Toon posts:

[car] Cheapass 2e hands versterker

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek een versterker voor in mijn '91 honda civic.
Wat zijn een beetje redelijke merken en waar moet ik op letten bij aanschaf ?

Het plan is om voorlopig de achterspeakers (3weg oval in 22mm MDF) aan te sturen met die amp, later wil ik hem gaan gebruiken voor een zelfbouw sub.

Ik had al begrepen dat ik naar een brugbare versterker moet zoeken.
Is er iets te vinden voor rond de 50 euro ofzo ?
een beginners amp dus !

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Ik denk meer aan het betere werk. Stop 150-200 euro in een 4 kanaals amp van Kenwood, Lanzar, Sony, Magnat o.i.d. met actieve filters aan boord, traploos instelbaar, highpass/lowpass instelbaar van ongeveer 4x35-50 watt RMS. Daar kan je een heel leven mee voort. Met een 2 kanaals ga je later altijd dradenbende krijgen als je er wat extra bij wil.

Even investeren is wat hebben, ook voor de toekomst.

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-07 14:12
KUn je niet gewoon een normale versterker modden? Vaak zit er een trafo in...

Nou heb ik weinig verstand verder van audio hoor, maar hé, ik doe m´n best he :+

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

• Pauwl
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-08 08:58
50 euro? :?
Ik kan eigenlijk geen enkel merk verzinnen die zulke goedkope versterkers heeft.
Misschien op marktplaats kijken ofzo voor de allergoedkoopste magnat/pioneer/kenwood.

• soepkip
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-06 09:59

soepkip

Kratjes kunnen nu ook voorin

Joepie....nog iemand met een drive-by disco... |:(

[ Voor 8% gewijzigd door soepkip op 16-05-2003 21:11 ]

Beste film ooit

• Pauwl
Een rijdende discotheek met een paar ovaaltjes en een lichte versterker? :?

Beetje kortzichtig he :/ :Z

• teacher
  • Laatst online: 23:58

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

50 euro is echt aan de lage kant... Daar doe je jezelf geen plezier mee.
kijk eens op marktplaats rond:
http://www.marktplaats.nl...o/47899.htm?av=a&oudei=30
en wat dacht je van deze; ben je in een keer klaar:
http://www.marktplaats.nl...o/47835.htm?av=a&oudei=90

Wise enough to play the fool

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik maak het id ff wat duidelijker:

Met die amp wil ik voorlopig hoedenplank aansturen, daarna bruggen op een subkist, en dus die achterspeakers weer op de originele manier aansluiten, wanneer ik dan weer verder groei plug ik die amp weer op de achterspeakers en ga voor een zwaardere amp voor de subbox,
is die Climax bullet 400 van rondevries.nl wat ?
of is er rond dat bedrag iets beters 2ehands ?

@Teacher, ik heb een lekkere hoedenplank helemaal cusom made, wilde dus geen losse box in mijn beperkte kofferbak gooien, maar zelf iets maken met polyester.
Volledig stealth ingebouwd dus.

id is om een 30 cm speaker in te bouwen

Verwijderd

Pauwl schreef op 16 May 2003 @ 21:20:
Een rijdende discotheek met een paar ovaaltjes en een lichte versterker? :?

Beetje kortzichtig he :/ :Z
onze nissan[primera 2.0 slx wagon] is ook een rijdende disco ook al heeft ie maar 4 x 45 watt maar dat dreunt ook aardig [met de standaart speakers]

nu even ontopic je kan ook even bij de kijkshop kijken wat die hebben aan goedkoope versterkers. die zijn vaak goed zat voor gewoon simple speakers.

• Pauwl
tja, ik ben sowieso geen fan van een versterker aansluiten op achterspeakers (heb ze niet eens). Kun je beter een mooie versterker aanschaffen en die op een knappe compo set voor aansluiten. Maar zou zeker geen climax/marquant :r of superpech kopen.
Maar op marktplaats zul je vast wel een magnat/pioneer/kenwood/gz kunnen vinden voor rond de 70 euro.

Verwijderd

Sorry hoor maar voor €50 kun je gewoon echt geen goede versterker vinden. Je komt dan uit op Marquant Climax enz. Ik heb nog nooit iemand fatsoenlijk iets aan horen sturen met zo'n ding. Zelfs 2e hands is er denk ik weinig redelijks te vinden voor dat geld.

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:04

GaMeOvEr

Is een hork.

Voor een euro of 100 is er wel wat leuks tweedehands te scoren, grappig 4 kanaaltje ofzo. :)

Aannames zijn fataal.

Verwijderd

Topicstarter
Kee, duidelijk, ik kende climax niet, maar dat blijkt dus marquant/supertech kwaliteit(?) te zijn, dat wil ik dus niet, heeft pioneer leuke versterkers voor max rond de 100 euro ? of zit je dan toch op 2ehands spul ?

Verwijderd

4x300 watt bij kijkshop :) €99,-

• teacher
  • Laatst online: 23:58

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Nee.. die flutversterkers krijg je alleen maar spijt van.
magnat of caliber zijn mooie "instappers". Voor 100 euro zit je toch tegen 2ehands aan, daar koop je geen kwaliteit voor.

En als je dan bij rondevries wil shoppen; kijk dan eens naar de magnat traxx 300; voor zijn prijs een prima ding. (koop er dan wel 2)

Maak alleen niet dezelfde fout als ik; ik heb een versterkte sub en ovaaltjes achterin en er komt nu te weinig geluid van voren. Versterk dus je sub en je composet vóór en laat je acherspeakers alleen op je HU meespelen.

Als je dus een mooie polyester subkist wil maken begin dan met een goede versterker.
In die laatste advertentie staat een leuke 5 kanaals waarmee je voorlopig vooruit kan.
In de bovenste heb je een brugbare 4 kanaals... dat is ook wel het minimum qua amp.

Wise enough to play the fool

• aatos
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-08-2024
pierre-oord schreef op 16 May 2003 @ 19:59:
KUn je niet gewoon een normale versterker modden? Vaak zit er een trafo in...

Nou heb ik weinig verstand verder van audio hoor, maar hé, ik doe m´n best he :+
Tsja, er zit wel een trafo in, maar die maakt er geen 12v gelijkstroom van, maar een symetrische wisselspanning van een volt of 40 (correct me if i'm wrong).

Om van 12v dc die wisselspanning te gaan maken wordt lastig. Dan kan je nog beter een goedkope 100 of 200 watt inverter gebruiken (12v dc > 230 ac). Daar hang je dan je normale amp aan.

Hmm, het is misschien niet eens zo'n slecht idee :D
Pagina: 1