Toon posts:

Netwerk computer - Laptop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan een laptop te kopen.
We hebben thuis nog een computer met daarop een kabelaansluiting. Ik heb nagevragen wat het beste zou zijn voor lan, via:
-FirWire
-Lan 10/100

Wat zou ik het beste kunnen gebruiken, of heeft misschien nog iemand anders een beter idee?

• Tux
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-08 16:44

Tux

Je zou denk ik zelf met Google e.d. wat research moeten doen.

Maar ik zou voor LAN gaan want dat is later makkelijker uit te breiden als je nog meer machines hebt.

The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Firewire is theoretisch sneller, maar volgens mij werkt 10/100 lan beter omdat de ondersteuning hiervoor al standaard in windows zit. Daarnaast kan je een crossed UTP kabel tot 100 meter lang maken, terwijl je met firewire daarvoor van die repeaters nodig hebt.

dat van Tux is ook een punt, maar daarvoor heb je dus wel een Hub/Switch nodig. Als je toch een crossed kabel gebruikt (van PC <==> Laptop dus) dan is dat dus niet met deze kabel mogelijk tenzij je hem natuurlijk in de uplink van je Swtich doet (is een gecrossde UTP-poort). Anway, als je later nog wilt uitbereiden koop dan gewoon een switch.

[ Voor 40% gewijzigd door Glashelder op 17-05-2003 00:03 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-06 11:13

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

idd zoals al gezegt zou ik voor lan gaan, in 99 procent van de laptops tegenwoordig zit of al een netwerk kaartje ingebouwed of een wel een pmcia slot, nou koop je nic voor je desktop er bij voor 5 euro en paar meter kabel en gaan met die banaan :)

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

• DUX
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:19

DUX

blijft ook nu voor Oranje

Lan, ik denk inderdaad dat de kosten minder zullen zijn bij de eventuele uitbreiding van het netwerk. Ook is het logistiek handiger, omdat een firewairekabel niet meters lang verkrijgbaar is (lijkt me), en een UTP-kabel (of substituut) is dat wel. Dus de PC's/Laptops hoeven niet dicht bij elkaar te staan.

.    < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende