Toon posts:

vaag geheugen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

ik heb vanmiddag 256 mb ram geheugen gekregen voor mijn server, maar hij doet het niet. Als ik mn server opstart hoor ik piep, rust, 3 snelle piepjes, rust, 3 snelle piepjes, piep. Er zat eerst 128 mb ram in, daarmee doet ie het dus wel. Toen ik de kast kocht zat er 32 mb ram in, deze heb ik ff opgezocht en uitgetest. De originele 32 mb ram geheugen geeft dezelfde fout aan als de nieuwe 256 mb ram. Vaag? Natuurlijk heb ik alle dimmetjes uitgetest op een andere pc, waarbij ze het allemaal deden. Waar kan het aan liggen? Ik kom er niet uit :/

Greetz

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Combinatie mischien? Mischien dat die 128 Mb niet goed samen werkt met de 256 Mb? Mischien dat het bordje wat je hebt alleen PC100 of alleen PC133 ondersteund? Heb je ze ook SAMEN getest op dat andere bordje?

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-08 16:22

megaleo

Special member

Kan ook nog eens zo zijn dat 1 van je bankjes van je mobo kapot zijn.
Wat heb je voor mobo?

Dit ook al eens gelezen? Topic: Technische PMG FAQ : Geheugen

[ Voor 43% gewijzigd door megaleo op 16-05-2003 19:35 ]

• agent327
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-10-2022

agent327

^&)^*&^$#@#!)*

Wat voor moederbord gaat het hier om? Misschien kan je op de site van de fabrikant de omschrijving van de piepjes vinden.

Duh, net te laat. :+

[ Voor 10% gewijzigd door agent327 op 16-05-2003 19:35 ]

Wanbeleid is ook beleid.

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-08 13:29
Zoals hierboven al vermeld: Geef even de specs van zowel je moederbord als je geheugen..
En geef ook even aan hoeveel chips er op je nieuwe dimm zitten.. Da's vaak ook belangrijk bij oudere chipsets :)

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Wij ook niet :/ Vertel éérst maar eens wat voor hardware het hier betreft. Dus bord en geheugen (zoveel mogelijk gegevens van het geheugen, dus ook wat er op de chips staat).

[edit]
Wel, het zal 'm nu wel duidelijk zijn :+

[ Voor 9% gewijzigd door Abbadon op 16-05-2003 19:53 ]

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

denk dat het probleem wel eens single sided geheugen kan zijn. Weet niet of je moederbord dat wel ondersteund. :)
Pagina: 1