Toon posts:

[win2000] NTFS lockout

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Help :o Ik hoop dat ik iemand tref die kan assisteren met NTFS lockout. Win2000 installatie bij een vriend is op blue screen uitgelopen, die heeft em aan mij gegeven ik heb hem hier staan. 8)7

Ik heb net de startup diskette gerepareerd en ik ga kijken wat er aan de hand is.

Ik wil nu win ME of 98 proberen, want win2000 gaat niet. Nu kan fdisk er ook niet in omdat hij kan geen primary DOS partitie kan maken omdat die schijf 100% op NTFS staat ! :X

Ik heb een tijd niet met win2000 gewerkt en vergeten hoe dit op te lossen, iemand een idee ? :?

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik weer hoor! loop ik vast, is het vrijdag avond en al de tweakers zitten in de kroeg !

Modbreak:

Je moet per se binnen 15 minuten antwoord :?
Ga dan naar een betaalde helpdesk... Dit is een kick binnen 24 uur, gelieve dit niet meer te doen op GoT. Zie ook Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette) #not-done. Heb even iets meer geduld, je topic wordt vanzelf wel gezien...

[ Voor 71% gewijzigd door F_J_K op 16-05-2003 22:17 ]

Verwijderd

kan je niet gewoon een format doen??? dat kan toch altijd met een Win9x bootdisk, en dan maakt ie em zelf naar Fat32 of zie k het nou verkeerd??

• CopperCAT
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-06 17:57

CopperCAT

Cu --> Cu(2+) + 2e-

Met de cdrom van w2k kan je een startupdiskette(s) maken (vraag mij niet hoe, ik gebruik het al lang niet meer). Lukt het anders niet om gewoon via die CD op te starten en zo de fouten te repareren?

Core2D E6600 :: Scythe Ninja 1000+ :: G-Skill DDR2 PC6400 4-4-4-12 HZ 2048Mb :: Asus P5W DH :: 2* Barracuda 7200.10 320Gb S2

Verwijderd

Topicstarter
Hi guys, ik heb geprobeert te formatten maar kreeg foutmelding, "onbekend regel" ofzoiets.

Als ik reboot begint ie elke keer weer aan de vorige install die op blue screen of death uitloopt, mobo is mogenlijk niet compatable met NT

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

blue screen
Welk BSOD? Kijk vervolgens even in de BSOD FAQ bovenaan de topiclijst ;)
mobo is mogenlijk niet compatable met NT
Welke hardware is het dan? Check de HCL van Microsoft of alles er in staat, pak desnoods een driver die je tijdens installatie al installeer door op je F toets te rammen :)

Partitie kan je trouwens verwijderen met een ander partitionerings tooltje, of bijv. met delpart. Daarnaast zou ik ook checken op hardware problemen, met name geheugen (maar zoek eerst de BSOD op, dan weet je meer).

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:17
met een w2k of linux install cd zou het moeten lukken, je kan hd ook ff aansluiten in een ander winNT systeem

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Verwijderd

Topicstarter
De floppies van win2000 die ik nog had liggen waren corrupt geworden, die zal ik proberen opnieuw te maken, maar ik gebruik alleen nog XP en OS9. kan via de cd van 2000 geloof ik.

Kan ik daarmee naar dos omgeving komen ? ben ik alweer vergeten ik dacht dat w2000 alleen bij command kon komen via het 32bit O/S win2k zelf, hoe zat dat ook alweer ? hoe gaat dat eigenlijk met XP ? nog niet hoeven doen dusver, of is dit een rare vraag ?

Verwijderd

Topicstarter
verslag over de oplossing;

1) had win2000 install weer aan de praat door 64mb bijprikken (zat maar 64mb in)!

2) part. magic 7 maakte het zaakje weer terug naar bleu screen of death, na 2de partitie aanmaken.

3) zit ik dus weer met die ntfs lockout.

4) pzapper ge-d/l'ed ( http://www.meixler-tech.com/pzapper/ ), die kan ntfs wissen.

5) bootflop, dan pzapper laden, dan ntfs gehackt, problem solved... w2k opniuew installen, klaar..

Veel dank nog voor voor al de tweak tips, grtz, pj99
Pagina: 1