Toon posts:

[Win2k AS] gedeeld internet wordt traag na 1 week*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een servertje staan thuis (specs op http://www.zerocom.ath.cx/computers/server.htm) maar steeds na een week wordt het internet wat op de server gedeeld word vreselijk traag :( als ik dan de server herstart is het weer in orde....

HOE KOMT DIT? door geheugen tekort? of een te krappe processor? ofzoiets..

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-08 19:38

jep

Klinkt als een applicatie die je geheugen op eet. Kijk eens welke software dit kan zijn in je taskmanager.

Verder zou ik je aanraden dergelijke vragen in WOS te vragen, en niet hier. :) Succes!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:52
Lijkt mij ook iets softwarematigs. Als het aan je hardware zou liggen, dan zou ie het niet ineens na 1 week niet meer snel werken.
Verder moet je je aanleren om de Shift knop eerder los te laten.

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

Klinkt als geheugen....tja..de reden dat vele servers TOCH elke maand hoe dan ook moeten herstarten is en blijft het besturings-systeem.

De WinNT series, en natuurlijk Linux is behoorlijk sterk en houdt het dus behoorlijk lang uit!

De Win9x series...die hebben verrot geheugen beheer en die zijn al na 3 dagen onbetrouwbaar

Novel, wat ik gehoord heb....zeer goed...beetje in de hoek van Win NT en Linux.

Linux houdt het over het algemeen iets langer out....Win2000 Pro of win2k Server een goede tweede!

Maar hoe dan ook...altijd zal het zijn dat het geheugen nou eenmaal niet altijd even goed meewerkt.

Oh ja, terwijl je toch bezig bent...hou het opstarten een beetje schoon. Bepaalde programma's zijn bekend om hun crash gevoeligheid!

Veel geluk daartegen!

[ Voor 10% gewijzigd door swampy op 17-05-2003 02:24 ]

There is no place like ::1

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 May 2003 @ 02:16:
Ik heb een servertje staan thuis (specs op http://www.zerocom.ath.cx/computers/server.htm) maar steeds na een week wordt het internet wat op de server gedeeld word vreselijk traag :( als ik dan de server herstart is het weer in orde....

HOE KOMT DIT? door geheugen tekort? of een te krappe processor? ofzoiets..
[Nuttig] Het ligt niet aan je systeem want ADSL met speedtouch forwarden kan een P60 nog op volle snelheid. [/nuttig]

Ik zou eens overwegen met microsoft contact op te nemen, mits je legaal werkt ;). Of overstappen op een van de vele UNIX oplossingen.

Enne topic niet echt voor hier, daarnaast moet je overwegen:
- Windows Update
- Nieuwste drivers

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2003 02:25 ]

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:54

Predator

Suffers from split brain

PNS -> WOS (aangezien het win2k betreft)

Heb ook ff een duidelijker topictitel gezet.
Denk daar aan de volgende keer aub.

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Verwijderd

Topicstarter
hmm dit forum leek me wel geschikt omdat hier over servers gepraat wordt ;)

Maare ik zal ff de software doorlichten op geheugen vreters..

Thnx anyway.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
Verwijderd schreef op 17 May 2003 @ 15:32:
hmm dit forum leek me wel geschikt omdat hier over servers gepraat wordt ;)

Maare ik zal ff de software doorlichten op geheugen vreters..

Thnx anyway.
ik verdenk

-Kerio firewall
-antivirus software

welke software gebruik je om je internet te delen? winroute?

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik gewoon ICS van windows ;) werkte tot nu toe het beste en makkelijkste

Ik heb verder nog het geheugen en processor gebruik bekeken over een tijdsduur van 4 uur met windows performance en een prog dat statbar heet. van de 512 mb sdram die erin zit wordt nooit meer dan 192 gebruikt en de cpu komt nooit boven de 80% uit :Y)

Maargoed het kan altijd een rustige middag geweest zijn :O

Verwijderd

Topicstarter
kan het zijn dat het systeeem trager gaat werken omdat ik de 'mijn documenten' map centraal heb staan op dat ding om dubbele en zoekgeraakte files te beperken??? dus van 2 computers de 'mijn documenten' op de server gezet en dus constante verbindingen heb samen met het ICS .........
:P

Verwijderd

Topicstarter
K heb het probleem al gevonden, mijn hub is zwaar naar de klote ofzo. als ik zonder hub op internet ga flitst alles binnen een seconde in beeld (websites laden enzo) en met hub is het zooooooooo traaaaaaaaaaaaag :(
Pagina: 1