• Sjo
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:25
Hallo,
Ik ben zelf niet gelovig, en ziegeen enkele reden om in een godsdienst te geloven, zoals het christendom etc. Ik denk dat het gewoon een indoctrinatie is door ouders en omgeving. En dat mensen er alleen hop in vinden, ik snap echt niet hoe je in dezeonzin kan geloven... zijn er gelove? vertel mij eens waarom je in God/Allah etc. geloofd?

Verwijderd

Kan het nivo niet wat hoger? :| (komt een beetje trollerig over imo)

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2003 16:01 ]

• Opi
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Opi

Sjo schreef op 16 May 2003 @ 15:59:
Hallo,
Ik ben zelf niet gelovig, en ziegeen enkele reden om in een godsdienst te geloven, zoals het christendom etc. Ik denk dat het gewoon een indoctrinatie is door ouders en omgeving. En dat mensen er alleen hop in vinden, ik snap echt niet hoe je in dezeonzin kan geloven... zijn er gelove? vertel mij eens waarom je in God/Allah etc. geloofd?
Nofi, maar er zijn reeds zeer vaak soortgelijke vragen op W&L gesteld. Misschien is het een goed idee om deze topics eerst te lezen en er zodoende een goed beeld van krijgt. Vervolgens kan je een goede inhoudelijk startpost maken waar een zeer interessante discussie uit voort kan vloeien.

Met betrekking tot de door jouw aangevoerde redenen zou het nog geen verklaring zijn waarom sommige mensen los van hun omgeving kiezen om zich aan te sluiten bij een bepaald geloof. Verder ga jij er van uit dat de enige reden dat mensen voor een geloof kiezen hoop is, maar dit is naar mijn idee niet nodig.

• Christiaan
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-08-2021
Niet echt een serieus topic. Bovendien is het niet echt op een vriendelijke manier geformuleerd. Je zou het eens opnieuw kunnen proberen, maar dan wat vriendelijker :)

Dit topic is gesloten.