Toon posts:

Xp prof in NT4 werkgroep hangen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Oke mijn probleem is als volgt:

Client : Windows XP Professional
Server : Windows NT 4.0

Op de client heb ik 2 gebruikers aangemaakt (sander en franco)

Sander is een bestaande naam in de active directory van de NT4 server en franco niet)

Ik wil de client in de NT 4 werkgroep plaatsen. Nu heb ik hem dezelfde werkgroepnaam gegeven en het IP adres wordt automatisch uitgedeeld.

Als ik nu op de Windows NT4 server kijk, zie ik dat hij de client wel herkend en kan ook zo zijn gedeelde mappen zien.

Als ik wil inloggen met de client kan ik dat NIET doen met de gebruikers uit de Active directory, alleen maar met de door mij aangemaakt gebruikersnamen.

Als ik inlog met sander, die al in de active directory van de NT4 server staat. dan kan dat, maar als ik een netwerk mapping wil aanmaken bijv. \\ntserver\data dan geeft hij de melding dat de account is vergrendeld. Als ik nu op de server kijk zie ik ook onder de properties dat hij vergrendeld is, ik kan hem hier wel afhalen, maar dan vergrendeld hij hem opnieuw.

Als ik inlog met Franco, die niet in de active directory staat, kan ik wel een network mapping aanmaken. Hij vraagt dan alleen wel om een gebruikersnaam en password. Iedere keer als ik opnieuw inlog dan staat er een kruis door de mapping en als ik hem dan open moet ik weer de gebruikersnaam en wachtwoord opgeven (de administrator)

Met vriendelijke groet,

Jim

Verwijderd

Topicstarter
p.s. het zit em niet in de rechten, want die staan op volledige toegang voor iedereen

• MrC4u
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-08 16:16
Ten eerste: Windows NT 4 en Active Directory :? Ik denk dat er een wachtwoord verschil is tussen de NT server accounts en de accounts van WinXP. Misschien moet je ook nog wat register aanpassingen doen op je WinXP clients.

..: De 3 H's van Microsoft: Herhalen, Herstarten en Herinstalleren :..

Verwijderd

Ik heb zoiets ook gehad, maar dan zonder het active-directory verhaal... Nadat ik DHCP uit had gezet (en de XP dozen een vast IP had gegeven) werkte het om de een of andere reden ineens wel. Verder heb ik het niet uitgezocht, want ik kon wel leven met die statische adressen :)

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

WindowsNT 4.0 en WindowsXP vinden elkaar niet echt lief, wat je hier aan moet doen; geen idee :X

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:10

mutsje

Certified Prutser

Aller eerst leer eerst het verschil tussen WindowsNT4 en Windows2000 voordat je hier gaat blaten over windowsnt4 met een AD erop.....

ten tweede.
Kun je vanaf de client de netbiosname van de server pingen.
Hoe resolve je netbios names heb je WINS op de server geinstalleerd?
Je werkstation is niet aangemeld op jou domain(je zegt tenminste dat je een windowsNT4 server hebt.....weet je dat heeeeel zeker?)

In je wins moet Domain Name ingevuld staan en dan maakt WINS automatisch 3 entry's voor je aan. Hierna moet je de WINS invullen op je clients anders kun je de domain name niet resolven en dus de client niet aanmelden.

cheers
ps raad je echt ten sterkste aan eerst je kennis eens te gaan updaten...

• Godjira
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 28-08 15:45

Godjira

To infinity and beyond!

Illegal_Alien schreef op 16 May 2003 @ 18:25:
WindowsNT 4.0 en WindowsXP vinden elkaar niet echt lief, wat je hier aan moet doen; geen idee :X
NT4 is gewoon uit. WinXP KAN, met heel veel moeite, op een NT4 server aanloggen, maar hoe je dit voor elkaar krijgt is mij een raadsel. Verstandig is om die NT4 door Win2k te vervangen, die slikt XP veel gemakkelijker. Het heeft iets met Native mode en non native mode te maken, maar of dat ook werkt in XP weet ik niet.

Profile

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

Illegal_Alien schreef op 16 May 2003 @ 18:25:
Godjira schreef op 16 May 2003 @ 19:13:
[...]

NT4 is gewoon uit. WinXP KAN, met heel veel moeite, op een NT4 server aanloggen, maar hoe je dit voor elkaar krijgt is mij een raadsel. Verstandig is om die NT4 door Win2k te vervangen, die slikt XP veel gemakkelijker. Het heeft iets met Native mode en non native mode te maken, maar of dat ook werkt in XP weet ik niet.
Windows XP kan goed overweg met een nt4 domein. Wat wel belangrijk is is een goede DNS en/of WINS server.
De werkwijze is simpel, de client moet in het domein gehangen worden, en niet in de werkgroep. Dan is het ook mogelijk met niet lokale users in te loggen.

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

Verwijderd

Topicstarter
Oke bedankt voor de hulp en met de active directory in NT 4 bedoel ik gewoon de locatie waar alle gebruikers in staan. Wel makkelijk gezegt dat ik NT 4 naar 2000 moet upgraden of hem in een domein moet hangen, maar zo is de situatie nou eenmaal niet.

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:10

mutsje

Certified Prutser

Je moet gewoon goede nameresolving hebben met wins of dns that is all...

Verwijderd

Heb je ondertussen al eens met statische ip-adressen geprobeerd? :/
Pagina: 1