[iBook] Compatibiliteit

Pagina: 1
Acties:

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik zit er aan te denken om een laptop te kopen. En ik denk aan een Apple iBook (prima maatje voor mijn iPod, ik vind het een topdesign en office apps werken, andere apps draai ik wel thuis).

Ik vraag me af in hoeverre een iBook mee werkt in de rest van de wereld:
* Is Airport compatible met WiFi netwerken (ook in de praktijk);
* In hoeverre kan Mac OS X Windows networkshares lezen;
* Kan een Mac aanloggen op een WinNT netwerk;
* Kan een Max aanloggen op een Novell netwerk.

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

PolarBear schreef op 16 mei 2003 @ 18:05:
Ik zit er aan te denken om een laptop te kopen. En ik denk aan een Apple iBook (prima maatje voor mijn iPod, ik vind het een topdesign en office apps werken, andere apps draai ik wel thuis).
Wij hebben hier een apple ibook, en een win2k server, dus k zal ff op je vragen ingaan :). Heb je trouwens de apple- of windows versie van de ipod?
Ik vraag me af in hoeverre een iBook mee werkt in de rest van de wereld:
* Is Airport compatible met WiFi netwerken (ook in de praktijk) niet echt ervaring mee, maar het schijnt prima te werken.
* In hoeverre kan Mac OS X Windows networkshares lezen; wel ervaring mee, kan prima. Mijn ibook heeft er af en toe een beetje troubles mee, maar dat ligt puur aan die van mij. Desktop G4's met OSX kunnen t iig prima :)
* Kan een Mac aanloggen op een WinNT netwerk; domein bedoel je? denk het niet
* Kan een Max aanloggen op een Novell netwerk.ik gok van niet.
Verder heb ik niets dan lof over OSX/ibook, echt prima ding. Zorg wel voor voldoende ram (128 is écht te weinig). Een 14" scherm is wel aan te raden vind ik zelf, maar voor vnl. mobiel gebruik volstaat de 12" ook.

Ik heb zelf afgelopen week nog een laptop aangeschaft (ibook is voor gezamelijk gebruik), dat is een Acer geworden, puur vanwege compatibiliteit en het grote scherm.

Verwijderd

Aangezien Mac OS gebaseerd is op een Unix variant kan deze wel aanloggen op een NT/2K/2K3 domein.
Meer dna waarschijnlijk heeft Apple hier een grafische tool voor, anders wordt het wat knoeien in de shell ;)

google even, ik heb dit al gevonden ivm novell:
http://www.macwindows.com/netware.html