• Basje|IA
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-06-2009
Ik ben opzoek naar een GPS navigator voor mijn nokia 7650.
Ik weet dat TomTom deze software levert voor de 9200 Communicator maar is het ook mogelijk dit te gebruiken op een 7650 ?

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:52

Korakal

Up up up!

Nee, ik denk het niet. De reden waarom TomTom deze software levert voor een 9210 is omdat er een GPS module voor het toestel beschikbaar is. Dit is niet het geval voor de 7650.

Verder kan ik zo gauw niet de specs vinden, maar ik heb het vermoeden dat de processor van de 7650 minder krachtig is dan de 9210.

• Basje|IA
ok bedankt

• EsCo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:53
Ik kan mij herinneren dat ik een gps programma heb gezien voor de 7650, dat schept toch enige verwarring in deze.

Na een zoekopdracht op google vond ik dit op http://forum.wirelessaddict.net/viewtopic.php?t=11 :
"I read your article about the Crux II GPS-receiver from Emtac.
Maybe it would be of interest for you to know that our company Phonetica (www.phonetica.no) has developed a car navigation product using the Crux II GPS and Bluetooth enabled mobile phones like the Nokia 7650?
The system works by dialling up a server and the mobile phone transmits position coordinates over the data channel of the phone. Driving instructions, Points of Interest info as well as traffic information is sent back to the mobile phone as spoken instructions.
The product is planned launched in Germany and in the UK by the end of this year or early next year."
Dat is dus deze gps ontvanger met bluetooth.

[ Voor 84% gewijzigd door EsCo op 17-05-2003 12:42 ]

de Internet Jongens BV - Noeste webwerkers

• speedme
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-10-2025
Het zal ongetwijfeld mogelijk zijn dat er een GPS module via blauwtand aangesloten kan worden op een 7250.

Echter denk ik dat de software niet op de telefoon zal staan, maar dat het wordt opgehaald via internet/gprs. Op die manier moet je dus de hele tijd online zijn en dat gaat aardig in de centjes lopen.

Mijns inziens is het beter om een PDA (bv Siemens Loox) te kopen en daarmee te bellen/navigeren dmv TomTom Navigator.

Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur

• Basje|IA
Ik heb ook nog een Sony Clie NR70V met Palm OS 5, ik weet dat TomTom daar software voor heeft maar volgens mij is er geen handige houder voor in de auto te krijgen voor dat apparaat.

Verwijderd

TomTom levert ook een GPS voor 3650 en 7650:
[quot]
TomTom Navigator 2 Wireless GPS will be available in June 2003 from leading retailers throughout the Benelux (in July throughout Europe) and is compatible with most popular Pocket PCs.
The Wireless GPS receiver will also be available as a standalone product (in June) and is compatible with any Bluetooth-enabled device, which then can be used in combination with GPS enabled software. Compatible devices include Sony Ericsson P800, Nokia 7650 and 3650, Sony Vaio also any Bluetooth-enabled Pocket PC or notebook.
[/quot]

• speedme
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-10-2025
Ok, dan is de GPS er wel, maar hoe zit het met de software ?
Die kun je niet op je gsm laden hoor. Veel te groot.
Om nog maar te zwijgen van de extra landen-kaarten.

Er zal dan toch een internet verbinding moeten zijn, en dat is nogal behoorlijk duur.

Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur

Verwijderd

In de 3650 kan al een 256 mb mmc kaartje

• He-Man
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 27-12-2023

He-Man

By The Power of Grayskull

Verwijderd schreef op 17 mei 2003 @ 18:38:
TomTom levert ook een GPS voor 3650 en 7650:
Ik zie op tomtom.com geen software voor de 60 serie van Nokia.

Als het er wel is of er aan zit te komen.... weet iemand dan hoe dit werkt? Heb je alleen software nodig of ook een open verbinding?
Pagina: 1