Toon posts:

Inlog doorverwijzen?

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Welke regel moet k nu toevoegen om met dit onderstaand inlogscript naar de pagina wil die je wil, en als je uitlogt ook?

// config.php

<?

ob_start();
session_start();

$host = "localhost";
$username = "user";
$password = "pass";
$database = "database";

mysql_connect("$host","$username","$password") or die (mysql_error());
mysql_select_db("$database") or die (mysql_error());

?>

// login.php

<?

include ("config.php");

if ($_SESSION['login'] == 1 && $_SESSION['status'] == "admin") {
echo "<B>Ingelogd:</B><BR>$_SESSION[gebruikersnaam]<BR><BR><a href='$PHP_SELF?loguit'>Loguit</a>"; // admin extra's
} elseif ($_SESSION['login'] == 1) {
echo "<B>Ingelogd:</B><BR>$_SESSION[gebruikersnaam]<BR><BR><a href='$PHP_SELF?loguit'>Loguit</a>"; // normal user
} else {

if ($_POST['login']) {
$md5_pass = md5($_POST[wachtwoord]);
$query = mysql_query("SELECT * FROM login WHERE gebruikersnaam = '$_POST[gebruikersnaam]' AND wachtwoord = '$md5_pass'");
$results = mysql_num_rows($query);
if ($results == 1) {
while ($obj = mysql_fetch_object($query)) {
$status = $obj->status;
$login = 1;
session_register("login");
session_register("status");
session_register("gebruikersnaam");
header("Location: ".$_SERVER['PHP_SELF']);
}
} else {
echo "<FONT COLOR=\"#FF0000\">Gebruikersnaam en/of<BR>Wachtwoord onjuist!</FONT><BR><BR>\n";
}
} elseif ($_POST['aanmelden']) {
header("Location: meldaan.php");
}

echo "<FORM METHOD=\"post\" ACTION=\"$_SERVER[PHP_SELF]\">\n";
echo "Gebruikersnaam:<BR><INPUT TYPE=\"text\" NAME=\"gebruikersnaam\" SIZE=\"20\"><BR>\n";
echo "Wachtwoord:<BR><INPUT TYPE=\"password\" NAME=\"wachtwoord\" SIZE=\"20\"><BR><BR>\n";
echo "<INPUT TYPE=\"submit\" NAME=\"login\" VALUE=\"Login\">\n";
echo "<INPUT TYPE=\"submit\" NAME=\"aanmelden\" VALUE=\"Meld Aan\" CLASS=\"button\">\n";
echo "</FORM>\n";

}

if ($_SERVER["QUERY_STRING"] == "loguit") {
session_unset();
session_destroy();
header("Location: ".$_SERVER['PHP_SELF']);
}
?>

// meldaan.php

<?

include ("config.php");

if ($_SERVER["QUERY_STRING"] != "aangemeld") {
if ($_POST['meldaan']) {
if ($_POST['gebruikersnaam'] != "" && $_POST['wachtwoord'] !="" && $_POST['email'] !="") {
if ($_POST['wachtwoord'] == $_POST['wachtwoord2']) {
$query = mysql_query("SELECT * FROM login WHERE gebruikersnaam = '$_POST[gebruikersnaam]'");
if(mysql_num_rows($query) >= 1) {
echo "<FONT COLOR=\"#FF0000\">De <B>Gebruikersnaam</B> is al aangemeld!</FONT>";
} else {
if (preg_match("/(?i)^([a-z0-9._-])+@([a-z0-9.-])+\.([a-z0-9]){2,4}$/",$_POST['email'])) {
$md5_pass = md5($_POST[wachtwoord]);
mysql_query("INSERT INTO login (gebruikersnaam, wachtwoord, email) VALUES ('$_POST[gebruikersnaam]','$md5_pass','$_POST[email]')") or die (mysql_error());
header("Location: $_SERVER[PHP_SELF]?aangemeld");
} else {
echo "<FONT COLOR=\"#FF0000\">Geen juiste <B>E-mail</B> ingevuld!</FONT><BR>\n";
}
}
} else {
echo "<FONT COLOR=\"#FF0000\">De <B>Wachtwoorden</B> zijn niet hetzelfde!</FONT>";
}
} else {
echo "<FONT COLOR=\"#FF0000\">Geen <B>Gebruikersnaam</B>, <B>Wachtwoord</B> en/of <B>E-mail</B> ingevuld!</FONT>";
}
}

echo "<FORM METHOD=\"post\" ACTION=\"$_SERVER[PHP_SELF]\">\n";
echo "Gebruikersnaam:<BR><INPUT TYPE=\"text\" NAME=\"gebruikersnaam\" VALUE=\"$gebruikersnaam\"><BR><BR>\n";
echo "Wachtwoord:<BR><INPUT TYPE=\"password\" NAME=\"wachtwoord\"><BR><BR>\n";
echo "Herhaal Wachtwoord:<BR><INPUT TYPE=\"password\" NAME=\"wachtwoord2\"><BR><BR>\n";
echo "E-mail:<BR><INPUT TYPE=\"text\" NAME=\"email\"><BR><BR>\n";
echo "<INPUT TYPE=\"submit\" NAME=\"meldaan\" VALUE=\"Meld Aan\">\n";
echo "</FORM>";

} else {
echo "Okey, je profiel is aangemaakt!<BR>\n";
echo "Klik <A HREF=\"login.php\">hier</A> om te gaan inloggen.";
}
?>

// beveiligde pagina:

<?

include ("config.php");

if ($_SESSION['login'] == 1) {

// je pagina!

} else {

// error text zo van je moet wel ingelogd zijn!

}
?>

// beveiligde admin pagina:

<?

include ("config.php");

if ($_SESSION['login'] == 1 && $_SESSION['status'] == "admin") {

// je pagina!

} else {

// error text zo van je moet wel ingelogd zijn!

}
?>

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-08 11:40

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Doe eens een poging?
Wat heb je zelf in gedachten? Wat heb je zelf geprobeerd?
En kan je [code=php][/code] tags rondom je code zetten?

Verder: kan je je probleem iets uitgebreider en exacter formuleren, want ik snap er weinig van. Ook een voorbeeld kan de boel flink verduidelijken. :)

[ Voor 34% gewijzigd door gorgi_19 op 16-05-2003 22:56 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Verwijderd

Topicstarter
Als k inlog wil k dan doorgelinkt worden naar een pagina, k weet alleen niet welke regel k moet toevoegen om dit voor elkaar te krijgen, t zelfde geldt voor uitloggen, das t enigste wat k vraag, voor de rest werkt t script wel goed.

• gorgi_19

gorgi_19

Verwijderd schreef op 16 mei 2003 @ 22:57:
Als k inlog wil k dan doorgelinkt worden naar een pagina, k weet alleen niet welke regel k moet toevoegen om dit voor elkaar te krijgen, t zelfde geldt voor uitloggen, das t enigste wat k vraag, voor de rest werkt t script wel goed.
Dan blijft de vraag:

Wat denk je zelf? Wat heb je geprobeerd? Waar heb je gezocht? Wat heb je gevonden?

En weer de vraag: Waarom gebruik je geen code-tags? Zo is er echt absoluut niet door je code heen te komen, als dat al wel het geval is met de code. :) (we hebben hier het liefst alleen de relevante code) :)

[ Voor 20% gewijzigd door gorgi_19 op 16-05-2003 23:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
Zelf weet k t niet , anders zou k t niet vragen, k heb diverse urls al toegevoegd, die werken niet, k heb gezocht op phpfreaks, k heb daar niks kunnen vinden, wil je me nu dan aub helpen?

• dArtagnan
  • Laatst online: 15-07 20:09

dArtagnan

Een voor allen, allen voor een

?>

<script>
document.location="blaat.html"
</script>

<?

[ Voor 29% gewijzigd door dArtagnan op 16-05-2003 23:03 ]

Verwijderd

Let even op de terechte posts van 'gorgi_19' en maak daarmee dit topic leesbaar. Daarmee kom jij waarschijnlijk ook verder mee. :) ;)

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2003 23:05 ]

Verwijderd

Topicstarter
ok, en waar voeg k dit dan precies tussen? op welke plaats?

Verwijderd

offtopic:
robocom28, lees dit eens door: Welkom in P&W: FAQ en Beleid *updated: 14-04* ;) en onderstaande post sluit ik me natuurlijk ook bij aan: je moet ergens beginnen. :)

[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2003 23:12 ]

• gorgi_19

gorgi_19

Verwijderd schreef op 16 mei 2003 @ 23:05:
ok, en waar voeg k dit dan precies tussen? op welke plaats?
Ik denk dat je dit script maar even moet laten voor wat het is. Ik krijg namelijk heel sterk de indruk dat je geen enkel benul hebt van wat je aan het doen bent. :)

Geen probleem, iedereen moet het leren, alleen waar je nu mee bezig bent is op dit moment nog blijkbaar te complex voor je. :)

Laat dit script even rusten en ga eens rustig een aantal PHP-tutorials doornemen, totdat je de basis beheerst. Nu blijf je de basis missen en steeds voor problemen komen, die eigenlijk niet nodig zijn. :)

Een mooie start is hier te vinden onder het kopje links

Verder laat ik dit topic rusten. Al enkele malen, niet alleen in dit topic, is je verzocht om je post het voor ons, als lezers van je probleem, duidelijk neer te zetten. Onder andere door het gebruik van code-tags.

PHP:
1
echo $blaat;

leest voor ons stukken eenvoudiger dan jouw code. Keer op keer voldoe je niet aan het verzoek. :)

Het antwoord wat gegeven is vind ik trouwens vrij vaag; waarom een clientside oplossing voor een redirect? De juiste header lijkt me in dit geval vele malen eenvoudiger en efficienter. :)

Veel succes met het leren! :)

[ Voor 51% gewijzigd door gorgi_19 op 16-05-2003 23:16 ]

Verwijderd

P&W Beleid / P&W FAQ - PHP

CopyPasten is niet de oplossing. Ik stel voor dat je zelf ook wat moeite doet.

De plek voor je eigen pagina's staat al in de code: // je pagina!

Inderdaad zoals is aangegeven: als het script je boven het hoofd groeit is het kwestie om je nek uit te steken.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2003 23:19 ]

• dArtagnan
  • Laatst online: 15-07 20:09

dArtagnan

Een voor allen, allen voor een

Het is inderdaad wel raar dat er wel commentaar staat maar hij niet weet waar de code moet. Heb je het script wel zelf gemaakt?

Verwijderd

Topicstarter
Ja dit is al de zoveelste keer dat niemand me wil helpen, k wordt t nu een beetje zat zeg,
we hebben t inderdaad allemaal moeten leren, als niemand jullie geholpen had, was je nu net zover als ik, laat maar zitten, k stop wel met deze php-shitzooi, bedankt hoor.

Verwijderd

Koraalduivel schreef op 16 mei 2003 @ 23:14:
Het is inderdaad wel raar dat er wel commentaar staat maar hij niet weet waar de code moet. Heb je het script wel zelf gemaakt?
Kijk ook naar z'n post history. Laat het hier maar bij, hij kan het best een mooi dik boek kopen en dan lukt het allemaal al gauw een stukje beter. :)
Verwijderd schreef op 16 mei 2003 @ 23:16:
Ja dit is al de zoveelste keer dat niemand me wil helpen, k wordt t nu een beetje zat zeg,
we hebben t inderdaad allemaal moeten leren, als niemand jullie geholpen had, was je nu net zover als ik, laat maar zitten, k stop wel met deze php-shitzooi, bedankt hoor.
Je weet zelf best dat het niet zo bedoelt is. Maar je moet wel een bepaalde basis hebben. :)

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2003 23:18 ]

Verwijderd

Als er nog geen output geweest is kun je "redirecten" met de "Location:" header.
Anders kun je ook gewoon bestanden includen...

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-02 00:06

dusty

Celebrate Life!

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.