Toon posts:

Webserver is alleen lokaal te zien...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo...

Ik krijg m'n webserver maar niet goed functionerend. (ik ben een Linuxnoob 8)7 )
Ik heb een Alcatel ethernetmodem (etech speedtouch) met een switch-hub er aan vast. Aan de switch zitten 4 PC's waarvan 1 de Linuxserver is. In m'n ethernetmodem(bij NAT) heb ik poorten gemapt zodat al het verkeer naar de goede PC wordt ge-route. Tenmiste... Dat probeer ik, want het wil niet echt lukken. Als ik vanaf een andere computer op m'n netwerk het ip van mijn Linux RedHat 6.1 webserver in de browser intik, krijg ik netjes de welkomspagina van Apache te zien. Poorten in m'n modem zijn zoals hieronder gemapt in NAT:

create
protocol=tcp
inside_addr=10.0.0.160
inside_port=80
outside_addr=213.10.97.1
outside_addr=80
save

Volgens mij doe ik het op de bovenstaande manier gewoon goed....
10.0.0.160 is het lokale ipadres van m'n Linux webserver, 213.10.97.1 is m'n echte vaste ip. M'n webserver 'luistert' gewoon naar poort 80, maar ik heb ook tests gedaan met ander poorten. Defserver instellen op 10.0.0.160 is ook geprobeerd, en 'outside_addr' op 0.0.0.0 zetten ook. Firewall heb ik ook tijdelijk effe uit gezet voor de test, maar ook dat hielp niet. Ik begrijp echt niet waarom hij niet netjes wordt doorgestuurd naar de goeie bak.

http://213.10.97.1

Zo roep je je webserver toch goed aan in de browser? Alleen als je een andere poort dan 80 hebt gebruikt voor je HTTPserver moet je dit specificieren achter het ip toch?

Hulp is van harte welkom,
ik ben het spoor bijster..... 8)
groeten,
Lukas :(

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 14:06

Tachyon

pop the glock

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

Portmappen...op de Alcatel Speedtouch? HAHAHAHAHA!

Sorry hoor, van alle DSL modems is de Alcatel Speedtouch toch wel de modem die het WEIGERT om de poorten ook door te sturen, hoe je het ook instelt!

Ik heb zelf nog wel eens geprobeerd een CS server er achter te hangen...helaas..dan maar LAN CS server!

There is no place like ::1

• -Marshal-
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-11-2024
swampy schreef op 17 mei 2003 @ 02:28:
Portmappen...op de Alcatel Speedtouch? HAHAHAHAHA!

Sorry hoor, van alle DSL modems is de Alcatel Speedtouch toch wel de modem die het WEIGERT om de poorten ook door te sturen, hoe je het ook instelt!

Ik heb zelf nog wel eens geprobeerd een CS server er achter te hangen...helaas..dan maar LAN CS server!
Portmappen in de alcatel is geen enkel probleem, je moet alleen wel begrijpen wat je aan het doen bent :)

Maar voor het probleem van de TS, Als ik het zo lees probeer je binnen je interne netwerk op je server te komen via je externe IP adres.

Je kan beter als outside adres 0.0.0.0 gebruiken zodat iedereen bij je server kan komen, als dit tenminste je bedoeling is.

Om je webserver in je interne netwerk te bereiken kan je gewoon het interne IP intikken in de adresbalk.

Distributed.net, the only reason my computer is on right now !

Verwijderd

Topicstarter
3 reply's in chronologische volgorde:

* Tachyon
Ja ik heb die post inderdaad uitvoerige bestudeerd, helaas zonder resultaat. Ik snap hoe het moet, maar het lijkt niet te werken op een een of andere manier...

* Swampy
Hmmm... Het lijkt me wel erg onwaarschijnlijk dat het aan het modem zelf ligt. maar jou lukte het dus ook niet?

* Marshal
Misschien heb ik m'n probleem een beetje te kriptisch verwoord... :)
Ik heb inderdaad getest in m'n browser (vanaf een andere pc dan m'n server) het lokale ip 10.0.0.160 in te tikken. De Apache welkomspagina verschijnt dan. Maar nu wil ik die pagina ook voor buitenstaanders (het internet) beschikbaar maken. En dat wil niet lukken. Telnetten vanaf een andere PC naar m'n server gaat ook goed, je ziet dan meteen de login-prompt van Linux. Jij had het er over dat je het 'outside_addr' bij het poortenmappen op 0.0.0.0 moet zetten. Ook dat had ik al geprobeerd, maar werkte niet. Dit is frustrerend......... :?

groeten,
Lukas

• -Marshal-
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-11-2024
Worden de portmapping wel onthouden door je modem, staat het dus in je nat.ini wel goed allemaal?

Zelf gebruik ik overigens een apart programma om portmappings m'n Alcatel in te sturen. Op deze manier je ook in een keer meerdere poorten invoeren.

Programma heet Nat Creator en ooit eens gevonden op zo'n ADSL tweak site.

Distributed.net, the only reason my computer is on right now !

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:56

Predator

Suffers from split brain

Zoals ook in de portmap FAQ staat:
Een portmap werkt niet van binnen naar buiten, enkel van buiten naar binnen.
Maw jij kan je webserver niet op je extern ip benaderen.

Vraag iemand anders om even te testen.
(als je dat al gedaan hebt, mag je dit negeren)

Er staan ook 2 tools in de portmap FAQ btw:
Het Grote Poortmappingsverhaal

[ Voor 28% gewijzigd door Predator op 17-05-2003 18:23 ]

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-08 17:33
Moest dat geen 0.0.0.0 zijn ?

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Cutebritney schreef op 17 May 2003 @ 18:23:
[...]

Moest dat geen 0.0.0.0 zijn ?
Als zijn modem via DHCP een IP-adres van de provider krijgt toegewezen wel. Als hij een aantal vaste ip-adresssen in zijn modem heeft geconfigureerd niet.

Verwijderd

Topicstarter
Indien een port correct gemapt is, is het dan ook mogelijk om je VASTE ip in te tikken in je browser binnen je netwerk, om zo die Apache testpagina op te vragen? Of kunnen alleen mensen buiten m'n netwerk de testpagina zien?

• JeroenT
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-08 20:32

JeroenT

hoi!

Als de alcatel config site niet ook op poort 80 draait wel. anders kunnen alleen mensen buiten je netwerk je site zien op je externe IP.

Verwijderd

zelf heb ik hiervoor gewoon heel simpe alle poorten naar mijn linux[freesco] server gemapped en toen daarvandaan alles verder verdeelt.. Alcatel is er imho gewoon niet zo handig in :).

• ripexx
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15:43

ripexx

bibs

Mischien een gekke vraag maar wat heb je allemaal met je modem gedaan? Dus welke hacks en crack heb je er over heen gehaald?

Kijk ook eens hoe je verbinding binnen de alcatel is ingesteld?
Klubbheads schreef op 17 mei 2003 @ 19:04:
Als de alcatel config site niet ook op poort 80 draait wel. anders kunnen alleen mensen buiten je netwerk je site zien op je externe IP.
Dat is dus alleen wanneer je poort 80 mapt naar je interne ip van je modem...
Verwijderd schreef op 17 mei 2003 @ 19:14:
zelf heb ik hiervoor gewoon heel simpe alle poorten naar mijn linux[freesco] server gemapped en toen daarvandaan alles verder verdeelt.. Alcatel is er imho gewoon niet zo handig in :).
Beetje zinloos om alles eerst te mappen naar je linux router en dan door, maakt dan het modem transparant doormiddel van een dhcp/spif spoof, of gebruik de pptp methode. Opties genoeg. :)

buit is binnen sukkel

Verwijderd

De freesco bak is ook meteen mailserver dus heeft wel een functie :)

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

Azz, het is een gedoe. Maar CS draait goed...lokaal. De link naar buiten werkt voor geen meter.

Ach, op zich werkt die alcatel modem wel lekker als firewall op die manier :-p

There is no place like ::1

Pagina: 1