ik heb het idee dat je de beginselen nog beter moet/kan begrijpen. En het werkt veel makkelijker als je dat goed begrijpt :)

[ Voor 58% gewijzigd door F_J_K op 18-05-2003 19:26 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• rewind.
ik heb mijn ecdl diploma en snap wel dat het met copieeren plakken makelijker gaat maar een macro opnieuw opnemen was me een beetje teveel werk en van VB weet ik niet al te veel maar ik wist dat het daarmee ook kon. dus daarom vroeg ik het even, vind het nogal onzinnig om iets moeilijker te doen dan het kan :)
Pagina: 1