Hoe meet je de temperatuur het best?

Pagina: 1
Acties:

• Milly
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Bij mijn Abit BE6 is een kabelthermometertje meegeleverd. Als ik hiermee de temperatuur van mijn processor wil meten, waar plak ik de thermometerkop dan? Op de processor? Op de heatsink? Tussen de koelvinnen? :?
Ook wil ik de temperatuur van m'n Asus v7100 in de gaten houden. Maar die heatsink geeft al helemaal geen ruimte om de thermometer te proppen. Hoe meet je de temp van je GPU het best? Ik wil het natuurlijk meteen weten als de boel te ver wordt overgeklokt! >:)
En de laatste vraag: als ik de temp van een geheugenchip op m'n videokaart wil weten, kan ik de thermometer dan gewoon op de chip plakken?

• Milly
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ah kom op, ga me nou niet vertellen dat er hier niemand de temperatuur van z'n kostbare systeempje in de gaten houdt! :)

• MetalStef
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13:50

MetalStef

gietijzer

Jawel hoor, die hou ik in de gaten:

Als ik allerlei bagger op mijn scherm zie en als mijn systeem onstabiel wordt, dan is de temperatuur te hoog.

Dan is er nog tijd zat om er wat aan te doen. Voordat er iets dood gaat in je systeem zal het eerst gekke dingen gaan doen. Als dat gebeurt, moet je dus een tikkie minder oc-en en anders de boel uitzetten.

Graden Celsius zijn relatief. Misschien vindt jij 60'C wel warm, maar zo'n proc of vid.kaart weet zelf wel het beste wat wel en niet kan.

Ik heb 70 hobbies: 69 en tweaken...

Verwijderd

Zo dicht mogelijk bij je core en absoluut niet op je heatsink, dat heeft geen kont zin nl.