Toon posts:

Hosten met router wil niet

Pagina: 1
Acties:
  • 44 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een router maar kan daardoor geen games hosten.
ik heb al es gehoord dat je ergens wel wat kan instellen maar ik zou niet weten wat.
het is trouwens een 'SMC' router, internet Solcon ADSL, ik draai alles op WinXP.
Wie weet wat ik moet veranderen in mn router zodat ik ook eindelijk games kan hosten??

• mymind*
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10-02 14:46

mymind*

A Beautiful Mind

Je moet de juiste poorten openzetten zodat men van buiten af bij je gehoste game kan.

Zie het grote poortmappingsverhaal: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/184484

[ Voor 1% gewijzigd door mymind* op 16-05-2003 18:26 . Reden: typo ]

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:26
Ik gok dat je een aantal poorten door moet zullen mappen om spellen te kunnen hosten. Een router gooit vrijwel altijd poorten dicht die niet worden gebruikt, om te hosten heb je andere poorten nodig dan om te joinen, die poorten moet je dus open zetten. Welke poorten dat allemaal zijn moet je denk ik zelf uitzoeken, misschien als je aan geeft over welke spellen het gaat dat er dan mensen zijn die weten welke poorten je precies moet doormappen :)

The devil is in the details.

• Genoil
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-11-2023
je moet 'port mappen' of 'port forwarden'. elke (game-)server heeft 1 of meerdere poorten (een getal tussen 0-65536) waarover de communicatie verloopt. zoek de poorten van de game die je wil hosten, en map/forward die naar je eigen interne ip-adres. in je router zit daarvoor vast een configuratie-tooltje. die kun je vaak bereiken door in je browser het interne ip adres van je router in te typen. vaak is dat 192.168.1.1. succes ermee!

dang wat ben ik weer laat met mijn verhaal.

[ Voor 8% gewijzigd door Genoil op 16-05-2003 18:28 ]

• Paradox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:31
hosten met router lukt niet
daar loopt het zelfde draadje
dus ik denk slotje op deze

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:26
Genoil schreef op 16 mei 2003 @ 18:28:
vaak is dat 192.168.1.1.
Dat is volgens mij meestal je netwerkip, ik weet niet of dat ook werkt met je router. (Zal eigenlijk wel, aangezien een router ook zorgt voor netwerk)
Anders zou je dit IP kunnen proberen: 127.0.0.1
Dat is je localhost :)

The devil is in the details.

• The Will
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 19:41
Crosspost ;)

There is no magic.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.