Compact Flash Formateren?

Pagina: 1
Acties:

• MrLee
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20-03 11:44
Hoi hoi,

Ik heb een Compact Flash kaartje van 16MB voor mijn digitale camera. Nu was 1 foto daarop corrupt. Dus heb ik de kaart onder Windows XP dmv een externe (Sitecom) reader/writer geformateerd, alleen wil mijn camera die kaart niet meer herkennen.

Heb ik de kaart nu onbruikbaar gemaakt door hem onder Windows als FAT te formateren? :'(

Iemand een idee hoe dit te fixen? Het kaartje werkt namelijk nog wel onder Windows :p

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

vaak staan er ook nog 2 directories-waarvan de namen me nu ontschoten benne- op en het is fat16

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

Verwijderd

Je kunt je CF dus ook niet meer door je camera laten formatteren?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

format X: /FS (waarbij FS het filesystem is) dit moet je dan gewoon in FAT doen ipv FAT32

Verwijderd

PipoDeClown schreef op 16 May 2003 @ 21:25:
vaak staan er ook nog 2 directories-waarvan de namen me nu ontschoten benne- op en het is fat16
dcim en misc

• RBouman
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-03 14:41

RBouman

René

mrleeais schreef op 16 May 2003 @ 21:16:
Hoi hoi,

Ik heb een Compact Flash kaartje van 16MB voor mijn digitale camera. Nu was 1 foto daarop corrupt. Dus heb ik de kaart onder Windows XP dmv een externe (Sitecom) reader/writer geformateerd, alleen wil mijn camera die kaart niet meer herkennen.

Heb ik de kaart nu onbruikbaar gemaakt door hem onder Windows als FAT te formateren? :'(

Iemand een idee hoe dit te fixen? Het kaartje werkt namelijk nog wel onder Windows :p

Systeem: Abit IC7-G + 2 x Maxtor 120Gb + 1024MB Corsair TWINX PC3200 + Pentium IV 2,8Gb Radeon 8500le Iiyama A902MT + Plextor PX-708a

• RBouman
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-03 14:41

RBouman

René

mrleeais schreef op 16 May 2003 @ 21:16:
Hoi hoi,

Er je ging hier iets mis met mijn posting, dus hier nogmaals mijn antwoord.
Gewoon je cf kaartje opnieuw formateren IN je camera, een heleboel cameras hebben wat problemen met een NIET door hun geformateerde memory.
suc6

Systeem: Abit IC7-G + 2 x Maxtor 120Gb + 1024MB Corsair TWINX PC3200 + Pentium IV 2,8Gb Radeon 8500le Iiyama A902MT + Plextor PX-708a

• MrLee
Verwijderd schreef op 16 mei 2003 @ 21:31:
Je kunt je CF dus ook niet meer door je camera laten formatteren?
Nope ... als ik hem in de camera doe laat hij de geheugen capaciteit van het interne ram zien en de camera loopt vervolgens vast ... ik ga eens proberen hem te formateren op FAT zoals hierboven eerder aangegeven :9

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:52

MRic3

Of praat ik weer poep?

simpele oplossing formateer het kaartje weer met je camera... klaar

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

• MrLee
MRic3 schreef op 17 mei 2003 @ 01:13:
simpele oplossing formateer het kaartje weer met je camera... klaar
Dat lukt dus juist niet ... mijn camera loopt vast zodra ik hem erin stop :Z

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-03 14:30
RBouman schreef op 17 mei 2003 @ 01:12:
[...]

Er je ging hier iets mis met mijn posting, dus hier nogmaals mijn antwoord.
Gewoon je cf kaartje opnieuw formateren IN je camera, een heleboel cameras hebben wat problemen met een NIET door hun geformateerde memory.
suc6
Dan hoef je niet nogmaals te posten, hiervoor kun je de edit-knop ( Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif ) gebruiken. :)

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

• MrLee
Damn ... net geformateerd met "format m: /fs:fat"

Niks ... hij doet het nog steeds niet, terwijl het kaartje het VOOR het formateren destijds nog wel deed. Dus ik zoek het dan ook in de software hoek en verwacht geen hardware problemen.

Ik lees hier en daar ook over CFPrep ... maar kan dat nergens vinden ... heb net ook maar ff Agfa gemailed 8)7 Iemand nog een idee?

[ Voor 3% gewijzigd door MrLee op 17-05-2003 02:23 ]

• gerritman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-03 13:08
Kijk hier even, misschien heb je er wat aan?

http://www.mp3machine.com/discussion/messages/668.shtml

en ook de hier staande link effe bekijken!

[ Voor 19% gewijzigd door gerritman op 17-05-2003 10:27 ]

Verwijderd

had het zelfde probleem met een usb pendrive.. en na veel zoeken het programmatja "mformat.exe" gevonden en die heeft em weer gefixed.

http://www.google.com/sea...-8&oe=UTF-8&q=mformat.exe

• MrLee
Verwijderd schreef op 17 mei 2003 @ 22:54:
had het zelfde probleem met een usb pendrive.. en na veel zoeken het programmatja "mformat.exe" gevonden en die heeft em weer gefixed.

http://www.google.com/sea...-8&oe=UTF-8&q=mformat.exe
Helaas, dat werkt alleen met USB Drives en niet met CF :'(
Pagina: 1