Beste allemaal,
Normaal gesproken ben in bijna alleen in PHP aan het scripten maar soms heb ik voor de layout wat meer nodig als html en ga ik dus over op javascript
Opzich snap ik de programmeertaal javascript wel maar ik word gek van al die verschillende browsers
Nu gebruik ik in 1 van mijn scripts een floating layer javascript (Gevonden op web)
en deze werkt in NS4.* (JJAAJAJAJ eindelijk) en in Opera 7, MSIE 5+
maar niet in Mozilla....latest build..... nu is mijn javascript kennis gewoon niet breed genoeg om dit uit te kunnen pluizen.
de code =
kan iemand me misschien een suggestie doen waar ik naar moet zoeken of omproggen of iets er bij proggen naja geen idee waar ik moet zoeken
is er ook een php.net voor javascript??.. ik kom altijd uit bij van die voorbeeldscript sites waar de tutorials niet verder gaan dan hello world
Normaal gesproken ben in bijna alleen in PHP aan het scripten maar soms heb ik voor de layout wat meer nodig als html en ga ik dus over op javascript
Opzich snap ik de programmeertaal javascript wel maar ik word gek van al die verschillende browsers
Nu gebruik ik in 1 van mijn scripts een floating layer javascript (Gevonden op web)
en deze werkt in NS4.* (JJAAJAJAJ eindelijk) en in Opera 7, MSIE 5+
maar niet in Mozilla....latest build..... nu is mijn javascript kennis gewoon niet breed genoeg om dit uit te kunnen pluizen.
de code =
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
| <script language="Javascript">
// JavaScript Document
var layerName = "Here"; // layer's id
var cLeft = 200; // from right
var cTop = 0; // from bottom
var scrollTop = 0;
var lLeft = null;
var lTop = 0;
function floatLayer(){
if(document.all){
eval(layerName).style.top = document.body.scrollTop + lTop;
}
if(document.layers){
scrollTop = window.pageYOffset;
document.layers[layerName].top = scrollTop + lTop;
}
}
function launchFloat(){
if(document.all){
if(lTop==null && lLeft==null){
eval(layerName).style.left = document.body.offsetWidth - cLeft;
lTop = document.body.offsetHeight - cTop;
eval(layerName).style.top = lTop;
}
onscroll = floatLayer;
}
if(document.layers){
if(lTop==null && lLeft==null){
document.layers[layerName].left = window.innerWidth - cLeft;
lTop = window.innerHeight - cTop;
document.layers[layerName].top = lTop;
}
if(scrollTop < pageYOffset || scrollTop > pageYOffset){
floatLayer();
}
setTimeout("launchFloat()",0);
}
}
window.onload = launchFloat;
</script>
<div id=Here style="position:absolute; left:0px; top:0px; width:100%; index:100;">Menu navigatie</div>
<BR><BR><BR><BR><BR><BR><BR><BR><BR><BR><BR><BR><BR><BR><BR><BR><BR><BR><BR><BR><BR><BR><BR><BR><BR><BR><BR><BR><BR><BR><BR><BR><BR><BR><BR><BR><BR><BR><BR><BR><BR><BR><BR><BR><BR><BR><BR><BR><BR><BR><BR><BR><BR><BR><BR> |
kan iemand me misschien een suggestie doen waar ik naar moet zoeken of omproggen of iets er bij proggen naja geen idee waar ik moet zoeken
is er ook een php.net voor javascript??.. ik kom altijd uit bij van die voorbeeldscript sites waar de tutorials niet verder gaan dan hello world
[ Voor 8% gewijzigd door vorlox op 16-05-2003 19:33 ]