Toon posts:

Problemen met router?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goeiemorgen allemaal.
Ik heb een probleem met mijn router zou ik zelf zeggen, maar dat weet ik niet zeker.
Mijn website is gehost door Protagonist en hij is overal te bekijken, behalve hier in huis, op alle PC's, ook m'n mail werkt niet en m'n FTP wil ook niet inloggen. Mijn broer kan z'n mail wel checken (ook bij dit domein) en hij kan ook de website bekijken.
Mijn moeder heeft ook d'r site bij Protagonist en die doet weer wel...
Waar ligt dit aan? Ik moet het wel snel weten, want ik moet de website updaten in verband met een mailing die ik net de deur uit heb gedaan :|

Alvast bedankt,

Bobby

• Redlihcs
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-05 16:26

Redlihcs

? of !

1. Krijgt je router wel een ip-adres (is het dynamisch of statisch)?
2. Als je de router er tussen weg laat, werkt het dan wel?

Hier had wat zinnigs kunnen staan...

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Wat voor router heb je, hoe is je netwerk opgebouwd?
Heb je de firewall van Windows uitgeschakeld staan, of andere soorten software ala firewall draaien? Staan je poorten goed gemapped? Kijk eens bij [NT] (network&troubleshooting) en de FAQ die daar gepost is.

[ Voor 22% gewijzigd door Brede P op 17-05-2003 09:35 ]

• Ryan1981
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-05 09:37

Ryan1981

Je ne sais pas

Op mijn router heb je 3 NAT (network adress translating) settings
1) je kan het globale ip adres (je internet (wan) ip adres) toekennen aan een range netwerk adressen (b.v. 192.168.2.100 tot 192.168.2.199)
2) je kan een virtuele server opstellen, hoe dat precies werkt weet ik niet maar je ken het netwerk adres van je pc gebruiken in combinatie met een poort die je dan kan openene vanaf locatie en zo als server kan gebruiken ofzoiets
3) je kan speciale triggerpoorten opgeven die een programma nodig heeft om idd bestanden te kunnen verzenden en ontvangen, wel vaag als dat ook voor websit's zou gelden maar goed voor ftp zou het best kunnen. Daarvoor moet je dus even kijken of er speciale poorten opengezet moeten worden.

Als laatste zou ik je firewall als je die gebruikt even goed instellen, die dingen kunnen ook nogal wat problemen opleeren.

Voor meer specifieke hulp van andere zal je even het type router neer moeten zetten denk ik

Verwijderd

Topicstarter
We hebben MxStream ADSL (Wanadoo)
We hebben een DrayTek Wireless Router met daarop 2 PC's met een vaste verbinding, 1 laptop met een vaste verbinding en 2 laptop's wireless.
De router is as usual 192.168.1.1, of het een statisch of dynamisch IP adres is weet ik niet, want daar heb ik me nooit mee bezig gehouden :X
M'n XP vuurmuur staat aan, maar zelfs als ik die uitschakel verandert er niets. Verder draai ik nog Norton Anti-Virus Auto-Protect, maar ook dat haalt niets uit, geen extra firewall software in ieder geval.
Het stomme is dat hij het gister prima deed met precies dezelfde instellingen en ineens nokte ie ermee...
En of m'n poorten goed gemapped staan, geen idee :P Ik ben geen computer analfabeet, maar dat antwoord moet ik je toch echt verschuldigd blijven. Ik check wel ff de FAQ,

Thanks,

Bobby

• Brede P
Wat je zou kunnen proberen is ff de cache van Internet Explorer legen, dus je geschiedenis, cookies etc. Ben je wel alle opgeslagen wachtwoorden kwijt, als je daar aan doet, maar goed, dan weet je in ieder geval zeker dat het niet daar aan ligt.

Verwijderd

Topicstarter
Nee ook dat werkt helaas niet... Ik doe trouwens niet aan wachtwoorden opslaan, en ook niet aan AutoAanvullen, die zooi mogen ze bij Windows 2005 laten zitten :P
Lijkt me trouwens sterk ook dat het aan de cookies/temp internet files lag, want het werkt op alle 5 PC's in huis niet...
de URL is trouwens http://www.blindlead.nl, bij jullie zal ie weer wel werken.
Heb even gekeken naar dat poortmapping, maar dat lijkt me eerder een probleem als ik geen een site kan bekijken.
Misschien een vloek? })

• Brede P
Het is echt alleen die site die er uit ligt?
En hij is extern gehost? Weird...
De url die je opgaf werkt hier inderdaad wel gewoon...
Zou bijna aan een DNS instelling gaan denken.
Al geprobeerd de site op IP adres te benaderen?

Kun je de url wel pingen??
Of misschien eens een trace uitvoeren...

[ Voor 14% gewijzigd door Brede P op 17-05-2003 10:07 ]

Verwijderd

Topicstarter
Er zijn geen resultaten gevonden voor "209.217.52.4". :'(

Bij pingen van de router doet ie het prima, maar bij de website (209.217.52.4) geeft ie time-outs.

De site ligt er niet uit, het ligt echt aan ons huis, dus ik zou zeggen onze router...
Wat zou ik aan de DNS instellingen moeten doen?
Tracen heb ik nog nooit gedaan :?
Ik zou ook even kunnen kijken bij m'n NAT-settings zoals Ryan3041981 zei :D

En de tijd strijkt voorbij en alle bezoekers zien een site van 6 mei :'( dat moet 17 mei zijn!!! :(

I'll keep trying...

Verwijderd

Topicstarter
Ik loop een beetje vast bij m'n NAT instellingen :)
Ik weet niet wat ik allemaal moet instellen daaro...
Moet ik daarvoor naar N&T?

Nog een vraagje, kan iemand em anders voor mij uploaden, want hij MOET online :X

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2003 10:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is waarschijnlijk opgelost...
Ik sta bij protagonist geblockt... :P
Dus iedereen kan erin, behalve ik...
Zo niet, dan horen jullie weer van me, maar in ieder geval bedankt!

Groeten,

Bobby

• Brede P
OK, dat klinkt ook wel aannemelijk ja, gewoon geblocked zijn.
Kick het topic maar als je er nog niet uit komt.
Pagina: 1