Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz
Verwijderd
En de meeste rare tekens zijn toch al niet toegestaan in nicknames.
Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz
Het is juist handig omdat je tijdens het tikken van een post wel een wilt verwijzen naar een user, maar elke keer de user-id op moet zoeken als je een myreact-linkje wilt plaatsen. Scheelt gewoon een hoop tijd bij het verwijzen naar users.
~ Gottfried Leibniz
Verwijderd
Mjah reden dat het niet kan is een beetje vreemd i.m.o.
Ten eerste kan je namen met / verbieden en op GoT gebeurt dat al.
Ten tweede kun je gewoon controleren, omdat de string in de url voor de naam vast staat. Wordt wat problematischer zodra je met meer variabelen wil gaan werken in een url, maar ook daar is nog omheen te werken.
Klopt, maar je zou ook een soort escape character in kunnen bouwen. Splitten op "[^\]/" ipv. exploden op '/' lijkt me niet zo'n puntNelske:
Hebt ik al ooit gevraagd[rml][ FEAT] Nickname kunnen gebruiken i.p.v. IDs in URLs[/rml]
Mjah reden dat het niet kan is een beetje vreemd i.m.o.
Ten eerste kan je namen met / verbieden en op GoT gebeurt dat al.
Die volg ik niet helemaal geloof ikTen tweede kun je gewoon controleren, omdat de string in de url voor de naam vast staat. Wordt wat problematischer zodra je met meer variabelen wil gaan werken in een url, maar ook daar is nog omheen te werken.
~ Gottfried Leibniz
Verwijderd
forum/find_user/Nelske/metslash/number_posts/100 bedoel ik
ofwel het equivalent van
forum.php?find_user=Nelske&number_posts=100 en
forum.php?find_user=Nelske/met_slash&number_posts=100
Waarbij number_posts uiteraard een fictieve GET-var is als voorbeeld
[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2003 17:29 ]
Dat is een manier van implementeren die hier volgens mij niet gebruikt wordt. Parameters hebben gewoon een vaste positie.Nelske:
forum/find_user/Nelske/number_posts/100 en
forum/find_user/Nelske/metslash/number_posts/100 bedoel ik
ofwel het equivalent van form.php?find_user=Nelske&number_posts=100 en
form.php?find_user=Nelske/met_slash&number_posts=100
Waarbij number_posts uiteraard een fictieve GET-var is als voorbeeld
Ik vermoed dat het ongeveer zo in elkaar zit:
De eerste (bijv. forum) is een multiview op forum.php
De tweede (bijv. 'list_message') is de "action"
De derde (bijv. '1691114') is het 'subject_id', waarop voer ik de 'action' uit
De vierde (bijv '2') is het paginanummer
De vijfde weet ik niet ..
De zesde is een comma-seperated list van "zoekwoorden" die gehilite moeten worden.
Dus het heeft niet zoveel te maken met een "rewrite" naar de var=value&var2=value2 syntax, de url wordt gewoon gesplit op '/'
Vermoed ik, maar de devvers mogen me corrigeren als het onzin is
[ Voor 10% gewijzigd door drm op 16-05-2003 17:34 ]
~ Gottfried Leibniz
Een escape lijkt me wel nodig, maar echt mooi is het niet. Misschien in v2, hij zat nog immer op de 'todo-if-feasible' lijst. Dus nog iig even wachten
Klaar voor een nieuwe uitdaging.
Dit topic is gesloten.
![]()