Toon posts:

controle of link bestaat en anders andere link

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is het mogelijk om in een frame of iframe te controleren of de gevraagde link inderdaad geladen wordt ?

Gaat hierom : als een link niet bestaat krijg je vaak een standaard boodschap
van de provider. Wanneer je nu op de een of andere manier de dan geladen pagina kunt achterhalen (meestal vast) zou je in dat geval via een scriptje ergens anders naar toe kunnen linken. Zou ook gemakkelijk zijn met signaleren van bijv.
online zijn van shoutcastradio. Daar komt ook bij geen signaal i.p.v. de link een vaste standaard boodschap.
Gaat natuurlijk wel om links die niet in je eigen domein of website zitten !
Beetje brainstormen !
Iemand enig idee ?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2003 23:25 ]

• dArtagnan
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-07 20:09

dArtagnan

Een voor allen, allen voor een

probeer met php eerst een te kijken of de link werkt met file_exists() door te kijken of het bestand bestaat.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ken geen php. Daarom wilde ik het graag op de javascript methode. Zonder php. Want daar is inderdaad een scriptje voor.

• dArtagnan
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-07 20:09

dArtagnan

Een voor allen, allen voor een

Ik denk wel dat php je enige oplossing is. Want javascript kan niet met files werken en als de gebruiker eenmaal op de pagina is valt er weinig meer aan te doen.

Verwijderd

misschien zou je de innerhtml van het iframe kunnen checken, geen idee wat die teruggeeft als ie niks kan vinden, maar dat moet je maar effe testen ;)

Verwijderd

JavaScript zou wel een bepaald stuk code moeten kunnen herkennen (op de manier van "if 'this' then 'that'"), staat mij bij. Dus ik denk wel dat het kan, moet ik ook even over nadenken. :)
(kan ook zijn dat ik me verwar met ColdFusion, maar daar komen we dan vanzelf achter. :P)

Ik was idd in de war. Het kan niet/het is me niet gelukt. :)

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2003 00:38 ]

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-08 08:30
Als een pagina in een venster/frame van een ander domein komt als het eigen domein, dan mag je met Javascript niet veel meer doen met dat venster of die pagina (lees: niets). Dit om x-site scripting attacks te voorkomen: het is een beveiliging dus.

De mogelijkheden met Javascript lijken me dus zeer beperkt, zo niet nul.

Verwijderd

JavaScript:
1
2
3
4
5
fileLocation = 'http://www.ergens.com';
connection = new ActiveXObject('Msxml2.XMLHTTP');
connection.open('GET', fileLocation, false);
connection.send();
alert(connection.status == 200 ? 'Bestand bestaat.' : 'Bestand bestaat niet.');

:)

• GrimaceODespair
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10:32

GrimaceODespair

eens een tettenman, altijd ...

Verwijderd schreef op 17 May 2003 @ 01:02:
JavaScript:
1
2
3
4
5
fileLocation = 'http://www.ergens.com';
connection = new ActiveXObject('Msxml2.XMLHTTP');
connection.open('GET', fileLocation, false);
connection.send();
alert(connection.status == 200 ? 'Bestand bestaat.' : 'Bestand bestaat niet.');

:)
Ik dacht aan iets gelijkaardigs, maar dan Javascript only, zodat het niet IE-only hoeft te zijn. Maar dat zal er wel niet inzitten.

Ook zat ik even te denken aan die http TRACE-exploit die laatst op T.net stond. Maar ik kan er ff niet in vinden hoe je die TRACE zelf zou moeten doen. In ieder geval, als het je lukt om in Javascript die TRACE uit te voeren, dan krijg je beschikking over de headers van je response, response code incluis. Maar misschien hebben ze dat ondertussen allang weer afgeschermd...

Edit:
Hmm... ik ziet net dat ze voor die exploit ook ActiveX gebruiken, meer specifiek: het XMLHTTP-object.

[ Voor 22% gewijzigd door GrimaceODespair op 17-05-2003 02:56 ]

Wij onderbreken deze thread voor reclame:
http://kalders.be

Verwijderd

Topicstarter
Er is wel een oplossing in PHP m.n. voor shoutcast.
Software Algemeen

Verwijderd

Dit gaat niet met javascript, javascript heeft niet de mogelijkheid om bestanden te openen(zover ik weet), dit is uit veiligheid gedaan.
Je zou even een simpel php scriptje kunnen maken, als voorbeeld het scriptje in dat aangegeven topic.
Anders krijg je weer IE only scripts, en dat moet je niet hebben hé.
Pagina: 1