Toon posts:

[linux] Netwerk Windows XP <-> Linux ?

Pagina: 1
Acties:
  • 49 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb momenteel een direct netwerk tussen 2 windows machines (windows XP <-> Windows 2000). Maar ik wil graag met Linux gaan expirimenteren, is een Windows XP <-> Linux netwerk mogelijk ? En zo ja, is dit erg moeilijk ?
Ik heb 2 LinkPro Officelink netwerkkaartjes.

En als het mogelijk is, wat voor een proxyserver kan ik hiervoor gebruiken ? En is kan de guest-pc ook (linux-versie) ICQ gebruiken ? De Windows XP pc is trouwens de host-pc, en ik gebruik geen hub/switch.

- Johan

• Bartjo
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:07
Ja, is mogelijk. Linux-doos ook een IP adres op hetzelfde subnet geven en pingen maar.

Wat wil je met een proxy server als je een Windows <-> Linux verbinding hebt (ik stel met bijv. een cross kabel voor)?

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:31

DaRoot

Some say...

Is mogelijk, maar wat verwacht je eigenlijk van je netwerk? Pingen zal sowieso lukken, internet delen ook wel. Windows-Linux filesharing is ook mogelijk, maar daarvoor moet je dan Samba gebruiken.

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

Verwijderd

Topicstarter
Ja, is mogelijk. Linux-doos ook een IP adres op hetzelfde subnet geven en pingen maar.
En drivers is ook geen probleem ? Zijn er al veel netwerkdrivers standaard geinstalleerd op Linux ?
Wat wil je met een proxy server als je een Windows <-> Linux verbinding hebt (ik stel met bijv. een cross kabel voor)?
Voor internet op beide pc's :)

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 16 May 2003 @ 22:54:
[...]

En drivers is ook geen probleem ? Zijn er al veel netwerkdrivers standaard geinstalleerd op Linux ?
dat kan je toch eenvoudig opzoeken of je nic wel of niet wordt ondersteund, maar ga er vanuit dat het werkt ;)
en anders koop je een realtekkie voor een paar euro en het werkt wel ;)

Verwijderd

tja, dit staat geloof ik wel duidelijk in de FAQ...

je NIC zal wel goed herkend zijn door linux, en voor een MS netwerk moet je SAMBA gebruiken... beetje zoeken op GoT kan geen kwaat en staat het goed uitgelegd

• BachW
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-07-2025

BachW

Tweaker in Noorwegen

Weet je zelf wat je met Linux bedoelt? Ga je zelf er eerst in verdiepen, want ik krijg het idee dat je dat nog niet echt gedaan hebt... Vraag je bijvoorbeeld eerst af welke distributie je neemt en verdiep je daarom in de verschillende mogelijkheiden.. ook de search van GoT doet wonderen.

I know, I've /bin there! ;)

PS ik ben ook 'pas' bezig met Linux, nu een jaartje ongeveer tis effe doorbijten, maar uiteindelijk heb je wel wat...

BOINC stats

Verwijderd

Is heel makkelijk als je een resent ADSL modem hebt os een los routertje koopt met meerdere poorten anders hub gebruiken den aam de uplink poort die werkt met een crosslink kabel.

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Eh.. FAQ of google anyone ?

Dit is toch echt wel te vinden..

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.