[Debian 3.0] libc6 upgraden

Pagina: 1
Acties:

• JaQ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:36
Ik heb sinds 2 dagen een nieuwe laptop waar ik Debian op gezet heb, dit omdat de ontwikkel
en testomgeving maar ik mee werk ook op Debian draait. Tot op heden draaide ik altijd Gentoo,
maar het is toch irritant dat je voor de derde keer in een week een versieverschil in
geinstalleerde software problemen opleverd. Dus ik ben overstag gegaan.

Ik ben dus niet gehinderd door enige kennis over Debian hier aan begonnen (gewoon een
flinke stapel howto's opgezocht en beginnen maar). Moest even zwaar wennen aan apt-get,
dselect en aptitude, maar nu gaat het redelijk. Heb nu bijna mijn complete omgeving op orde,
m.u.v. m'n cd-brander (maar dat is gewoon een kwestie van howto-opzoeken), divx/xvid (ook
kwestie van apt-getten), mozilla/galeon/evolution die ik op hold moet houden en flash.

Met flash loop ik echter tegen een interessant probleem op. Een van de dependencies is
libruby 1.6.8-3 en die heeft als dependency dat libc6 >= 2.3.1-1 Momenteel heb ik dus libc6
2.2.5-11.5

Nou ben ik geen onwijze linux crack, maar je (g)libc updaten op een install lijkt me nogal
vragen om problemen. Zag ook meteen al dat er allerlij services plat moeten (o.a. postgresql
en gdm) Alles is volgens mij toch redelijk dependend op (g)libc. Loop ik niet het
risico dat ik mijn complete systeem opnieuw kan gaan installeren als ik libc upgrade? Ik lees
op google nogal veel berichten van mensen die problemen hebben gekregen.

Heeft een (of meerdere) van jullie hier ervaring mee?

Egoist: A person of low taste, more interested in themselves than in me

• Stacium
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Stacium

Perfect Molecular Chaos

oopz niet goed gelezen..

we proberen het een tweede x :)

waarom gebruik je stable? das meer voor servers waar betrouwbaarheid belangrijker is dan nieuwe zooi

http://packages.debian.org/testing/base/libc6.html

in testing gebruiken ze 2.3.1-16. Gewoon in /etc/apt/sources.list stable naar testing of unstable veranderen en een apt-get dist-upgrade doen

[ Voor 178% gewijzigd door Stacium op 17-05-2003 11:22 ]

It seemed like a good idea at the time

Verwijderd

bij mijn laatste libc upgrade ging PHP4 naar de eeuwige jachtvelden. Toen heb ik php4/apache uit sid/unstable geplukt en dat werkt super. (ik draaide sarge/testing)

• JaQ
ik gebruik stable omdat ik er niet tegenaan wil lopen dat ik mijn werkstation vern**k met onstabiele
packages. (dat heb ik met gentoo ook net te vaak gehad) Woody is volgens mij niet al te oud (een
hoop packages zijn nauwelijks ouder), dus vooralsnog is dat geen enkel probleem.

maar als ik jullie zo moet geloven is het geen enkel probleem om libc6 te upgraden, alleen
uiteraard wel ff niet vanuit gnome doen. nou, dan gaan we zo maar eens een poging doen

• Sir Isaac
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-05-2025
Als je je hele distributie ugrade naar testing heb je glibc 2.3.1 en is alles nog steeds goed op elkaar afgestemd. Ik heb een enkele keer wat problemen met testing maar dat valt over het algemeen ontzettend mee. Upgrade van glibc 2.2 naar 2.3 ging pijnloos.
Unstable lijkt me niet aan te raden, daar heb ik in het verleden wel problemen mee gehad.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
tip: upgrade NIET naar testing, als je wil wilt prutsen, gebruik dan unstable, testing is op dit moment in inconsistente staat en is zelfs lek op veel plaatsen, omdat de security fixes via unstable naar testing zouden moeten vloeien (wat bijvoorbeeld voor Samba dus niet gebeurt om een voorbeeld te noemen)

Ik weet niet welk gek pakket je daar hebt, maar voor zover ik weet kan je alles voor stable krijgen via http://www.apt-get.org

Op dit moment KDE, Gnome 2.2, Mozilla 1.3, Galeon 1.3.4, X-Chat 2.0, X 4.2.1, etc allemaal op debian stable servers draaien.*

*: het zijn X-applicatieservers

• JaQ
Na lang zoeken en nog meer lezen heb ik libc6 dus niet geupgrade. Voornamelijk door de hele rits aan dependencies die dan meegaan naar testing of unstable. In dit geval was een betere oplossing om te kiezen voor een debian oplossing en "gewoon" de generic installer te gebruiken.

Best leuk detail overigens: als je met apt-get netscapeflash-nonfree naar binnen lepeld, is libruby een dependency, als je de generic installer van netscape gebruikt is libruby dat niet :?
snap jij m, dan snap ik m ook.

Anywayz flash draaid nu prima, nog steeds vanuit stable.

Pagina: 1