Ik heb een probleem ik heb hier een pc en daarvoor had ik een nieuwe moederbord (MSI k7n2) en processor (AMD Atlon xp 2500+) en video kaartje (Gforce4 ti 4200) en 512 ddr geheugen gekocht, alles past alleen als ik mijn hardeschijf alleen aansluit op mijn moederbord pakt hij de harde schijf (die is ondertussen leeg) en als ik de hardeschijf aansluit samen met de cdrom spelen dan kan hij de hardeschijf onmogenlijk vinden. het is echt zeer naar. ongeacht hoe ik het doe of ik de en op ide 1 en de ander op ide 0 of als ik de ene slave en de ander master zet het maakt allemaal niet uit. Hij pakt altijd de cdrom en hij vind geen hd in dos, maar wel in de bios!! argh. HELP!
Voor de onoplettende mod 
help!Hardeschrijf word niet gedeteceerd met cdrom wel zonder
crosspost dus
) en als ie daar dan niet blijkt te horen wordt ie wel gemoved
help!Hardeschrijf word niet gedeteceerd met cdrom wel zonder
crosspost dus
Maar zo werkt het hier niet. Volgende keer alleen in bijvoorbeeld IO posten (daar hoort ieVerwijderd schreef op 16 May 2003 @ 18:46:
ja maarja als je niet weet waar je moet posten dan ben kan je het beter op 2 plaatsen posten. lijkt mij, het is niet zo dat ik alles vol zit te spammen ofzoiets.
[ Voor 62% gewijzigd door Glashelder op 16-05-2003 18:52 ]
PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc
ja maarja als je niet weet waar je moet posten dan ben kan je het beter op 2 plaatsen posten. lijkt mij, het is niet zo dat ik alles vol zit te spammen ofzoiets.
Maar als ie m vind in de bios is het toch gewoon in ordehij vind geen hd in dos, maar wel in de bios!! argh. HELP!
Ja ok mike maar dat kan dus niet! Dat is het hele probleem. En op cable select doet hij ook niets meer.
Weet je zeker dat de schijf gepartitioneerd/geformatteerd is? Als de bios hem herkent doe dan eens FDISK? Ziet ie m nu zitten?
Sorry als dit te basic is maar mijn ervaring is dat als de schijf in de bios (correct)herkend wordt ook gewoon in dos met FDISK te benaderen moet zijn.
Je hebt toch niet een exotische HDD controller, S-ATA of USB HDD oid?
Als je alleen de CDROM aansluit, werkt deze dan ook echt? (boot er eens van met een bootable cd of start op met dos bootdisk met cdrom ondersteuning en benader hem).
Als je alleen de HDD aansluit, werkt deze dan ook echt? (boot met dosflop en doe fdisk).
Staan in de bios alle IDE apparaten op AUTO?
Sorry als dit te basic is maar mijn ervaring is dat als de schijf in de bios (correct)herkend wordt ook gewoon in dos met FDISK te benaderen moet zijn.
Als je alleen de CDROM aansluit, werkt deze dan ook echt? (boot er eens van met een bootable cd of start op met dos bootdisk met cdrom ondersteuning en benader hem).
Als je alleen de HDD aansluit, werkt deze dan ook echt? (boot met dosflop en doe fdisk).
[ Voor 47% gewijzigd door Mike Jarod op 16-05-2003 19:09 ]
Ik heb een poging gewaagd je topicstart te doorgronden want duidelijk is het niet helemaal.
Staat in je BIOS als bootdevice eerst de CD en dan de HD soms?
ARME AOW’er
Weet je zeker dat de schijf gepartitioneerd/geformatteerd is? Als de bios hem herkent doe dan eens FDISK? Ziet ie m nu zitten?
Hij is gepartitioneerd en geformateerd, dat heb ik vanmiddag gedaan.
De bios herkent hem en als ik met zowel de hd en de cd aangesloten reboot en dan met een opstar diskette opstart en dan fdisk wil draaien zegt hij dat er geen drive is aangesloten.
En dat is dus niet zo en hij word correct herkend.
nee
Ja.
Ja.
Ja.
ongeacht welk er eerst staat hij pakt hem niet.
Hij is gepartitioneerd en geformateerd, dat heb ik vanmiddag gedaan.
De bios herkent hem en als ik met zowel de hd en de cd aangesloten reboot en dan met een opstar diskette opstart en dan fdisk wil draaien zegt hij dat er geen drive is aangesloten.
En dat is dus niet zo en hij word correct herkend.
nee
Ja.
Ja.
Ja.
ongeacht welk er eerst staat hij pakt hem niet.
Das duidelijk 
Op een andere CDROM speler / HDD proberen na zou ik echt niks nuttigs meer hierover kunnen zeggen...
Op een andere CDROM speler / HDD proberen na zou ik echt niks nuttigs meer hierover kunnen zeggen...
met een andere cd rom doet hij het ook niet en uhh ja ik heb niet echt ook nog een hdd over dus dat kan ik niet proberen.
Kijk, dat is nou een schoolvoorbeeld van iemand die de basisregels van het forum niet kent. Jongen, lees eens de [FAQ]FAQ[/FAQ] en in het bijzonder het Forumgedrag gedeelte aandachtig door om te voorkomen dat je in de toekomst weer van dit soort misstappen begaatVerwijderd schreef op 16 mei 2003 @ 18:46:
Heb je toevallig een linux startflop liggen? Zo niet even maken en daarmee kijken of je er dan wel op komt.
Als dat ook niet werkt, en het is met twee verschillende cd-romspelers hetzelfde liedje, dan is schaarwijnlijk toch je HD kapot. Draai dan eens een test programma van de makers van de harde schijf.
Doe dit asjeblieft dan ook een keertje zonder dat de cd eraan hangt en een keertje met, ben benieuwd wat de uitkomst dan is.
Als dat ook niet werkt, en het is met twee verschillende cd-romspelers hetzelfde liedje, dan is schaarwijnlijk toch je HD kapot. Draai dan eens een test programma van de makers van de harde schijf.
Doe dit asjeblieft dan ook een keertje zonder dat de cd eraan hangt en een keertje met, ben benieuwd wat de uitkomst dan is.
Onderstaande signature is al >20jr oud ***hoe dan***
---
Het internet is een veelbelovend medium
....dat maar heel weinig van zijn beloftes nakomt.
Wat weg is... raak je nooit meer kwijt :P
Pagina: 1