[Asus A7N8X] Bevriest bij het booten

Pagina: 1
Acties:
  • 118 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• sMb.Blade
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-05-2024
Heb nieuwe spullen binnen. Wil XP installeren vanaf cd, hij laad dan alle stuurprogramma's etc. Dan start hij de setup zeg maar, er staat onderin dan: Setup is starting windows, en hij bevriest.

Denk nou start ik m'n oude Win XP op. Krijg netjes het keuze menu. Zodra ik een keus maak blijft het scherm zwart. Bevriest dus weer.

Alles los gehaalt en maar 1 HD aangesloten. Zelfde probleem.

Bios geupdate naar 1004, nog steeds het zelfde :'(

Bios settings staan gewoon standaart, niets geOCed oid.

Had de search wel gebruikt, maar vondt niets dat overeen kwam met mijn probleem of waar ik een oplossing kon vinden. Vandaar dit topic :)

Mijn systeem :
Asus a7nx8 visie 1.04
2x 256 (in dual ddr mode) Kingston HyperX Pc3500
2x Maxtor 60 gig (niets bijzonder nieuw dus moet geen probleem zijn denk)
Athlon 2500+ 512 Barton
Hercules Prophet 9700

Wat kan het probleem zijn?? :'(

• pisart
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Heb je al ander geheugen getest? Of je geheugen getest met memtest? Probeer eens te booten met minimale hardware.

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-08 10:21

Shunt

Boe

het is redelijk bekend dat de a7nx8 niet goed overweg kan met die Kingston HyperX krengen
probeer eens met andere te testen ?

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Verwijderd

Zet de memorybus eens op 50% ipv default en probeer te booten.

Loop deze en de voorgaande 2 eens na: Groot Asus A7N8X Topic Deel 3

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2003 21:55 ]

• sMb.Blade
Ander geheugen er in gedaan.....zelfde probleem

alle hardware eruit gehaald, behalve 1 HD en m'n video kaart duh...zelfde probleem :( :'( :'( :'( :? :'(

[ Voor 12% gewijzigd door sMb.Blade op 18-05-2003 21:59 ]

• Lord_Gaav
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18-05 13:13
ik had een soort gelijk probleem, nadat ik mn pc compleet had geupgrade met Asus A7N8x en AMD 2600+ kwam ik Windows XP EN Windows ME niet meer in :'(

ff met PartitionMagic partities gewist, en Windows XP gereinstalled

Alles werkt weer :Y)

• BezurK
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-06 09:12
TheGreatRanma schreef op 18 May 2003 @ 22:04:
ik had een soort gelijk probleem, nadat ik mn pc compleet had geupgrade met Asus A7N8x en AMD 2600+ kwam ik Windows XP EN Windows ME niet meer in :'(

ff met PartitionMagic partities gewist, en Windows XP gereinstalled

Alles werkt weer :Y)
Ja, maar deze oplossing zal bij hem dus duidelijk niet werken want zelfs Windows setup doet het niet :/

Heb je knoppix? Probeer dat eens te booten, dikke kans dat je een iets duidelijkere foutmelding krijgt bij het booten ipv een freeze... boot hij wel dan kan je iig verder gaan met testen :)

Rookworst zonder R is ook worst.

Verwijderd

Probeer eens een andere harde schijf, lijkt wel alsof er wel data in je geheugen gelezen kan worden maar van zodra er naar de harde schijf wordt geschreven (na laden setup-bestanden) hij vastloopt...

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-08 18:49

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Uhm het kan wel eens effuh duren dat "windows setup is loading "OID (geen uren natuurlijk). De ene keer is het binnen een seconden en de andere keer bijna een minuut. Dus voordat je begint met alles vervangen controleer effuh of je niet moet wachten :)

Mijn Asus P3B-F doet er iets langer over wanneer ik boot vanaf een Promise ATA 100, maar bij mijn A7N8X heb ik geen problemen (boot ik vanaf SATA)

[ Voor 27% gewijzigd door Dukey op 18-05-2003 22:36 ]

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

• sMb.Blade
Djoekie, heb ik gedaan, ben zelf ene half uur gaan eten enzo :) Stondie daar nogsteeds op 8)7

Andere HD, kan ik idd doen. Maar heb het al met beide maxtortjes geprobeerd, zelfde fout. Maar ik kan het proberen natuurlijk. Het probleem is zo lijp als wat misschien de oplossing ook wel :)

[ Voor 52% gewijzigd door sMb.Blade op 18-05-2003 22:36 ]

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-08 18:49

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

sMb.Blade schreef op 18 May 2003 @ 22:34:
Djoekie, heb ik gedaan, ben zelf ene half uur gaan eten enzo :) Stondie daar nogsteeds op 8)7

Andere HD, kan ik idd doen. Maar heb het al met beide maxtortjes geprobeerd, zelfde fout. Maar ik kan het proberen natuurlijk. Het probleem is zo lijp als wat misschien de oplossing ook wel :)
Nee ok dan is het zeker iets anders, en wel het GEHEUGEN! (meestal dan he ;) )
Zonder gekkigheid, probeer de settings eens wat lager te zetten of zet tijdelijk wat langzamer DDR erin.

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

• KBDE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-08 14:01
Temps ?
Indien ok, andere voeding getest ?

• sMb.Blade
Andere geheugen ook al gedaan (pc2100 van twinsos ofzo en samsung) zelfde prob...voeding kan het zijn....is ook net nieuwe 350 w

en de temp zijn oke, rond de 40 (net aan) 50 (effe aanstaat) graden

[ Voor 22% gewijzigd door sMb.Blade op 18-05-2003 23:09 ]

• KBDE
sMb.Blade schreef op 18 May 2003 @ 23:05:
Andere geheugen ook al gedaan (pc2100 van twinsos ofzo en samsung) zelfde prob...voeding kan het zijn....is ook net nieuwe 350 w

en de temp zijn oke, rond de 40 (net aan) 50 (effe aanstaat) graden
temps zijn idd prima.. (asus temps zijn altijd wat hoger dan alle andere boards, zelf run ik 50C idle en upto 66C load. wel met lownoise fan)

Ik zou dus eff een andere voeding testen.

Zeker als het om een onbekender merk gaat.
Heb al veel vreemde probs gehad zoals deze die allemaal terug te herleiden waren naar een slechte 300 of 350W voeding.

• sMb.Blade
KBDE schreef op 19 May 2003 @ 00:04:
[...]

temps zijn idd prima.. (asus temps zijn altijd wat hoger dan alle andere boards, zelf run ik 50C idle en upto 66C load. wel met lownoise fan)

Ik zou dus eff een andere voeding testen.

Zeker als het om een onbekender merk gaat.
Heb al veel vreemde probs gehad zoals deze die allemaal terug te herleiden waren naar een slechte 300 of 350W voeding.
Uhja...tis een Enermax silent 350w. Niet onbekend dacht ik zo...maarja kan het proberen....

• KBDE
sMb.Blade schreef op 19 May 2003 @ 13:04:
[...]

Uhja...tis een Enermax silent 350w. Niet onbekend dacht ik zo...maarja kan het proberen....
Hmm.. nee die zou normaal meer dan voldoende moeten zijn...
Tja, probeer het anders toch eff... maar dan wordt het vinden van de mogelijke oorzaak toch snel minder ben ik bang.

Toch suc6 ermee

• makje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:29

makje

Professioneel prutser

Ik heb precies hetzelfde probleem een keer gehad, het rare was toen dat Win 98 wel wilde installeren.

Ik had toen alsupgrade een MSI KT3 Ultra2 mobo gehaald en kreeg dit probleem. Ben vervolgens teruggegaan naar de winkel en heb het probleem voorgelegd aan de verkoper en een Asus A7V333 meegekregen waarbij Win XP wel gewoon geinstalleerd kan worden.... :)

De verkoper had er trouwens de volgende mogelijke verklaring voor: Kleine foutjes veroorzaakt door de hardware waar Win 98 wel mee kon leven omdat die wat minder precies en kieskeurig is, maar Win XP niet

9800x3d

• sMb.Blade
Heb geprobeerd knoppix te booten vanaf cdtje, krijg het opstart scherm, en dan druk je op enter om knoppix te laden en dan bam beeld zwart en doetie niets meer. Net als bij de rest.
:'(

[ Voor 7% gewijzigd door sMb.Blade op 19-05-2003 20:48 ]

Verwijderd

Lijkt een beetje op de zelfde probs die iedereen krijgt als er overclockt wordt. Tenminste bij mij, als ik te ver overclock krijg ik zwart beeld bij het booten en freezed ie. Begint er steeds meer op te lijken dat het het mobo is. Probeer anders eens andere bios instellingen.

• Krewcial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 31-05-2011

Krewcial

Pukke Bo!

Tis je geheugen....probeer maar eens single channel te draaien..dan doetie het wel....de SPD chip op je geheugen heeft een programmerings fout, waardoor het niet werkt in dual channel..voor verderer info check Groot Asus A7N8X Topic Deel 3

Drugs lead nowhere, but it's the Scenic Route...

• BezurK
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-06 09:12
Krewcial schreef op 19 May 2003 @ 21:36:
Tis je geheugen....probeer maar eens single channel te draaien..dan doetie het wel....de SPD chip op je geheugen heeft een programmerings fout, waardoor het niet werkt in dual channel..voor verderer info check Groot Asus A7N8X Topic Deel 3
Ja, maar wat is dan de oplossing? Ander bord of ander geheugen? Kan ik uit jouw post niet echt opmaken...

Rookworst zonder R is ook worst.

• sMb.Blade
Krewcial schreef op 19 mei 2003 @ 21:36:
Ik heb het dus geprobeerd met 1 staafje 256 mb pc2100 twinmos geheugen. Geen verschil. :'(

• Krewcial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 31-05-2011

Krewcial

Pukke Bo!

Vaak als je HyperX gebruikt is het je geheugen, maar als je ook al (meerdere) anderen gebruikt hebt en dan nog steeds hetzelfde heb, zou ik zeggen stuur terug dat bordje!

Drugs lead nowhere, but it's the Scenic Route...

• sMb.Blade
Vanmorgen een nieuwe moederbordje gehaalt bij maXpert, en doet het perfect!! :D:D:D:D Tnx voor jullie hulp guys! Hier kon niemand iets aan doen :D

• KBDE
Aha, mooi dat het nu werkt. :)
Komt niet vaak voor dat een asus board dood is.
Misschien statische electriciteit ofzo :P
Pagina: 1