Toon posts:

XP reboot direct na opstarten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De pc van mijn pa start netjes op.. zo lijkt het. Maar op het moment dat je het luchtblauwe scherm met "Welkom" zou verwachten, flitst er in een fractie van een seconden een dosblauw scherm voorbij (het is dus onmogelijk dit te lezen, tenzij je een camera hebt die een hoop beeldjes per seconde opneemt, dan zit er vast wel één frame tussen met het scherm) en daarne gaatie rebooten. Vervolgens vraagt hij of ik windows wil opstarten in veilige modus, normaal, enz. In alle modi blijft het probleem precies hetzelfde. Als ik mijn pa's HD in mijn pc zet, gebeurt hetzelfde op mijn pc. Als ik mijn HD in mijn pa's pc zet, begintie niet eens aan het opstarten van windows (in plaats daarvan een zwart scherm met linksbovenaan een knipperende cursor... (nee, er verschijnt niet de tekst "Wake up, Neo..." ;)))

Overige gegevens:
Win XP Pro NL
320 MB SDRam (256 + 64)
MSI K7T Pro2, VIA KT133
AMD Duron 700 MHz, L-bruggen verbonden doch niet overgeklockt (was vroeger op mijn pc overgeklockt, deed het altijd prima)
Hercules 3D Prophet 4000XT
13 GB Maxtor
hmmzz hebben jullie deze gegevens ècht allemaal nodig??

Als iemand ervaring heeft met dit porobleem of een oplossing kan aandragen: help me alsjeblieft!!!

PS: http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;nl;310396 kwam het best overeen uit de KB van microsoft, maar werkte ook niet.

[edit] Ah, ik wist dat ik iets was vergeten te vertellen: Dit is al de tweede keer dat we dit porbleem hebben in één week, de vorige keer hebben we het opgelost door mijn pa's HD in mijn pc als slave te zetten, backups maken, en winxp opnieuw op zijn pc te installen. Dit werkte goed, maar kennelijk is het dus geen permanente oplossing en komt het probleem net zo hard weer terug. owja, sorry van het exceptioneel hoofdlettergebruik ;)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2003 16:04 ]

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-03 23:21

Luppie

www.msxinfo.net

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

• Sumuhtsop
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
repair funktie al gebruikt?

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:10

mutsje

Certified Prutser

partitie active maken... ???

Verwijderd

Topicstarter
De repair functie, is dat die functie die je kunt gebruiken door de winxp cd erin te stoppen en in het setupmenu op "R" te drukken? Ja die heb ik gebruikt, maar ik weet niet echt HOE ik in een DOS omgeving WAT moet veranderen in mijn windowsmap (andere mappen heb ik geen toegang toe :?)

Verwijderd

heb ik ook eens gehad,
lag bij mij aan een slechte driver van mijn Geforce 4.
ik heb dat opgelost door in veilige modus te gaan, daar de optie "de computer opnieuw opstarten" bij systeemfouten uit te schakelen.
dan nog eens herstarten, dan kan je al lezen wat de foutcode is, en aan de hand daarvan kan je hier meer vinden over je probleem.

in mijn geval wist ik onmiddellijk wat het probleem was doordat ik het kreeg na de installatie van een nieuwe driver van nvidia.

edit:
had ook je edit niet goed gelezen

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2003 13:36 ]

Verwijderd

Topicstarter
hmm.. nee, daar ligt het niet aan, we hadden niks nieuws geinstalleerd, dus dat kunnen we de schuld niet geven

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-11-2025
Probeer XP eens opnieuw te installeren (op deze of een andere HD), ik denk toch dat er een driver moeilijk doet... Enne: dat XP het niet goed doet als je een andere HD (met daarop XP geinstalleerd neem ik aan dat je bedoelt) is wel logisch, de rest van de PC is immers anders, dus dat kan conflicten geven...

Verwijderd

Topicstarter
Cpt.Morgan schreef op 18 May 2003 @ 19:33:
Enne: dat XP het niet goed doet als je een andere HD (met daarop XP geinstalleerd neem ik aan dat je bedoelt) is wel logisch, de rest van de PC is immers anders, dus dat kan conflicten geven...
Mjah, daar heb je idd wel gelijk in, maar opnieuw installeren hebben we dus al een keer gedaan en toen ging het een week later wéér fout. Waarschijnlijk gaan we het volgende week toch gewoon weer proberen, opnieuw installeren. Drie maal is scheepsrecht.
Pagina: 1