"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]
Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.
Verwijderd
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2003 00:06 ]
Ik wel, maar laten we daarover niet WEER een discussie gaan houden in een topic als dit ....
In space no-one can hear you scream | http://www.google.com
Hmpf, ik stel voor om die CD's zelf te kopen en dan ken je ze rippen op wat je maar wil.Yohan schreef op 16 May 2003 @ 23:53:
Ik heb in de loop der tijd een collectie van zo'n 3000 mp3-files opgebouwd. Wat ik jammer vind hieraan, is dat de kwaliteit van de meeste mp3's 128 kbs is. Nu wil ik mijn complete collectie upgraden naar 192 kbs. Dit gaat veel download werk inhouden, maar dat is het probleem nietIk heb al mijn mp3's gedownload met Kazaa. Nu kan ik een nieuwe map aanmaken, en elk nummer stuk voor stuk gaan opzoeken in 192 kbs kwaliteit. Maar dat kost ontzettend veel tijd. Wie o wie heeft een idee om dit downloaden op de één of andere manier geautomatiseerd te doen, bijvoorbeeld door een batch die de files leest en automatisch kazaa laat zoeken.
Windows Vista? *NEVER* Het waarom - Opera forever!!!
I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge
Ik heb het zelf _nog_ niet geprobeerd. Maar een beetje zoeken op google doet wonderen
Laat even weten of het een beetje werkt
Als je een beetje handig bent met regex kan je van een winamp pls playlist file waarschijnlijk wel een mooie searchfile maken..
Succes,
http://kazaasearch.narod.ru
[edit]
Reactie op Gerwin:
320kbps is pas bijna gelijk aan CD kwaliteit.
Het verschil tussen 128 en 192 is absoluut de moeite waard.
[ Voor 16% gewijzigd door Defspace op 17-05-2003 00:28 ]
Doe maar eens een search naar de GoT MP3 Test van een 1 of 2 jaar geleden.Fr3aKER schreef op 17 May 2003 @ 00:12:
Lijkt me vrijwel onmogelijk. En daar komt bij dat vooral veel oude mp3's alleen in 128 of 160kbps op internet staan.
Waarin ik dus blindelings 128 en 192 kbps MP3's kon onderscheiden ... Ik kan er ook niks aan doen dat ik nog een goed gehoor heb
128 kbps is trouwens VERRE van cd kwaliteit .... op www.r3mix.net staat alles een beetje uitgelegd geloof ik. Maar als je zelf het verschil toch niet hoort zou ik niet de moeite nemen om het allemaal te gaan lezen
Klopt wel, en dan ligt het er ook nog aan welke encoder je gebruikt. Je kan met Xing op elke bitrate encoden maar het blijft troep.Defspace schreef op 17 mei 2003 @ 00:26:
[edit]
Reactie op Gerwin:
[ Voor 44% gewijzigd door dreeke op 17-05-2003 00:30 ]
Kijk! Dit is een reactie waar ik iets aan hebDefspace schreef op 17 May 2003 @ 00:26:
Je kan met Kazaa search een search bestand aanmaken en properties opgeven en dan deze "unlimited" laten zoeken.
Ik heb het zelf _nog_ niet geprobeerd. Maar een beetje zoeken op google doet wonderen
Laat even weten of het een beetje werkt
Als je een beetje handig bent met regex kan je van een winamp pls playlist file waarschijnlijk wel een mooie searchfile maken..
Succes,
http://kazaasearch.narod.ru
[edit]
Reactie op Gerwin:
Ook alle mensen (waaronder Gerwin, The Watcher en Darkvater) die het nodig vonden een overbodige reactie te plaatsen, van harte bedankt
"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]
Ow ik geloofde je wel hoordreeke schreef op 17 May 2003 @ 00:27:
[...]
Doe maar eens een search naar de GoT MP3 Test van een 1 of 2 jaar geleden.
Waarin ik dus blindelings 128 en 192 kbps MP3's kon onderscheiden ... Ik kan er ook niks aan doen dat ik nog een goed gehoor heb
Ik doelde op wat de topicstarter wilde
In space no-one can hear you scream | http://www.google.com
Ik zit met hetzelfde. Met kazaa die zooi downloaden vind ik nog niet erg.
Maar ik wil graag een progje of wat dan ook dat zonder dat ik veel hoef te doen een lijst kan maken met alle mp3s beneden een bepaalde bitrate.
wat kan ik daarvoor gebruiken?
Ik zelf gebruik http://coolmp3.sourceforge.net daarvoor aangezien het meteen een complete (en voor een groot deel geautomatiseerde) database is. In begin deed ik dit per cd met de hand maar na 500 cd's ben ik daar mee gestopt omdat het bijhouden daarvan veel te veel tijd koste. De setup van coolmp3 is misschien wat omslachtig voor alleen het doel wat jij beschrijft maar als je toch al van plan was een mooie database met muziek aan te leggen is het misschien wel handig.twiFight schreef op 17 mei 2003 @ 00:51:
Even inhaken op dit topic.
Ik zit met hetzelfde. Met kazaa die zooi downloaden vind ik nog niet erg.
Maar ik wil graag een progje of wat dan ook dat zonder dat ik veel hoef te doen een lijst kan maken met alle mp3s beneden een bepaalde bitrate.
wat kan ik daarvoor gebruiken?
Het lijkt me overigens dat er ongetwijfeld wel een programma bestaat dat alleen de bitrate eruit vist.
T.net dbmerge: Nieuw account: fw (22068) || http://wow.allakhazam.com/profile.html?81039 WTB CTS/Mala :C
Van > Naar.... dus als je een aantal tonen gaat bijvoegen die er nooit uit het oorspronkelijke bestand kunnen worden gehaald.. bedoeld hij denk ik..dreeke schreef op 17 May 2003 @ 00:07:
[...]
Ik wel, maar laten we daarover niet WEER een discussie gaan houden in een topic als dit ....
niet zovan, het echte hoorbare verschil tussen 128 en 192 kbps..
57696520646974206c65657374206973206e657264
Zeker wel. Vooral op m'n mp3-speler is dat een wereld van verschil!Sluuut schreef op 17 May 2003 @ 03:46:
[...]
Van > Naar.... dus als je een aantal tonen gaat bijvoegen die er nooit uit het oorspronkelijke bestand kunnen worden gehaald.. bedoeld hij denk ik..
het zal lastig/onmogenlijk worden alle 3000+ nummers die je heb op 192 of hoger te vinden
Natuurlijk kan proberen geen kwaad maar er zal veel tijd in zitten je zal zelf moeten afwegen of het de moeite waard is voor je
The difficult we do right away, the impossible takes slightly longer.
zo krijgt het inderdaad een hele andere betekenis. En dat zal ook inderdaad niet gaanSluuut schreef op 17 May 2003 @ 03:46:
[...]
Van > Naar.... dus als je een aantal tonen gaat bijvoegen die er nooit uit het oorspronkelijke bestand kunnen worden gehaald.. bedoeld hij denk ik..
Ik heb in de afgelopen jaren ook aardig wat mp3 albums gedownload (bijna allemaal 192+) zit op het moment op de 3500 mp3z meen ik.
Je moet gewoon iemand kennen die veel mp3z heeft en een lekkere verbinding of emule/edonkey/mldonkey gebruiken