tijd voor verandering.
Verwijderd
SBLive! Value + APSLive! drivers = goedkoop, full duplex + ASIO2 support.
http://come.to/sblive for apslive drivers & info.
http://come.to/sblive for apslive drivers & info.
Verwijderd
Dan doe je zelf iets niet goed, want wat jij hier beschrijft kan met een SB16 al weet ik uit ervaring. Alleen had die SB16 redelijk wat ruis. Nu met SB-Live gaat alles exact hetzelfde alleen zonder ruis.als ik maar wat kan opnemen en afspelen tegelijk en dat het dan ook nog een beetje klinkt, iets wat met m'n isa sb64AWE nou niet echt het geval is.
Verwijderd
Voor Cubase moet je echt nooit zo'n Creative geluidskaart gebruiken. Ze klinken wel leuk maar hebben een vettuh Latency.
Als je iets goeds wilt kopen moet je het volgende kopen : Echo Mia kost 799 inclusief btw
Wil je het beste dan moet je deze kopen :
RME Digi96/8 PST of de RME Hammerfall : 1095 en 1395 incl.
Dit zijn echte vette kaarten.
Er is niks mis met zo'n soundblaster je krijgt er alleen spijt van vooral als je met VST de VST Instrumenten real time wilt bespelen. Dit lukt alleen met de Echo of RME.
Als je iets goeds wilt kopen moet je het volgende kopen : Echo Mia kost 799 inclusief btw
Er is niks mis met zo'n soundblaster je krijgt er alleen spijt van vooral als je met VST de VST Instrumenten real time wilt bespelen. Dit lukt alleen met de Echo of RME.
Met een SbLive krijg je je latency tot ongeveer 30ms gedrukt. Dat is acceptabel, maar er zijn al kaarten die een latency van 5ms hebben. En dat met geen packet loss.
Bij die 30ms van de SbLive! heb je nog packet loss. Als je bv. (van je masterkeyboard, of je toetsenbord van je pc'tje) tonen stuurt die elkaar snel opvolgen verlies je een aantal tonen. Dat wil je dus absoluut niet. Om die packet loss te voorkomen verhoog je je latency tot bv. 60ms. Dit is eigenlijk al niet acceptabel meer.
Voor F300,- F400,- heb je een hoontech DSP24 Value, ondersteund DirectSound (line-out stereo signaal), en heeft 2 DAC en 2 DCA aansluitingen (opnames) en met een bracket heb je midi in/out aansluitingen voor je synth of masterkeyboard.
Kijk hier maar eens:
http://www.hoontech.com/english/products/dsp24ve/index.html
Bij die 30ms van de SbLive! heb je nog packet loss. Als je bv. (van je masterkeyboard, of je toetsenbord van je pc'tje) tonen stuurt die elkaar snel opvolgen verlies je een aantal tonen. Dat wil je dus absoluut niet. Om die packet loss te voorkomen verhoog je je latency tot bv. 60ms. Dit is eigenlijk al niet acceptabel meer.
Voor F300,- F400,- heb je een hoontech DSP24 Value, ondersteund DirectSound (line-out stereo signaal), en heeft 2 DAC en 2 DCA aansluitingen (opnames) en met een bracket heb je midi in/out aansluitingen voor je synth of masterkeyboard.
Kijk hier maar eens:
http://www.hoontech.com/english/products/dsp24ve/index.html
the DSP24 Value is perfectly optimized to be used with modern software synthesizers (such as GigaSampler, GigaStudio or VST Plugins like PPG Wave or Model E) because you can play your sounds in realtime now. You can even use effect plugins (DirectX or VST) in realtime.
Lees voortaan het eerste bericht ff goed aub.Op dinsdag 20 november 2001 09:40 schreef Yoshimura het volgende:
Voor Cubase moet je echt nooit zo'n Creative geluidskaart gebruiken. Ze klinken wel leuk maar hebben een vettuh Latency.
Hij zoekt geen prof kaart met veel aansluitingen, maar alleen voor iets opnemen en afspelen, niet voor 8-sporen HD-recorden.
De Echo Mia en Hammerfall kaarten zijn daarvoor al veel te uitgebreid, afgezien van het feit dat het mooie en leuke kaarten zijn. Heeft hij niks aan.
Een SB Audigy zou denk ik al voldoen. Met die drivers heb je een zeer acceptabel lage latency
Verwijderd
je kan met een sb16 trouwens niet cubase draaien, want die heeft geen asio ondersteuning, tenminste dat denk ik, want dat heeft mijn 128pci ook niet... en das ongeveer hetzelfde toch?
Bij deze beveel ik U de ST Audio DSP24 Value aan (449 incl digitaal en MIDI in/uit).Op donderdag 23 november 2000 22:11 schreef obme_ief het volgende:
ik wil een kaartje kopen waar cubase vst een beetje mee uit de voeten kan, hoeft zeker niet professioneel, als ik maar wat kan opnemen en afspelen tegelijk en dat het dan ook nog een beetje klinkt, iets wat met m'n isa sb64AWE nou niet echt het geval is.
reactie graag van iemand met ervaring
tnx in advance
Zeer lage latency, perfecte driver ondersteuning (Pas nieuwe supergoede WDM drivers uitgebracht).
Link:
www.staudio.com
Ik heb 'm ook gekocht, gebruik 'm voor pro doeleinden en is absoluut perfect daarvoor!
(En als je geld over hebt kan je natuurlijk gaan voor de C-Port, of de SystemIII)
Verwijderd
Hallo
ik heb de Staudio net gekocht met de externe c-port
Nu heb ik wat problemen met de installatie. Draai jij hem onder xp?
Ik krijg die external links niet op mijn scherm. Dat is dat grafisch weergegeven kaartje mwaar je de routings zelf kan patchen.
Weet jij misschien waar dit aan ligt?
Ik krijg die external links niet op mijn scherm. Dat is dat grafisch weergegeven kaartje mwaar je de routings zelf kan patchen.
terabyte schreef op 20 november 2001 @ 21:51:
[...]
Bij deze beveel ik U de ST Audio DSP24 Value aan (449 incl digitaal en MIDI in/uit).
Zeer lage latency, perfecte driver ondersteuning (Pas nieuwe supergoede WDM drivers uitgebracht).
Link:
www.staudio.com
Ik heb 'm ook gekocht, gebruik 'm voor pro doeleinden en is absoluut perfect daarvoor!
(En als je geld over hebt kan je natuurlijk gaan voor de C-Port, of de SystemIII)
Sorry voor de late reply,Verwijderd schreef op 01 April 2003 @ 12:55:
Hallo
[...]
ik heb de c-port niet, want ik heb de Value versie.
Ik weet niet of het probleem al is opgelost, maar:
als je 'm onder Windows XP wilt draaien, heb je WDM drivers nodig. Ik weet niet of die er standaard bij zitten. Zoniet: de laatste drivers vind je hier:
http://www.staudio.de/data/dspw1022.zip
Lees daarna dit:
http://www.staudio.de/cgi/faq/faqmanager.pl?toc=dsp2000
en dit:
http://www.staudio.de/kb/...sp?kb=staudio&grp=dsp2000
En als je dan nog steeds problemen hebt, probeer het dan hier goed uit te leggen:
http://www.hoontech.com/b...CrazyWWWBoard.cgi?db=STA1
Verwijderd
wil je niet te veel geld uit geven ???
m-audio audiophille 24/96 die kost 179 € bij Feedback !
het is een semi-pro kaart ! je kan er heel veel mee doen.
softsynth is geen enkel probleem , met een lage latency.
die is absoluut waar voor je geld. Je moet maar even rond kijken op het net betreft de recensies.
die is absoluut waar voor je geld. Je moet maar even rond kijken op het net betreft de recensies.
Ergh...Verwijderd schreef op 24 May 2003 @ 08:56:
wil je niet te veel geld uit geven ???
He who controls the Spice, controls the Universe.
Pagina: 1