Herstellen onder XP zonder CD..

Pagina: 1
Acties:

• BARO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18-11-2025
Hallo,

Er zijn in dit forum al veel topics over herstellen, maar ik heb een probleem: Het administratorpassword van WinXP kan ik niet meer herinneren (heb ik het wel ingesteld, eigenlijk :?) Ik kan m'n systeem in ieder geval niet booten van de CD-rom om het systeem te herstellen.
Ik heb WinXP nog nooit zelf hersteld, maar ik weet dat het zonder password & CD kan. Dat staat in de help van WinXP als je zoekt naar 'herstel' of 'herstellen'. Daar zou ik normaal natuurlijk ook in kunnen zoeken, maar ik heb het virus W32/Parite.B op mijn computer die alle bestanden infecteert. Ik kan nu bijna geen 1 programma openen, en zelfs 'Help en ondersteuning' kan ik niet openen.
Vandaar ook dat m'n vraag is: Weet je hoe ik WinXP Home Edition kan herstellen, zonder de boot-cd?
Mijn dank ik groot voor degene die me kan helpen _/-\o_

Alvast bedankt,
Bart

Verwijderd

dat kan alleen als je van te voren de herstelconsole van xp hebt geinstalleerd

met de optie /cmdcons

• koffercomputer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-09 09:45
Tja, dan moet je een wachtwoordhersteldiskette hebben gemaakt.

Ik heb het opgegeven om nog correct Nederlands te blijven typen. 22.10.02

Verwijderd

Heb je ERDCommander al geprobeert?
Je moet de cd ervan wel booten

• BARO
Euhm.. ik weet zeker dat er in de Help van WinXP ('Help en ondersteuning') staat hoe je het moet doen zinder diskette/cd-rom/ander programma. /cmdcons werkt niet.
Iemand nog een idee?

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Herstellen van Windows is pas zinvol als je het virus wat je hebt, hebt verwijderd. Zo te lezen is dat nog niet het geval.
maar ik heb het virus W32/Parite.B op mijn computer die alle bestanden infecteert
Trouwens: Start/Bureauaccessoires/Systeemwerkset/Systeemherstel al gevonden?

[ Voor 16% gewijzigd door Guardian Angel op 16-05-2003 20:11 ]

ARME AOW’er

• BARO
GuardianAngel schreef op 16 May 2003 @ 20:08:
Herstellen van Windows is pas zinvol als je het virus wat je hebt, hebt verwijderd. Zo te lezen is dat nog niet het geval.

[...]

Trouwens: Start/Bureauaccessoires/Systeemwerkset/Systeemherstel al gevonden?
Ik hoopte dat er nog een andere oplossing zou zijn, want als ik dat open, krijg ik alleen maar een wit scherm te zien :'( In ieder geval bedankt voor jullie reacties. Ik zal proberen of ik er nog wat aan kan doen.

• BARO
Het is toch gelukt, bedankt allemaal!

Verwijderd

Als je d'r ff bijzegt HOE het nou is gelukt dan hebben anderen er ook nog wat aan!

• BARO
Verwijderd schreef op 16 May 2003 @ 21:36:
Als je d'r ff bijzegt HOE het nou is gelukt dan hebben anderen er ook nog wat aan!
Ik heb de computer nog niet hersteld. Ik heb bij veel sites infortmatie over het virus geozcht. It infects PE files with EXE and SCR extensions. To these files, it adds three random characters and the following ASCII symbol at the end: .. had ik al in de gaten gekregen, maar niet dat het virus ook het registery aantaste door een bestand aan toe te voegen. In HKCU\ Software\ Microsoft\ Windows\ CurrentVersion\ Explorer\ heeft ie 'PINF' aangemaakt, die heb ik verwijderd, nadat ik wél alle virussen kon verwijderen (eerst kwamen er namelijk meer virussen bij, dan ik kon verwijderen met de virusscanner).
Toen m;n virusscanner geen één virus meer kon vinden deden veel programma's het nog niet. Ook programma's zoals Windows Mediaplayer en 'Help en ondersteuning'. Daarom hep ik een nieuwe installatie van WinXP over de oude heen gemaakt (en daarna nog een paar oude programma's opnieuw gïnstalleerd, omdat die niet meer geopend konden worden), waardoor alles het weer doet.

Bedankt voor jullie hulp! :)
Pagina: 1