Toon posts:

400fsb mobo met 533 proc.?

Pagina: 1
Acties:
  • 27 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hey luitjes,
ik heb hier een MSI 850 Pro5 die p4 ondersteund tot 2.6 gig, maar alleen met 400fsb, is het mogelijk er een p4 op te zetten met een fsb van 533 dmv de fsb op te schroeven in de bios?

link van mobo-> http://www.msi.com.tw/pro....php?UID=41&MODEL=MS-6545

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Als je het mobo het aankan => ja

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Verwijderd

Topicstarter
was dat nou voor antwoord....ik vraag of het mogelijk is en je zegt: als het mogelijk is wel...das toch geen antwoord

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Verwijderd schreef op 16 May 2003 @ 18:20:
was dat nou voor antwoord....ik vraag of het mogelijk is en je zegt: als het mogelijk is wel...das toch geen antwoord
ik bedoel als je moederbord het aankon zonder instabiel te worden of te heet wordt (northbridge) of what ever. Dan kan het wel. duidelijker?

wat betreft dat antwoord: zo gaan veel mensen hier de mist in, zou je dat de volgende keer ook wat vriendelijker kunnen verwoorden?

[ Voor 16% gewijzigd door Glashelder op 16-05-2003 18:25 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Verwijderd

Topicstarter
soz:P
maar hoe weet ik of ie dan niet instabiel wordt:P.....ja door het te testen..maar dan moek eerst een 2.6 kopen:s....en als ik nou bv een 2.4 koop en die met 533 laat draaien?

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Jawel, da's wél een antwoord en in feite ook nog eens het enige juiste :) Want wat jij voornemens bent is overclocken, dan zijn er geen garanties meer te geven en wordt het een kwestie of jouw bord de hogere FSB ook aankan ;) Iig zal de cpu niet moeilijk doen, deze zal gewoon werken (de FSB533 variant v.d. Northwood verschilt in niks v.d. FSB400 variant behalve de multiplier)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Bestel gewoon uit de PriceWatch een processor met 400 MHz FSB. Er is al een 2.4 te krijgen voor 169 euro. Dan weet je zeker dat alles goed werkt. Als een 533 MHz processor koopt, dan moet je je moederbord 33% overklokken, om de processor op zijn bedoelde snelheid te krijgen. De meeste systemen trekken zo'n hoge overklok niet.

Verwijderd

Topicstarter
oh..ik d8 juist tis geen oc-ing want in principe laat je niks harder werken..je cpu iig niet..want hij produceerd geen extra hitten..en die fsb van 133 is "natuurlijk"voor een 533..dus verw8te ik daarom geen problemen

Verwijderd

Topicstarter
..maar..het is toch de cpu die normaal de klappenm krijg als je bv 33% oc-ed....en in dit geval is 133 natuurlijk voor em..dan zou ie het theoretishc moeten doen toch?..ja soz..begrijp dat gedeelte nie helemaal:P

Verwijderd

Nee, je OC'd je CPU inderdaad niet, maar andere componenten wel.

Moederbord: 100 -> 133 MHz
PCI: 33 -> 44 (HOOG! De meeste trekken >39 niet meer)
AGP: 66 -> 88 (!)

Voor de PCI en AGP kun je misschien geluk hebben dat het bord een /4 divider heeft vanaf 133 MHz, anders trek je het echt niet met die PCI/AGP snelheden. Heb je zo'n divider, dan trekt misschien je Northbridge het niet op 133 MHz. Ik zou in jouw geval voor de 400 MHz proc gaan, en DAARMEE zo hoog mogelijk proberen te komen. Als je DAN de 133 MHz haalt, dan heb je meteen een P4 op 3.2 GHz.... :P

Verwijderd

Topicstarter
ok thx guys:)...das idd het beste, ahd dat ook in mn achterhoofd gehouden..maar ach 133 is leuker he:P scheelt weer geld..(beetje)..kan ik nieuwe vid. kaart kopen(nu GF3 ti200:()

Verwijderd

Jouw GF3 Ti-200 zou alle recente spellen op 1024x768-32bit met goede kwaliteit moeten kunnen draaien.

Een 133 MHz FSB proc scheelt niet zoveel geld dat je daarvan een ATI 9700 Pro kunt kopen...

Verwijderd

Topicstarter
..nee maar gf4 4800se ofzo:)..met wat geld erbij..dat bedoel ik

Verwijderd

ik kan me vergissen maar volgens mij is er nooit een P4 2.6 met 400Mhz bus uitgebracht? maar al zou je een 533 proc. in een 400 mobo doen dan ga je de proc. onderclocken. hij wordt dus langzamer. je zou dan de bus op 133 kunnen zetten maar dan is het maar de vraag of de rest van je systeem het vol houdt. ik heb er nog nooit van gehoord dat je de bus van 400 naar 533 kunt brengen d.m.v. een BIOS flash.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 mei 2003 @ 23:11:
ik kan me vergissen maar volgens mij is er nooit een P4 2.6 met 400Mhz bus uitgebracht? maar al zou je een 533 proc. in een 400 mobo doen dan ga je de proc. onderclocken. hij wordt dus langzamer. je zou dan de bus op 133 kunnen zetten maar dan is het maar de vraag of de rest van je systeem het vol houdt. ik heb er nog nooit van gehoord dat je de bus van 400 naar 533 kunt brengen d.m.v. een BIOS flash.
Er bestaat wel delgelijk een 2.6 met 400MHz FSB. Uit de pricewatch:
code:
1
 Intel Pentium 4 2,6GHz (400MHz FSB, Boxed)   E 242,-
De multiplier van dit beestje is 26 (!)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2003 23:44 ]

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:25

The Third Man

The Third Jellyfish

De vraag is hier eigenlijk of de chipset (i850 in dit geval) de 133 MHz FSB aankan en die ook beschaafd (1/4) kan dividen. Dit is zover ik weet niet het geval. Intel zou wel de laatste chipsetbakker zijn die zulke vooruitstrevende functies (zoals zo'n 1/4 divider) in zijn chipset zou integreren.

Dus dan zit je wel aan het zware oc-werk vast wat Firepower vermelde. Het is niet 100% onmogelijk om op 133 FSB te draaien als de chipset maar 100 kan, mijn Abit KA-7 heeft ook eens een paar uren op 133 MHz met een Athlon K75 700 staan werken, maar stabiel is anders natuurlijk. Het wordt dus óf genoegen nemen met minder FSB (dus 124 max als alles meewerkt), of een 2,6 GHz met 100 MHz FSB kopen.

EDIT
Offtopic: Topicstarter, je mag wel een beetje werken aan je taalgebruik en -stijl. Vergelijk maar eens jouw posts met die van de anderen in dit topic, dan zal je zien dat de meesten (ook op de rest van dit forum) proberen zo netjes mogelijk Nederlands te schrijven, wat een beetje in schril contrast staat met jouw MSN-taaltje zonder spaties tussen de leestekens en letters en met overvloedige interpunctie. Geen ramp maar wel iets om aan te werken als je van plan bent om hier langer te vertoeven.

[ Voor 28% gewijzigd door The Third Man op 16-05-2003 23:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
nee, ben hier niet van plan om lang te blijven:P
en ik hoef niet zo netjes mogelijk NL te praten......niemand die daar zo bij gebaat is dat ik op mijn taalgebruik moet letten

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2003 13:23 ]

• Par_Martinos
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op 17 mei 2003 @ 13:18:
nee, ben hier niet van plan om lang te blijven:P
en ik hoef niet zo netjes mogelijk NL te praten......niemand die daar zo bij gebaat is dat ik op mijn taalgebruik moet letten
Dit neem ik mee voor mijn les maandag.

Jaja, er bevinden zich ook leraren-nl op het GoT! :P
(En nu niet meteen al mijn posts op spelvauten checken svp.)

Je moet geen zoute slakken op laag water spijkeren

Verwijderd

Topicstarter
ik ben fries.....dus ik hoef geen NLs te praten;)..nee serieus ff, ik ga met een 7 mn NL examen in, en een 8 voor literatuur, maar als ik dan thuis ben wil ik niet op mijn NL te hoefen letten:P

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:25

The Third Man

The Third Jellyfish

Verwijderd schreef op 17 May 2003 @ 17:44:
ik ben fries.....dus ik hoef geen NLs te praten;)..nee serieus ff, ik ga met een 7 mn NL examen in, en een 8 voor literatuur, maar als ik dan thuis ben wil ik niet op mijn NL te hoefen letten:P
Maar als je in het Fries zou posten zou je dat normaal gesproken ook niet met veel.....punten....tussen....zinnen...doen en zonder hoofdletters en met MSN-smilies?

• Abbadon
Dit gaat nu wel enigszins offtopic maar de uitspraak "......niemand die daar zo bij gebaat is dat ik op mijn taalgebruik moet letten" raakt natuurlijk kant noch wal. Het is hier echt geen groot dictee der Nederlandse taal maar je doet jezelf en anderen (hier) geen plezier door absoluut niet op je taal te letten. Daarenboven staat het ook tamelijk ongeletterd en onverschillig ;)

Verwijderd

Topicstarter
ik gebruik nooit hoofdletters, word doet dat wel automatisch, bovendien moet ik dan elke keer shift indrukken en dat vind ik erg vermoeiend, want ik heb namenlijk een ander toetsenbord dan normaal(deze sux...)....niw, close dit maar want dit gaat echt nergens meer over :D
bovendien zijn het geen msn smilie tekens die ik gebruik maar van een ander forum...

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 May 2003 @ 19:50:
ik gebruik nooit hoofdletters, word doet dat wel automatisch, bovendien moet ik dan elke keer shift indrukken en dat vind ik erg vermoeiend, want ik heb namenlijk een ander toetsenbord dan normaal(deze sux...)....niw, close dit maar want dit gaat echt nergens meer over :D
bovendien zijn het geen msn smilie tekens die ik gebruik maar van een ander forum...
Afsluiten maar dit topic inderdaad...

Tevens geef je hier zelf gewoon aan dat je nog te lui bent om fatsoenlijk te typen. Dat is nou niet echt een goede instelling als je op een forum een vraag beantwoordt wil krijgen.

Edit:

Bajoran haalt hier een interessant discussiepunt aan: de Nederlandse taal. (Dit is al eens vaker besproken.) Misschien kan het topic worden verplaatst naar SG of HK om daar verder te discussiëren? Ik zou mij daar wel in vinden, omdat ik nogal een aantal uitgesproken meningen heb over onze taal, en hoe daar de laatste jaren mee wordt omgegaan. Met name de kennis van spelling en grammatica zou ik graag eens bespreken.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2003 02:08 ]

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

Lekkere Kwal schreef op 16 May 2003 @ 23:53:
De vraag is hier eigenlijk of de chipset (i850 in dit geval) de 133 MHz FSB aankan en die ook beschaafd (1/4) kan dividen. Dit is zover ik weet niet het geval. Intel zou wel de laatste chipsetbakker zijn die zulke vooruitstrevende functies (zoals zo'n 1/4 divider) in zijn chipset zou integreren.
MIjn Abit TH7-II, met Intel 850 chipset draait toch echt met een FSB van 133 Mhz, waarbij ik gebruik kan maken van de 1/4 divider of van een fixed pci/agp klok, waarbij deze onafhankelijk van de FSB altijd op 33/66 Mhz draaien.

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 mei 2003 @ 19:50:
Redelijk arrogant ook. We zijn duidelijk niet meer trots op Nederlands als taal. Het wordt in de vrije tijd als lastig ervaren. Ik wil het niet over 10 jaar zien als er een hele generatie van de SMS tijd de maatschappij in stapt. Dan kan de oude generatie wel met pensioen, die begrijpen dan niet meer waar het over gaat.

Overigens begrijp ik niet dat mensen hem nog helpen. Wat hij eigenlijk zegt in zijn antwoorden is dat het hele GOT en de mensen erop hem geen moer intereseert en dat hij alleen snel een antwoordt naar zijn zin nodig heeft. En dat alles zonder dat hij zelf even gaat googlen of in de FAQ kijken.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2003 01:51 ]

• Abbadon
Verwijderd schreef op 17 May 2003 @ 19:50:
OMG :/ En met zo'n instelling denk je ook nog wat te bereiken? Als je een carrière ambieert als ignorante en kansarme werkloze geef ik je een gerede kans, al het andere is ijdele hoop.

Dicht.

Hoezeer ik het met enkelen hier eens ben wat betreft de taal, ik verplaats het topic niet: dit is een zooitje. Neem de vrijheid in SG o.i.d. een dergelijk topic te beginnen :)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.