Toon posts:

Terminal Server draaien op @home breedband

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb Terminal Server 2000 draaien.
Intern op het netwerk draait het perfect.
Maar ik wil hem ook via internet benaderen.
We hebben hier breedband internet van @home Maar ik krijg het niet draaiend, zodat ik via internet de server kan benaderen
Kan iemand mij tips geven?

• brokenp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:06
heb je daar een router draaien? zo ja, check dan het grote poortmappingsverhaal (poort3389 geloof ik, maar moet je maar ff naar zoeken)

Verwijderd

@home blokt toch bepaalde poorten? Misschien zit RDP (poort 3389) daar ook wel tussen. Je kan terminalserver evt op een andere poort draaien.
Gewoon even proberen dus :)

Verwijderd

Topicstarter
poort 3389 staat open op de router.

En Wat adviseren jullie voor intern geheugen? ik heb nu 512 MB maar dat is denk ik niet echt genoeg

• JeroenT
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-08 20:32

JeroenT

hoi!

Verwijderd schreef op 17 mei 2003 @ 16:36:
poort 3389 staat open op de router.

En Wat adviseren jullie voor intern geheugen? ik heb nu 512 MB maar dat is denk ik niet echt genoeg
512mb geheugen is meer dan genoeg op win2k met RDP hoor :>

• intert0y
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-03-2025
mocht poort 3389 dicht staan dan map je toch gewoon poort 4000 buiten naar 3389 binnen?

ik ben geen postbode, maar postman Pat rulez!

• machielk
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15-02-2024

machielk

The server has been updated

Even "for the record", @home blokkeert die poort niet. Ik gebruik hem zelf dagelijks vanaf het werk voor het lezen/werken op de thuis pc.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
machielk schreef op 17 mei 2003 @ 17:40:
Even "for the record", @home blokkeert die poort niet. Ik gebruik hem zelf dagelijks vanaf het werk voor het lezen/werken op de thuis pc.
lekker veilig dan, zon beetje iedereen kan proberen in te loggen op die server met een rdp client :/

gebruik dan tenminste een vpn verbinding dan zit je toch veiliger, en over die tunnel draai je dan je rdp sessie (of iets anders)

A wise man's life is based around fuck you

Pagina: 1