Verwijderd
mij maakt het eigenlijk niet uit of die posts blijven staan.. maar het idee om alle hk /61 posts gewoon niet te laten mee tellen lijkt me ook wel okey. Gaat uit eindelijk toch om de techposts
Naar mijn mening gaat het overigens ook helemaal niet om de techposts, het gaat namelijk helemaal niet over posts maar over je gedrag op het forum
[ Voor 25% gewijzigd door Basszje op 16-05-2003 19:54 ]
Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.
/61 is ook wel eens techpostVerwijderd schreef op 16 May 2003 @ 19:52:
maar het idee om alle hk /61 posts gewoon niet te laten mee tellen lijkt me ook wel okey. Gaat uit eindelijk toch om de techposts
vind je ?Verwijderd schreef op 16 May 2003 @ 19:52:
mij maakt het eigenlijk niet uit of die posts blijven staan.. maar het idee om alle hk /61 posts gewoon niet te laten mee tellen lijkt me ook wel okey. Gaat uit eindelijk toch om de techposts
imho gaat het helemaal niet om de posts, ook niet om de techposts. Het gaat om de inhoud, niet de kwantiteit. Ik hoop dan ook dat men niet meer rare aftrekscriptjes e.d. gaat draaien want daarmee lijkt het alleen maar meer alsof postcount ook maar iets boeit. En dat doet het eigenlijk niet.
[/imho]
Maar er zullen vast mensen zijn die naar je profiel kijken en het aantal posts zien en meteen denken dat je er erg veel van af weet enzo.. (praat uit ervaring).
Het lijkt me juist vanwege de diversiteit van GOT dat je dat helemaal niet kan zeggen. Als iemand veel posts ergens heeft in een bepaald forum of groep kan je nog niet zeggen dat dit persoon ook veel weet van bijv. een ander forum oid.BrEeZeR schreef op 16 May 2003 @ 19:58:
Maar er zullen vast mensen zijn die naar je profiel kijken en het aantal posts zien en meteen denken dat je er erg veel van af weet enzo.. (praat uit ervaring).
Het zegt hoogstens dat je het al een tijdje uithoudt op GOT oid
Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.
Verwijderd
dat is idd zo, kwam net ook nog iemand (met 300 posts ofzo) in een topic tegen die een andere user "aanviel" met regeltjes omdat deze persoon nog maar 30 posts had terwijl de topic starter toch gewoon alles netjes had opgeschreven. Maar doordat hij "nieuw" was zette deze persoon er gelijk maar een reeks regels bij.. in plaats van een antwoord op zijn vraag.BrEeZeR schreef op 16 May 2003 @ 19:58:
Nee die teller is vaak de oorzaak van veel onzin posts.. is op een forum waar ik mod ook genoeg over gepraat.
Verwijderd
note: Meestal zijn mensen met meer posts ook wel wat meer ervaren posters met meer inhoud. Maar dat ligt natuurlijk gewoon aan 'forum ervaring'
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Ik heb liever geen postcount dan een onjuiste postcount...
🌞🍃
Dat bedoelde ik ook eigenlijk... geen postaccount meerDataBeest schreef op 16 May 2003 @ 20:21:
Zucht, dan zo veel mogelijk de HK proberen te ontwijken omdat het toch geen posts oplevert, dus DAN maar de techfora onderspannen.
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Verwijderd
mee eens, zeker voor mensen die mod zijn geweest.. die hebben vaak zoveel postsDataBeest schreef op 16 mei 2003 @ 20:21:
Zucht, dan zo veel mogelijk de HK proberen te ontwijken omdat het toch geen posts oplevert, dus DAN maar de techfora onderspannen.
Maar inderdaad postcount heeft eigenlijk ook totaal geen nut. Behalve dat je soms schrikt van het aantal uren dat je in een forum hebt rond gelopen.
Vind ik niet eigenlijk. Stiekem vind ik het wel leuk om te kunnen bekijken hoe schrikbarend veel ik hier rondhang. Noem het statistieken geil oid. Alleen zal ik er niet meer gaan patsen oid, dus dan is er imo ook geen probleem.
Naar mijn mening wordt er nu ook een probleem gemaakt van iets wat geen probleem (meer) is
dat stuit toch op dikke weerstand van de meerderheid hoor, maar als het aan mij zou liggen, was het ook weg. Mensen houden van STATSXceeD schreef op 16 May 2003 @ 20:20:
Als het aan mij ligt gaat het fenomeen techpost gewoon verdwijnen... alle problemen opgelost
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Dan moet je gewoon even een topicreport of een SeMding openen. Dat aanvallerige gedrag mag wat mij betreft wel eens wat harder worden aangepakt. Het moet geen biet boeien of iemand 10 posts heeft of 10.000 posts. Gewoon ontopic reageren op die persoon en als je vind dat een topic/post slecht is dan zijn daar andere manieren voor. Maar users moeten kappen met dat terechtwijs-gedrag, daar hebben we mods voor.Verwijderd schreef op 16 May 2003 @ 20:10:
[...]
dat is idd zo, kwam net ook nog iemand (met 300 posts ofzo) in een topic tegen die een andere user "aanviel" met regeltjes omdat deze persoon nog maar 30 posts had terwijl de topic starter toch gewoon alles netjes had opgeschreven. Maar doordat hij "nieuw" was zette deze persoon er gelijk maar een reeks regels bij.. in plaats van een antwoord op zijn vraag.
Enneh, ja stats zijn leuk. Ze boeien inderdaad niet, maar ze zijn wel leuk
[ Voor 6% gewijzigd door ArthurMorgan op 16-05-2003 20:48 ]
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
dat denk ik ook, wmb mag die ook gewoon niet weergegeven worden.JvS schreef op 16 mei 2003 @ 20:33:
[...]
dat stuit toch op dikke weerstand van de meerderheid hoor, maar als het aan mij zou liggen, was het ook weg. Mensen houden van STATS
Hoewel ik ook wel van statestiek hou
Maar denk niet dat iedereen het daar mee eens zal zijn..
met patsers bedoel ik users die hun eigen 'status' en die van anderen uit het aantal posts willen halen.
[ Voor 32% gewijzigd door Canaria op 16-05-2003 22:06 ]
Apparticle SharePoint | Apps | Articles
Ik bedoel, het boeit me niet WAAR ik heb gepost ofzo.. ik vind het gewoon leuk hoeveel ik in mijn leven totaal op GOT heb gepost.
Ik kijk eens in de zoveel tijd eens,... en dan denk ik.. omg, eigenlijk echt niet normaal dit...
Mjah.. gewoon leuk,.. je ziet wanneer je geregged bent enzo. je ziet je post-count.. gewoon leuk om te weten wat je in je GoT carriere aan posts heb gemaakt.. Of het nu HK, SG, WOS, NOS of WHATEVER posts zijn dat boeit me niet.
Als ik geen post-count had, had ik nooit verwacht dat ik op het aantal zou zitten dat ik nu heb.
ik weet eik niet eens precies hoeveel ik nu heb maar ja
Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein
Verwijderd
posts per dag: 13
Aantal posts: 10293
Misschien een leuk alternatief in plaats van een teller voor de posts een teller voor het aantal uren/dagen dat een user actief bezich is op het forum.
Oei, dat wil ik niet wetenVerwijderd schreef op 16 May 2003 @ 22:11:
Misschien een leuk alternatief in plaats van een teller voor de posts een teller voor het aantal uren/dagen dat een user actief bezich is op het forum.
Kan je gelijk zien wat je tech/non-tech ratio is, als er te veel non-tech is moet je daar wat minderen.
What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?
Verwijderd
kijk dat is dus leuk om te zienhaas schreef op 16 May 2003 @ 22:17:
[...]
Oei, dat wil ik niet weten. Véél te veel. Ik denk gemiddeld wel 6-8 uur per dag.
Ik werk 8 uur per dag.Verwijderd schreef op 16 mei 2003 @ 22:11:
[...]
posts per dag: 13
Aantal posts: 10293![]()
8 uur gemiddeld dus
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein
Ik denk niet dat chem dat ooit een nuttige feature voor React zal vinden eigenlijkResistor schreef op 16 mei 2003 @ 22:20:
Eigenlijk zou de teller gesplitst moeten worden: 1 voor de techposts en 1 voor de non-tech.
Kan je gelijk zien wat je tech/non-tech ratio is, als er te veel non-tech is moet je daar wat minderen.
God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt
Het eerste geeft teveel mensen een klote gevoel
en de techpostratio geeft alleen maar meer aaneiding van mensen om te zeuren. Zoals hierboven ook al gezegd is. Het gaat op je gedrag. Er zijn mensen die in bijvoorbeeld SG of NSTM een heel waardevolle posthistory hebben. En er zijn zat mensen die in de techfora amper nuttig posten...
Maar men zal niet daar op letten en alleen naar de ratio zelf kijken. Daarom dus tegen.
Je bedoelt dus: je zit je hele werkdag actief op GoT. Wat voor werk doe je dan? Ik zit ook wel de werkdag op GoT, maar niet altijd actief, het werk moet ook gedaan worden.
m-m schreef op 16 May 2003 @ 19:57:
[...]
vind je ?
imho gaat het helemaal niet om de posts, ook niet om de techposts. Het gaat om de inhoud, niet de kwantiteit. Ik hoop dan ook dat men niet meer rare aftrekscriptjes e.d. gaat draaien want daarmee lijkt het alleen maar meer alsof postcount ook maar iets boeit. En dat doet het eigenlijk niet.
[/imho]
Ownee ! The horror, de techpostratio!!!Resistor schreef op 16 mei 2003 @ 22:20:
Eigenlijk zou de teller gesplitst moeten worden: 1 voor de techposts en 1 voor de non-tech.
Als iets wel veel nonsense posts in de hand werkt, is dat het
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Verwijderd
Maar een 'GoTontine' is wel leuk, toch?JvS schreef op 16 mei 2003 @ 22:31:
[...]
Ownee ! The horror, de techpostratio!!!![]()
![]()
Als iets wel veel nonsense posts in de hand werkt, is dat het
Doen ze dat niet, dan gun ik ze best die lol.
Blijkt dat niet te werken en moeten er bepaalde berekeningen over de postcount vind ik dat gewoon kinderachtig en kan dat hele ding wat mij betreft inderdaad gewoon op vakantie. Maar is dat eerste nodig?
Volgende stap: Geen usernames tonen aangezien er users zijn die veel posten om 'bekend' te worden.
Wat is het verschil?
[ Voor 3% gewijzigd door kamerplant op 16-05-2003 22:58 ]
🌞🍃
wat ik overigens wel storend vind zijn soms de loze offtopic zooi met welke post nummer dat isDataBeest schreef op 16 May 2003 @ 22:47:
Achja, ik wou eigenlijk ook niet zeggen dat die postcount weg moet. Ik heb het iedee dat het gepats wel veevalt. Tuurlijk zul je een beperkte groep hebben die hier wel mee patst, nou en? Als ze veel storende slechte replys posten (om deze reden) worden ze als het goed is sowieso aangepakt.
Doen ze dat niet, dan gun ik ze best die lol.
Vaak is dat niet duidelijk of het nu met het topic te maken heeft of met iets anders
hmm, ik vind het wel jammer dat de postcount in myReact staat, zo kom ik dat ding steeds vaker tegen, vroegah zat dat ding veilig verstopt in je profile (nu nog natuurlijk) maar nu kom ik hem meerdere keren per dag tegenBlijkt dat niet te werken en moeten er bepaalde berekeningen over de postcount vind ik dat gewoon kinderachtig en kan dat hele ding wat mij betreft inderdaad gewoon op vakantie.
woei post 8527
Daar zijn niet van tijd tot tijd discussies en/of klachten over.DataBeest schreef op 16 May 2003 @ 22:47:
Wat is het verschil?
Verwijderd
Jah, voor dergelijke info is dit topic eigenlijk: Het grote "kleine nutteloze mededelingen" topic - deel 3Erkens schreef op 16 May 2003 @ 22:53:
[...]
wat ik overigens wel storend vind zijn soms de loze offtopic zooi met welke post nummer dat is
Vaak is dat niet duidelijk of het nu met het topic te maken heeft of met iets anders
[...]
hmm, ik vind het wel jammer dat de postcount in myReact staat, zo kom ik dat ding steeds vaker tegen, vroegah zat dat ding veilig verstopt in je profile (nu nog natuurlijk) maar nu kom ik hem meerdere keren per dag tegen
offtopic:
woei post 8527
Dus wat mij betreft mogen ze de 'offtopic: [insert huidige postcount]'-zooi afschaffen.
Dan wil ik mn oude HK-Posts ook weer terugDataBeest schreef op 16 mei 2003 @ 20:21:
Ik denk ook wel dat het het beste is om er gewoon van af te blijven. Postcount niet afschaffen, want ik vind het soms toch wel leuk om even te kijken, maar niet non-tech eraf trekken...
Al maak ik wel eens mee dat mensen andere mensen inderdaad beoordelen op het aantal posts, en ik moet eerlijk zeggen dat als ik een n00b vraag zie, ik ook wel snel geneigd ben om naar het aantal posts te kijken...
en dat is dus foutZoefff schreef op 17 May 2003 @ 16:36:
Al maak ik wel eens mee dat mensen andere mensen inderdaad beoordelen op het aantal posts, en ik moet eerlijk zeggen dat als ik een n00b vraag zie, ik ook wel snel geneigd ben om naar het aantal posts te kijken...
iemand kan al meer nuttige dingen gezegt hebben met 50 posts dan iemand met 5000
beter is het om te kijken WAT zo'n persoon gezegt heeft.
Verwijderd
Daarvoor bestaan er Notes, en die mag ik niet zien.Erkens schreef op 17 May 2003 @ 16:47:
[...]
en dat is dus fout
iemand kan al meer nuttige dingen gezegt hebben met 50 posts dan iemand met 5000
(Jij ook niet.
Dus jij vindt dat je door middel van een aantal posts bekijken je geen goed beeld kan krijgen van iemand? Want zo zijn die notes ook ontstaan hoorVerwijderd schreef op 17 May 2003 @ 16:54:
[...]
Daarvoor bestaan er Notes, en die mag ik niet zien.
(Jij ook niet.)
The devil is in the details.
Ja, tuurlijk snap ik dat het fout is, en ik (probeer) er ook niet op te oordelenErkens schreef op 17 May 2003 @ 16:47:
[...]
en dat is dus fout
Maarja, je snapt wel wat ik bedoel
je kunt gewoon nakijken hoe zijn eerdere reacties waren hoor...Verwijderd schreef op 17 May 2003 @ 16:54:
[...]
Daarvoor bestaan er Notes, en die mag ik niet zien.
(Jij ook niet.)
klik op zijn naam,
klick op een willekeurig topic (vooral de wat kortere topics zijn interessant)
f3, type zijn naam en druk op enter... en dat doe je een paar topics lang en dan heb je een redelijk beeld van zo'n user
Zelfs dat kun je er niet eens uit afleiden..ReemF schreef op 17 May 2003 @ 17:04:
Kwaliteit boven kwantiteit. Postcount is alleen maar een leuke statistiek, om te zien hoelang je hier zit of hoe verslaafd je bent. Net als zowat alle andere statistieken: Zinloos, maar af en toe wel leuk
Als ik zou willen zou ik d'r ook vast wel 15.000 nu kunnen hebben zonder er veel extra tijd in te stoppen..
Je kunt er uit zien hoeveel posts je hebt, verder gewoon niks.
🌞🍃
hlpdsk balenXceeD schreef op 16 May 2003 @ 20:20:
Als het aan mij ligt gaat het fenomeen techpost gewoon verdwijnen... alle problemen opgelost
... alles niet voor niets
(dit is niet serieus bedoeld btw, aangezien je dat niet kan meten plus het feit dat de een sneller typt dan een ander, en sommige eerst in een editor werken en later posten)
Hij heeft het over het fenomeen techposts. niet over postcount.
En je post toch niet zodat je postcount weer eentje hoger wordt of zo? waarom zou HlpDsK dat dan wel doen?
helaas denken andere daar dus anders overAlfredt schreef op 17 May 2003 @ 17:56:
En je post toch niet zodat je postcount weer eentje hoger wordt of zo?
denken dat veel post == 1337
Ja tuurlijk doe ik mijn werk ook. Ik ben systeembeheerder van 30 workstations en 4 servers.haas schreef op 16 May 2003 @ 22:28:
[...]
Je bedoelt dus: je zit je hele werkdag actief op GoT. Wat voor werk doe je dan? Ik zit ook wel de werkdag op GoT, maar niet altijd actief, het werk moet ook gedaan worden.
Vaak als ik een klein klusje heb opgelost ofzo klik ik meteen de active topics aan en kijk ik of ik iemand kan helpen
Het verschilt per dag hoeveel ik online ben op GoT, soms als ik echt ff niks te doen heb wel een paar uur achter elkaar ja
En als ik thuis ben zit ik vaak op IRC (nos, linux, wos, huiskamer, tweakers.net) en check ik GoT ook nog eens
Verwijderd
Notes ontstaan door wat IN de posts staat, niet door de postcount. En een notes/postcount-ratio is onzin, want zo werkt het in de echte wereld ook niet.MaRc0 schreef op 17 May 2003 @ 16:55:
[...]
Dus jij vindt dat je door middel van een aantal posts bekijken je geen goed beeld kan krijgen van iemand? Want zo zijn die notes ook ontstaan hoor
Sowieso zijn de notes er om een beeld van een user te krijgen positief en negatief.Verwijderd schreef op 18 May 2003 @ 20:06:
[...]
Notes ontstaan door wat IN de posts staat, niet door de postcount. En een notes/postcount-ratio is onzin, want zo werkt het in de echte wereld ook niet.
Maar is deze discussie niet een beetje klaar?
Verwijderd
Ja, maar ik denk: "kom laat ik het die jongen nog eens uitleggen".Alfredt schreef op 18 May 2003 @ 21:02:
[...]
Sowieso zijn de notes er om een beeld van een user te krijgen positief en negatief.
Maar is deze discussie niet een beetje klaar?
HuhVerwijderd schreef op 18 May 2003 @ 20:06:
[...]
Notes ontstaan door wat IN de posts staat, niet door de postcount.
Met dat aantal posts bekijken bedoel ik dus, kijk eens wat er in een aantal posts staat voor inhoud en trek daar je conclusie uit over iemand.
En dit snap ik al helemaal niet...En een notes/postcount-ratio is onzin, want zo werkt het in de echte wereld ook niet.
The devil is in the details.
Verwijderd
Ja die iemand waarop je reageerde was ik: MaRc0 in "HK posts eraf?". Vandaar dat ik het tot jouw richt (en tot de rest van het forum natuurlijk).MaRc0 schreef op 18 May 2003 @ 23:04:
[...]
HuhWaarom richt je dat tegen mij? Iemand zei dat je geen (goed) beeld kon krijgen, maar dat je dat wel kon met notes, omdat je dan samen gevat te zien krijgt hoe iemand zich gedraagt. Daar reageerde ik op met: kijk eens naar een aantal posts, zo worden notes ook gevormd.
Met dat aantal posts bekijken bedoel ik dus, kijk eens wat er in een aantal posts staat voor inhoud en trek daar je conclusie uit over iemand.
[...]
En dit snap ik al helemaal niet...
Wat ik dus bedoel te zeggen (was idd een warrige reply) is dat notes er zijn om niet naar een aantal posts van iemand te hoeven kijken, dat is namelijk wat Erkens (en jij) voor stellen, maar dat lijkt mij niet zo enorm handig: om van iedereen een aantal posts door te lezen (kost nogal veel tijd). Zodoende dat ik aangaf dat daarvoor de Notes zijn: zodat je niet eerst allerlei posts van iemand hoeft door te lezen, en bij die Notes kunnen wij dus niet.
Waarom zou je je conclusie over iemand willen trekken? Als iemand een vraag stelt waarop ik het antwoord weet, ga ik echt niet kijken hoeveel posts die persoon heeft of wat hij verder allemaal heeft geschreven.MaRc0 schreef op 18 mei 2003 @ 23:04:
[...]
Conclusies trekken over iemand vind ik erg gevaarlijk.
Als wie dan ook zijn vraag gewoon netjes en duidelijk formuleerd dan zal ik (als ik kan) antwoorden, ook al zit diegene de rest van de dag slechts en alleen in de HK te spelen.
I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve
Het gaat ook meer om de vraag wat je doet als het een wat slechtere TS is denk ik. Als de vraag op een normale manier gesteld is en de TS heeft wat voorstudie gedaan is er denk ik niemand die gaat lopen uitzoeken wat voor posthistorie iemand heeft.Oscar the Grouch schreef op 19 mei 2003 @ 07:51:
Kan het wel met haas eens zijn.
Als wie dan ook zijn vraag gewoon netjes en duidelijk formuleerd dan zal ik (als ik kan) antwoorden, ook al zit diegene de rest van de dag slechts en alleen in de HK te spelen.
Maar als de TS een vrij warrig verhaal gemaakt heeft. Waardoor het vrij veel tijd gaat kosten om het te beantwoorden, kun je natuurlijk kijken naar wat zo'n persoon verder op GoT doet. Om zo te bepalen of je zin hebt om er tijd in te steken. Lijkt me niet zoveel mis mee. (Voor hulpvaardige mensen heb ik meer over dan voor mensen die alleen maar lopen te ettereren.)
Ik beweer dus niet dat men dat altijd zou moeten doen. Ik zeg alleen dat er een aantal users zijn die op die manier werken.
Degenen die denken dat ze nog nontechpostscounts (scrabblewoord?) kwijt zijn na afgelopen jaar, die zitten er naast, want je hebt ze gewoon allemaal weer terug. Heb ze zojuist allemaal geteld.
Godfather Bodybuilding topic reeks
Alle 3581?MrJ schreef op 20 May 2003 @ 18:10:
Beetje offtopic:
Degenen die denken dat ze nog nontechpostscounts (scrabblewoord?) kwijt zijn na afgelopen jaar, die zitten er naast, want je hebt ze gewoon allemaal weer terug. Heb ze zojuist allemaal geteld.
PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+
j/k
Godfather Bodybuilding topic reeks
Verwijderd
Statestieken zijn leuk en op zich zou het fijn zijn als je kon opvragen hoeveel van je posts techposts zijn. Ik heb het met de search geprobeerd, maar die klopt niet.
Voor anderen zou ik het echter niet scheiden, omdat ik vrees dat het alleen maar meer gepats uitlokt.
Ik ben ook niet geweldig trots op mijn HK-verleden en probeer het aantal techposts nu wat in te halen (niet door onzin te posten natuurlijk
De oude hk-posts weghalen? Nah, de geeft toch een beetje de tijd aan die ik hier op tweakers heb doorgebracht en hoe meer tijd hoe meer je bekend moet zijn met de regels en de faq's van GoT. Zeker als iemand een totaal verkeerd topic open is dat het eerste wat ik bekijk.