Een tijdje geleden heb ik een KT4 ultra ms-6590 gekocht waar ik op dit moment erg veel plezier van heb. Op IDE I heb HDD I en II zitten en op IDE II heb ik mijn DVD en mijn burner zitten. Nou zitten er op mijn mobo ook 3 raid connectoren waarvan 1tje die aangegeven staat als IDE III. Naast IDE III zitten nog 2 serial ata connectoren.

Het gaat dus om IDE III die rechtonder in het geel op het plaatje is te vinden. Als het goed is moet ik daaraan nog 1 HDD kunnen hangen. Ik krijg dit met geen mogelijkheid werkend.
Op IDE I zitten 2 maxtor schijven van 80 en 50 gig waar op de eerste schijf mijn OS staat. De 2de HDD herbergt mijn filmpjes en games. Nu wil ik mijn 3de HDD (een western digital 30 gig) dus aan de IDE III hangen (om de rest van mijn troep op te dumpen). Volgens de handleiding moet dit kunnen (of ik moet het fout hebben...). Op de bijgeleverde cd staan de volgende drivers:
-Promise PDC20265 FastTrak 100 RAID Drivers
-Promise PDC20275 Ultra-133 Drivers
-Promise PDC20276 MBFastTrak 133 RAID Drivers
-Promise PDC20376 Serial ATA Drivers
-ACARD UDMA133 RAID Drivers
En het volgende programmaatje:
-Promise serial ata raid utillity
Dit was het riedeltje en dan nu mijn vraag:
Hoe krijg ik mijn WD HDD draaiende op de IDE III?
of hoe krijg ik anders alle 3 mijn schijven werkende in mijn pceetje?

Het gaat dus om IDE III die rechtonder in het geel op het plaatje is te vinden. Als het goed is moet ik daaraan nog 1 HDD kunnen hangen. Ik krijg dit met geen mogelijkheid werkend.
Op IDE I zitten 2 maxtor schijven van 80 en 50 gig waar op de eerste schijf mijn OS staat. De 2de HDD herbergt mijn filmpjes en games. Nu wil ik mijn 3de HDD (een western digital 30 gig) dus aan de IDE III hangen (om de rest van mijn troep op te dumpen). Volgens de handleiding moet dit kunnen (of ik moet het fout hebben...). Op de bijgeleverde cd staan de volgende drivers:
-Promise PDC20265 FastTrak 100 RAID Drivers
-Promise PDC20275 Ultra-133 Drivers
-Promise PDC20276 MBFastTrak 133 RAID Drivers
-Promise PDC20376 Serial ATA Drivers
-ACARD UDMA133 RAID Drivers
En het volgende programmaatje:
-Promise serial ata raid utillity
Dit was het riedeltje en dan nu mijn vraag:
Hoe krijg ik mijn WD HDD draaiende op de IDE III?
of hoe krijg ik anders alle 3 mijn schijven werkende in mijn pceetje?