[TFT] Belinea 10 19 10 (19")

Pagina: 1
Acties:

• Steve
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-08 17:10

Steve

Krokodil \o/

Topicstarter
Ik sta op het punt om deze monitor te kopen, heeft mooie specs:
  • 19" zichtbaar
  • 1280x1024 aanbevolen
  • 250 cd/m² helderheid
  • 500:1 contrast
  • 170° kijkhoek (!)
  • 25ms reactietijd
  • Ingebouwde speakers etc..
Hij ziet er ook helemaal niet misselijk uit:

Afbeeldingslocatie: http://80.65.232.92/images/photos/00/00/25/73/ME0000257337_2.jpg

Behalve de specs is ook de prijs is dik in orde (in vergelijking met de andere 19" TFT's dan toch), eigenlijk de enige 19" TFT in deze prijsklasse (behalve de Acer AL922, maar die kan ik nergens in de buurt krijgen).

Het probleem is echter dat er echt geen énkele review van deze monitor te vinden is, op GoT is er ook al helemaal niets te vinden.
Ook heeft Belinea niet zo'n al te beste reputatie.. Heb zelf al wat ervaring met Belinea: destijds was ik zo dom om een kant-en-klare PC te kopen, toevallig genoeg met een Belinea scherm. Ging redelijk goed, maar na bijna twee jaar sprong de beeldbuis ineens. Kreeg een nieuwe, daarvan ging het beeld om een onverklaarbare reden om de haverklap trillen. Wéér een nieuwe, en daar ben ik tot nu toe redelijk tevreden over. Moet wel zeggen dat het dan over de goedkope en el cheapo CRT'tjes van Belinea gaat, deze TFT is een stuk hoogwaardiger.

Iemand die me uit m'n twijfels kan verlossen (of me er nog dieper in kan duwen)?

[ Voor 61% gewijzigd door Steve op 16-05-2003 17:50 ]

• tweak_master
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-08 16:20
Euuhhmm, Belinea heeft helemaal geen slechte reputatie, maar is al meerdermaal uitgekomen met de beste prijs/kwaliteit, ik heb een 107035-crt (al 5 jaar) waarvan idd geweten is dat er iets mis was waardoor de beeldbuis kon springen, maar dat werd geheel gratis vervangen...
Maar dat geheel terzijde...ik heb net een 15" medion TFT'tje uit de aldi gehaald...en ik ben verbaast over de kwaliteit...moet dus niet altijd duur zijn om goed te zijn!
Ik zou zeggen: indien je een "niet goed, geld terug garantie" krijgt,... proberen maar ;).

• S_E_B
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-09-2015
Ik zou zelf geen 19" kopen met een resolutie van 1280x1024, aangezien de meeste 17" dit ook aankunnen. Een 17" monitor zal dus een beter DPI hebben dan deze 19". Persoonlijk zou ik eerder rondkijken naar een 17" van 1280x1024 of een 19" met hogere resolutie(heel duur).

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Topicstarter
tweak_master schreef op 16 mei 2003 @ 17:58:
Euuhhmm, Belinea heeft helemaal geen slechte reputatie, maar is al meerdermaal uitgekomen met de beste prijs/kwaliteit, ik heb een 107035-crt (al 5 jaar) waarvan idd geweten is dat er iets mis was waardoor de beeldbuis kon springen, maar dat werd geheel gratis vervangen...
Maar dat geheel terzijde...ik heb net een 15" medion TFT'tje uit de aldi gehaald...en ik ben verbaast over de kwaliteit...moet dus niet altijd duur zijn om goed te zijn!
Ik zou zeggen: indien je een "niet goed, geld terug garantie" krijgt,... proberen maar ;).
Ik denk niet dat ik zo'n garantie krijg, ik kan toch moeilijk gaan zeggen 'ik vind 'm niet leuk, geef dat geld maar terug' :). Probleem is dat ik bij een webshop bestel, kan 'm dus ook niet in actie zien.

Wat die slechte reputatie betreft.. Volgens wat ik gelezen heb ben ik echt niet de enige die wat mindere ervaringen heeft met Belinea (en dus niet enkel die beeldbuis, ook dat trillend beeld). Heb ook hier en daar wat rondgevraagd en het globaal oordeel over Belinea is niet echt positief (zaten ook een paar netwerkbeheerders tussen).
S_E_B schreef op 16 mei 2003 @ 18:01:
Ik zou zelf geen 19" kopen met een resolutie van 1280x1024, aangezien de meeste 17" dit ook aankunnen. Een 17" monitor zal dus een beter DPI hebben dan deze 19". Persoonlijk zou ik eerder rondkijken naar een 17" van 1280x1024 of een 19" met hogere resolutie(heel duur).
Je zegt het zelf, de modellen die 1600x1200 als aanbevolen reso hebben zijn heel duur, ik vind er zelfs geen enkele in de bekende webshops. Volgens Belinea zelf kan deze 10 19 10 trouwens zonder problemen 1600x1200 draaien. Mij gaat 't vooral om het grotere beeldoppervlak, het prijsverschil tussen een 17" en 19" TFT is toch niet zo groot.

[ Voor 72% gewijzigd door Steve op 16-05-2003 18:10 ]

• S_E_B
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-09-2015
Jupiler schreef op 16 May 2003 @ 18:04:
Je zegt het zelf, de modellen die 1600x1200 als aanbevolen reso hebben zijn heel duur, ik vind er zelfs geen enkele in de bekende webshops. Volgens Belinea zelf kan deze 10 19 10 trouwens zonder problemen 1600x1200 draaien. Mij gaat 't vooral om het grotere beeldoppervlak, het prijsverschil tussen een 17" en 19" TFT is toch niet zo groot.
Als het om het beeldoppervlak gaat dan is die 19" wel oké. Denk er wel aan dat als je die op 1600x1200 gaat draaien je last gaat krijgen van een "vlekkerig" beeld omdat de 1600x1200 pixels moeten worden verdeeld over een scherm van 1280x1024. Zelf heb ik geen ervaring met Belinea schermen, maar als je het niet vertrouwt kan je altijd nog overwegen naar een ander merk te kijken. Bijvoorbeeld staan nog 19" samsungs in de pricewatch die niet zo gek veel duurder zijn.

• jp73
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07-05 10:30
Als je hem bij een webshop komt, kun je hem toch binnen een bepaalde termijn (ik dacht 8 dagen) zonder opgaaf van reden terugsturen, waarbij je je geld terug moet krijgen !?

Dan kun je hem toch op je gemak proberen :7

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-08 19:34

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Zit er eigenlijk wel een DVI ingang op? Dat lijkt me bij zulke grote schermen nogal belangrijk om toch een zuiver beeld te behouden (moet je grafische kaart natuurlijk wel een DVI-uitgang hebben die dusdanig hoge resoluties aankan ;) )

Tesla Model Y RWD (2024) ▪︎ Daikin Altherma 3 6kW (300L SWW) ▪︎ 20x AIKO NeoStar 2S+ 465Wp ▪︎ Sigenergy SigenStor EC 10+10 (12kW + Gateway HomePro TP)

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Topicstarter
Er zit inderdaad een DVI-ingang op (dat was trouwens één van m'n prioriteiten). Heb op dit moment enkel een VGA-uitgang, maar binnenkort komt er een nieuw kaartje in.

Maar ik heb inderdaad niet gedacht aan die 8-dagen garantie. Zal het er maar op wagen.. Maar zou 't echt zo makkelijk gaan? Ik zie het al voor me, je hebt één dode pixel (garantie pas bij meerdere dode pixels) en je zendt 'm lekker terug binnen die 8 dagen..

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

Ik heb zelf een Belinea 10 17 40 (17,4") en die zit er eigenlijk precies hetzelfde uit als jouw scherm. Werkt prima en die inkijkhoek is idd beregroot, waar je ook zit, altijd goed. Ook de iets grotere oppervlakte (17,4" dus) bevalt me goed, een 19" was voor mij echt overbodig geweest, deze bevalt prima!

Ik had toen ook een klein stukje geschreven in Het Grote TFT/Gaming topic deel 3:
Ook's mini review :)

Zoals je daar kan lezen hebben we 3 schermen besteld en allemaal hadden ze 1 dode pixel; Belinea doet daar dus niets aan dus als je geen vervelende dingen met je leverancier wil moet je van te voren duidelijke afspraken maken!

Wees consequent, maar niet altijd

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Topicstarter
Doe ik ook :) Voor het verzenden zullen ze 'm effe testen op dode pixels. Ze zeiden echter ook dat dode pixels bij Belinea's echt bijna nooit voorkwamen, maar als ik jouw verhaal zo lees lijkt het toch anders :)

Erg bedankt, ik ga het erop wagen.

De kwaliteit van die ingebouwde speakertjes zullen trouwens geen probleem zijn, ik heb er gelijk een mooi 5.1 setje en een Audigy bij besteld O-)

[ Voor 25% gewijzigd door Steve op 17-05-2003 09:52 ]

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-08 15:18
Zoek eens even op mijn naam, ik heb daar een jaar geleden al genoeg over verteld, wantr ik had dat model. Maar ik heb hem dus weer terug geracht na een week.
De redenen staan hier nog wel ergens.
ps heb nu een 19inch samsumn 191t

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Topicstarter
Trails, vooral bij rode oppervlakten.. Verder is het wel een leuk scherm volgens jou.

Nog mensen die hier last van hebben dan?

• ErikRo
Jupiler schreef op 17 May 2003 @ 10:29:
Trails, vooral bij rode oppervlakten.. Verder is het wel een leuk scherm volgens jou.

Nog mensen die hier last van hebben dan?
Ik heb zeker niet gezegd dat een leuk scherm was. Tenminste dat hoop ik. Als hij zo goed was had ik hem toch niet teruggebracht?
Ghosting, trailing ik werd er gek van, scrollen door gekleurde teksten was echt niet doen. Zwarte letters op witte achtergrond (office/word) dat ging weer wel prima, als enige dan.

Mocht je ook spelletjes willen spelen, laat hem dan liggen.

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Topicstarter
Ik wil ook wel gamen, ja.. Maar lees bijvoorbeeld eens deze mini-review: Ook in "TFT/Gamen - the final episode part 3"

Heb iig een mailtje gestuurd naar Belinea om wat toelichting daaromtrent te vragen, wie weet antwoorden ze :p

Verwijderd

ik heb zelf alweer een tijdje de 10 17 40 ik vin het een super ding, ik kan het merk van harte aanbevelen

Verwijderd

Er is niets mis met het Duitse Maxdata waar Belinea onderdeel van is. Regelmatig worden de schermen als beste getest. www.maxdata.nl

• Ook

Ook

Yes I can!

Idd, Belinea schijnt in het verleden een beetje slechte naam te hebben opgebouwd, maar daar heb ik tot nu toe nog geen last van gehad. Verder vind ik het scherm echt prima! Geen problemen met scrollen of ghosting en ook met films echt goeie kwaliteit, zwart is ook echt zwart zeg maar. Ik speel zelf CS, Battlefield en nog wat andere spellen (Mafia, Vietcong) en ik moet zeggen dat het er allemaal erg strak uitziet. Op onze vorige LAN party vond ik een hoop (mooie) monitoren echt een minder strak beeld geven!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Topicstarter
Ik heb toch maar gevraagd of het mogelijk is om de bestelling te wijzigen - in de plaats van de Belinea komt de Samsung 191T. Kost wel een 200-tal euro meer, maar je krijgt er dan ook wat voor terug.. En daar vind je tenminste reviews van, en ook goéde.

Zie nu al twee personen die iets vermelden over die trails.. De ene had er veel last van, de andere minder, is dus een beetje een gok.. En aan zo'n gok wil ik geen 800 euro kwijt zijn.

• ErikRo
Verstandig de Samsung is misschien niet perfect, maar ik vind de191T, 10 x beter dan de Belinea 101910
Goede raad ga hem in de winkel bekijken voor je hem neemt.
Samsung doet erg moeilijk over pixels die het niet helemaal doen. Ik had een rode en blauwe pixel en moest er wel een paar hebben voor ik hem mocht ruilen. Moet ik er eerlijk bij zeggen dat de eerste week ik de pixles wel zag, maar daarna vielen ze me niet op. Je went er als het ware aan.
succes in ieder geval.

Verwijderd

ErikRo schreef op 17 May 2003 @ 12:51:
Verstandig de Samsung is misschien niet perfect, maar ik vind de191T, 10 x beter dan de Belinea 101910
Goede raad ga hem in de winkel bekijken voor je hem neemt.
Samsung doet erg moeilijk over pixels die het niet helemaal doen. Ik had een rode en blauwe pixel en moest er wel een paar hebben voor ik hem mocht ruilen. Moet ik er eerlijk bij zeggen dat de eerste week ik de pixles wel zag, maar daarna vielen ze me niet op. Je went er als het ware aan.
succes in ieder geval.
goh, Dat is vreemd de Belinea heeft namelijk een Samsung panel.... :+

• ErikRo
Verwijderd schreef op 17 May 2003 @ 12:59:
[...]

goh, Dat is vreemd de Belinea heeft namelijk een Samsung panel.... :+
:Z :Z :Z :Z
Dat is helemaal niet zo vreemd, want er zijn verschillende typen 19inch van Samsung met elk hun voor en nadelen. En dan is er vast ook nog zo iets als aansturingselectronica.

Even goed nadenken voordat je iemand belachelijk probeert te maken. |:( |:(

Verwijderd

ErikRo schreef op 17 mei 2003 @ 14:17:
[...]

:Z :Z :Z :Z
Dat is helemaal niet zo vreemd, want er zijn verschillende typen 19inch van Samsung met elk hun voor en nadelen. En dan is er vast ook nog zo iets als aansturingselectronica.

Even goed nadenken voordat je iemand belachelijk probeert te maken. |:( |:(
Ik heb heel goed nagedacht voor ik iemand belachelijk probeer te maken, wat ik overigens niet mijn bedoeling is. Het panel van de Samsung 191T is 100% gelijk aan de Belinea 101910. Het verschil zit hooguit in de omhuizing en dat de Belinea speakers heeft.

Ik wil alleen aangeven dat bij veel mensen kwaliteit tussen de oren zit, ze zien wat ze willen zien, namelijk dat de Samsung 10x beter is, maar dat is ie niet.

De Samsung heeft overigens wel een mooier design vind ik persoonlijk..

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

Verwijderd schreef op 18 May 2003 @ 17:06:
[...]

Ik heb heel goed nagedacht voor ik iemand belachelijk probeer te maken, wat ik overigens niet mijn bedoeling is. Het panel van de Samsung 191T is 100% gelijk aan de Belinea 101910. Het verschil zit hooguit in de omhuizing en dat de Belinea speakers heeft.

Ik wil alleen aangeven dat bij veel mensen kwaliteit tussen de oren zit, ze zien wat ze willen zien, namelijk dat de Samsung 10x beter is, maar dat is ie niet.

De Samsung heeft overigens wel een mooier design vind ik persoonlijk..
Zoals ErikRo al zegt is er ook nog zoiets als aanstuurelectronica, en al is het panel perfect, met slechte electronica om het aan te sturen zal het nooit een perfect scherm worden.

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Topicstarter
Aan de andere kant lijkt het me redelijk onlogisch dat trails veroorzaakt worden door aanstuurelektronica.. Nee?

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Topicstarter
*bump*

Heb intussen een 15" TFT gehaald van Medion, lekker goedkoop en een super schermpje: geen trails, geen dode (sub)pixels, goede helderheid etc. Deze zal als dual monitor gebruikt worden naast m'n Samsung 191T die binnenkort binnenkomt.. En die eerst door de shop zal getest worden op dode pixels _/-\o_

Toen ik Belinea overigens om meer uitleg vroeg ivm die trails, kreeg ik dit antwoord:
Die man had gelijk de helpdesk moeten bellen want dat is een duidelijk
defect!

Maxdata

[ Voor 26% gewijzigd door Steve op 20-05-2003 07:56 ]

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Topicstarter
Kick #3

Ik heb intussen de Samsung 191T binnen. Dit is echt op elk gebied een heerlijk scherm.. Het is immens groot, het beeld is ongelofelijk scherp en helder en het scherm is bangelijk goed afgewerkt. Ook heb ik helemaal geen last van trails, dit is gewoon een perfect scherm.

Bedankt voor de adviezen!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:42

timovd

Voorsprong door techniek

Wat vind men van de Belinea 10 19 20? De opvolger van de 10 19 10. Op de site van Belinea is er helemaal niets over te vinden. Die Samsung lijkt mij idd ook een hele goede.
Edit:
• 19" zichtbaar
• 1280x1024 aanbevolen
• 250 cd/m² helderheid
• 600:1 contrast
• 170° kijkhoek (!)
• reactietijd(rise/fall): 15/10 ms
• ingebouwde hub, speakers(maakt mij eigenlijk niets uit)

Is het trouwens mogelijk deze op te hangen aan de muur?

[ Voor 46% gewijzigd door timovd op 26-08-2003 10:44 ]

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

• Ook

Ook

Yes I can!

timow schreef op 26 August 2003 @ 10:29:
[...]
Is het trouwens mogelijk deze op te hangen aan de muur?
Lijkt me een lekker scherm, vooral dat contrast van 600 lijkt me wel lekker (volgens mij bijna om hoofdpijn van te krijgen ;))

Volgens mij zijn er wel wall mounts leverbaar voor die Belinea schermen, voor die van mij (101740) iig wel; volgens de manual althans.. ik heb ze nog nergens te koop gezien..

Pagina: 1