Toon posts:

Probleem met voetnoot in WordPerfect 10

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het volgende probleem:

Als ik in een zin aan het eind van een zin na de punt een voetnoot plaats, en de zin uitlijn over de hele bladzijde, dan lijkt het erop dat WP 10 een ruimte tussen de punt en de voetnoot plaatst. Terwijl het de bedoeling is met uitlijnen van een zin over de breedte van de pagina, dat alleen de spaties worden opgerekt.

Voorbeeldje zoals het zou moeten zijn:

In de tweede helft scoorde de spits.12 Het was een ongelooflijk doelpunt.

Maar WP 10 maakt er het volgende van:

In de tweede helft scoorde de spits. 12 Het was een ongelooflijk doelpunt.

WP zet dus ook automatisch een ruimte tussen de punt en de voetnoot en dat wil ik dus net niet. Ik wil alleen dat ie het doet bij de spaties. Hoe kan ik dit oplossen ?

Verwijderd

Topicstarter
ZIjn er nog Twiekerts die met WP 10 werken en hier een oplossing voor weten ?

Verwijderd

Topicstarter
Niemand ?

• mrtnvnl
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-01 16:53
Als ik een pagina met een voetnoot afdruk, staat het cijfer inderdaad bijna midden tussen de "spits." en de " Het", maar dus niet helemaal. Het voetnootnummer staat IMHO iets naar links op de afdruk.

Wil je het cijfer nog iets meer naar links hebben, dan kan dat door met de cursor tussen de "." en het voetnootnummer te gaan staan en dan via Format-Typesetting-Advance-Left from insertion point bijvoorbeeld 0,1 cm in te vullen. Het voetnootnummer staat dan vrijwel boven de punt.

Martin

Verwijderd

Topicstarter
Thanx.......ik ga het proberen !

Verwijderd

Ik heb dit probleem niet met WP10. De voetnoot blijft op de correcte plaats staan.
Pagina: 1