Ik heb een asus a7v333 mobo. Nu wil ik mijn netwek kaart via het 3 aderige kabeltje op mijn moederbord aansluiten zodat ik wake on Lan, of wake on PCI kan gebruiken. Alleen kan ik nergens in de handleiding vinden waar ik dat kabeltje precies moet aansluiten op het moederbord. Weet iemand waar deze aansluiting zit op het mobo.
Gaat dat tegenwoordig niet gewoon via het PCI slot?
ik heb het ook nergens gevonden...
en zo boeiend vond ik het nou ook weer niet...
anders moet je gewoon naar "het grote asus a7v333" topic gaan
en zo boeiend vond ik het nou ook weer niet...
anders moet je gewoon naar "het grote asus a7v333" topic gaan
overal waar ik op internet lees zie ik dat er een kabeltje aangesloten moet worden, maar ik zal het zo eens proberen
Het gaat tegenwoordig nog steeds niet via het PCI slot helaas.
Je zal toch echt het kabeltje aan moeten sluiten. Als je even in het boekje van je moederbord kijkt zul je het zo gevonden hebben denk ik. Bij mijn asus a7v133a zit hij tussen de onderste twee pci sloten en staat er WOL CON bij.
Als het je gelukt is post het dan even hier, dan hebben andere mensen ook nog iets aan dit tipic
Je zal toch echt het kabeltje aan moeten sluiten. Als je even in het boekje van je moederbord kijkt zul je het zo gevonden hebben denk ik. Bij mijn asus a7v133a zit hij tussen de onderste twee pci sloten en staat er WOL CON bij.
Als het je gelukt is post het dan even hier, dan hebben andere mensen ook nog iets aan dit tipic
[ Voor 16% gewijzigd door Tweak-Freak op 16-05-2003 19:15 ]
Verwijderd
ik heb de asus a7v333-x/lan dit bord is hetzelfde, maar heeft een broadcom 10/100 Mbps netwerk kaart onboard met wakeon lan, dus ik kan het je niet vertelln.
Waarschijnlijk zit er ergens tussen de pc slot's een 3 pins aansluitinkje verstopt. Mijn Asus CUSL-2C had hem tussen het 2e en 3e pci slot vanaf de agp poort. Zat een wit 'vormpje' omheen.
Sommige moederborden hebben geen WOL connector. De Asus P4T-E van de sig heeft hem bijv. niet, de Intel 1000 MT evenmin
Sommige moederborden hebben geen WOL connector. De Asus P4T-E van de sig heeft hem bijv. niet, de Intel 1000 MT evenmin
Asrock Z77 Extreme6, Intel i7-3770K, Corsair H100i, 32 GB DDR-3, 256 GB Samsung SSD + 2 x 3TB SATA, GeForce GTX 660 Ti, Onboard NIC and sound, SyncMaster 24"&22" Wide, Samsung DVD fikkertje, Corsair 500R
ik ben bang dat mijn mobo deze connectie niet heeft, terwijl het toch op elke site staat dat dit mobo hem wel heeft
. Er staat namelijk niks in me handleiding en ik kan geen 1 connectortje vinden.
Wellicht zit de aansluiting er wel op maar zijn er geen pinnekes opgezet (op de loodpuntjes).Verwijderd schreef op 16 May 2003 @ 19:26:
ik ben bang dat mijn mobo deze connectie niet heeft, terwijl het toch op elke site staat dat dit mobo hem wel heeft. Er staat namelijk niks in me handleiding en ik kan geen 1 connectortje vinden.
Heb ooit es zo'n fijne Asus A7V133 gehad, geen CLR_CMOS jumper, maar wel 2 loodpuntjes. Was pielen met een paperclip om te cmos te legen.
Asrock Z77 Extreme6, Intel i7-3770K, Corsair H100i, 32 GB DDR-3, 256 GB Samsung SSD + 2 x 3TB SATA, GeForce GTX 660 Ti, Onboard NIC and sound, SyncMaster 24"&22" Wide, Samsung DVD fikkertje, Corsair 500R
ik heb nog ff lopen zoeken op internet en ben er echter gekomen dat mijn mobo geen aansluiting heeft op het mobo, maar Wake on PCI. Dit wil zeggen dat er geen kabeltje meer nodig is, maar dat hij, met een juiste netwerkkaart, gewoon de wol functie kan gebruiken.
Nu alleen nog even kijken of mijn netwerkkaartje dit ondersteunt.
Nu alleen nog even kijken of mijn netwerkkaartje dit ondersteunt.
Het schijnt dus dat als een NIC een 3 aderig kabeltje heeft hij dus ook wake on PCI ondersteunt. Dat heeft mijn netwerkkaartje gelukkig
, maar nu loop ik weer tegen het volgende probleem. Als ik mijn pc uitzet blijft het lampje van mijn netwerkkaart niet branden
. Terwijl ik in de BIOS toch de functie "wake up on PCI" op enabled heb gezet. Heeft iemand anders deze optie wel werkend gekregen??
Pagina: 1